Toon posts:

Datalek Werkspot

Pagina: 1
Acties:

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
Ik heb een particuliere account bij werkspot
vorige jaar 1 keer een offerte aanvraag opgezet

nu kreeg ik 9 februari opeens uit het niets smsjes
bedrijf 1 is geïnteresseerd in je klus!
en binnen 2 dagen nog 3 keer
bedrijf 2 is geïnteresseerd in je klus! etc.

met daarbij een short link werkspot.nl/r/"short link"

de vrijdag van de eerste melding geklikt op zo'n link
daarbij kwam ik op iemand z'n advertentie
de persoon woont in Alblasserdam en ik in Groningen dus niet echt in de buurt

dus ik dacht eerst mssn iemand een typo in z'n 06 waardoor ik de sms'jes krijg
echter kan ik in het profiel van de desbetreffende persoon
dit heb ik via twitter gemeld bij Werkspot
daarbij kreeg ik een melding "wij contact met je opnemen binnen 1 werkdag"

09-02 tot 24-02 is zo ver ik weet geen werkdag ook niet 5 ofzo

wat heb ik gedaan
advertentie verwijderd (was klaar met de sms'jes, ondanks dat het er maar 3 waren (06 veranderen lukte niet)
gemeld bij werkspot

maar wat nu ?

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Wat zei Werkspot toen je deze vraag bij hen neerlegde?
https://support.werkspot.nl/s/contactsupport

[Voor 30% gewijzigd door markisoke op 24-02-2021 08:49]

• xtrme
Bedankt voor je bericht.

We zijn momenteel niet aanwezig, maar we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Berichten worden gelezen en behandeld op werkdagen tussen 9.00 en 17.00u.

Nu een antwoord nodig? Ga dan naar onze [Online Helpdesk]. Hier vind je 24 uur per dag direct antwoord op al jouw vragen.

Het Werkspot Team

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
Hou toch op met dit soort oneliners.
Bovendien heeft TS reeds contact opgenomen, wellicht even beter lezen!

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:38
Cheesy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Hou toch op met dit soort oneliners.
Bovendien heeft TS reeds contact opgenomen, wellicht even beter lezen!
Ik vind Twitter nou niet echt het medium om een vraag te stellen als het gaat om een mogelijke datalek, maargoed, andere mensen zien dat anders.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
Wat ook kan is dat iemand anders jouw mobiele nummer gebruikt heeft (perongelijk). En dat je daardoor dus die sms-en krijgt en de link naar de "verkeerde" advertentie.

Ik ken werkspot niet zo, maar inderdaad naar hen toe bellen en hen laten kijken of de nummers overeen komen, met de nummer waar je van belt. Laat ze ook je eigen account checken op telefoonnummers in het geval dat ze moeilijk doen.

• xtrme
markisoke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:54:
[...]
Ik vind Twitter nou niet echt het medium om een vraag te stellen als het gaat om een mogelijke datalek, maargoed, andere mensen zien dat anders.
werkspot gaf dit aan als contact optie, vandaar de keuze
cossy nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:56:
Wat ook kan is dat iemand anders jouw mobiele nummer gebruikt heeft (perongelijk). En dat je daardoor dus die sms-en krijgt en de link naar de "verkeerde" advertentie.

Ik ken werkspot niet zo, maar inderdaad naar hen toe bellen en hen laten kijken of de nummers overeen komen, met de nummer waar je van belt. Laat ze ook je eigen account checken op telefoonnummers in het geval dat ze moeilijk doen.
zoals beschreven in de TS

"dus ik dacht eerst mssn iemand een typo in z'n 06 waardoor ik de sms'jes krijg"
maar ik kan dus in het profiel van de desbetreffende persoon

[Voor 19% gewijzigd door xtrme op 24-02-2021 10:37]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
xtrme schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:35:
"dus ik dacht eerst mssn iemand een typo in z'n 06 waardoor ik de sms'jes krijg"
maar ik kan dus in het profiel van de desbetreffende persoon
Even voor mijn beeld, je kan in het profiel dankzij een link in de SMS gok ik zo of niet?

Zo ja, even de gegeven noteren, misschien zie je zijn/haar mail adres. Als die ook naar jou leidt is het erg raar.

Je kan een datalek melden via verschillende instanties en zou ik gewoon je 06-nummer weghalen nadat je screenshots hebt gemaakt als bewijs.

Maar dat zou ik dus doen als werkspot niet thuis geeft.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

kodak

FP ProMod
Aangezien dit om privacyproblemen gaat kan je dan meestal in de privacyvoorwaarden meest geschikte contactgegevens vinden. Dat lijkt ook hier het geval te zijn. In de voorwaarden staan zowel een mailadres, telefoonnummer en postadres. Als de gewone klantenservice dus niet geschikt blijkt om hiermee om te gaan lijkt dit dus een betere oplossing.
https://www.werkspot.nl/privacy-policy

Overigens vind ik het wel een beetje vreemd dat als je na 1x proberen contact op te nemen eerst naar gathering komt om alles uit te leggen en hulp te vragen. Ik snap dat hulp handig is maar laat dan op zijn minst even zien dat je wat meer moeite gedaan hebt dan 1x proberen. Als iemand een belofte niet na lijkt te komen neem je toch eerst even contact met die persoon of dat bedrijf zelf op?

• xtrme
@kodak
snap je punt, echter voor mij onbekend terrein en mijn vraag was "maar wat nu ?"

ik neem contact op via een kanaal wat zij aanbieden om mee te communiceren, dus wat is dan voldoende ?
ik heb de beste intenties en het is totaal niet bedoeld als een schandpaal bericht,
maar gewoon de vraag wat kan ik van hun verwachten als ik melding doe van een dergelijke vaststelling
en als ik niks verneem moet ik dan nog meer "actie" ondernemen vanuit een "burgerplicht bla bla"

gezien jou tags is dit wel een van jou interesse gebieden maar dat is bij mij niet het geval

[Voor 9% gewijzigd door xtrme op 24-02-2021 20:03]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

kodak

FP ProMod
Maar is communiceren met anderen dan ook onbekend terrein?

Los van het onderwerp lijkt het hier in de eerste plaats te gaan om voldoende blijven communiceren met een ander van wie je wat wil. Je hebt contact met iemand, je hebt een verwachting dat de ander contact met je opneemt doordat de ander je dat beloofd heeft en die ander laat al een tijdje niets meer van zich horen. Geen contact is waarschijnlijk geen oplossing voor je probleem. Langer wachten lijkt geen oplossing voor je probleem, dus kan je hoe dan ook zelf contact opnemen. De oplossing daarvoor had je ook al: je had namelijk al een contact wat reageerde en je iets beloofde, dat kan je hoe dan ook gebruiken om te vragen wat er aan de hand is en ze te herinneren aan het probleem en de belofte.

Had je er aan gedacht om gewoon contact met ze op te nemen of is dat iets wat niet in je op kwam? Want ik kan me voorstellen dat als communiceren niet makkelijk voor je is dat misschien niet het geval was.

• xtrme
ik heb nu een mail gestuurd naar
info@werkspot en het contact formulier met dezelfde info ingevuld
dus benieuwd of daar wel een respons op komt

*update 31-03

deze week een mail respons gehad

Beste

We hebben het telefoonnummer verwijderd en de account eigenaar een bericht gestuurd. We gaan onderzoeken waar het mis is gegaan en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

We willen je bedanken voor de melding en excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

[Voor 53% gewijzigd door xtrme op 31-03-2021 11:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee