Unable to load interpreter /lib/ld-linux.so.2

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heel vaag, ik wilde op de bak inloggen (ssh) en dat pikte hij niet meer, geen enkele login werkte meer. Nog een keer proberen en hij wilde niet eens meer connecten. Webserver lag ook plat, masqueraden deed hij nog wel. Ik het toetsenbord+monitor er maar weer eens aan gehangen, zag ik daar op de console diverse keren:

VFS: file-max limit 4096 reached
Unable to load interpreter /lib/ld-linux.so.2

Nu na een reboot lijkt alles weer normaal te werken. De rest van de logs gaven ook iets aan over too many files open ofzo, maar dat kan ik me niet voorstellen want zoveel staat er niet op de bak. En hij draaide ook nog maar 50 dagen ofzo.

Iemand een idee wat hier gaande is?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

Sjonny

Fratser

lijkt er op dat een proces er flink zin in had, en over de 4096 open files ging ofzo :)
misschien valt er nog in je log terug te halen wat dat was, en dan maar hopen dat er een nieuwe versie van dat progje is ;)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Die limiet slaat op het maximaal aantal file descriptors wat in gebruik kan zijn.

Onder Unix gedragen meer dingen zich als "files" dan bestanden alleen. Elke netwerkverbinding neemt bijvoorbeeld ook een of meer file descriptors in beslag.

Waarschijnlijk heeft een van de programmas die je draait een "file descriptor lek": het gebruikt file descriptors maar vergeet deze weer vrij te geven als ze niet meer nodig zijn.

• wouzer
  • Niet online
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat samba in combinatie met swat dat dan gedaan heeft. Hmmmm, uninstall swat dus.

• wouzer
  • Niet online
Ik had nu swat ge-uninstalled, maar hij deed het NOG een keer! Ik heb nu dus een oude samba.conf erop gegooit en dan moet hij het echt niet meer doen hoor. Anders weet ik het ook niet meer.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

wat draait er voornamelijk op die bak?

misschien kan je eens beginnen zoeken op het net of je progjes vind die deze fout veroorzaken, anders moet je ff in je kernel source hacken en die limiet verhogen :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1