Toon posts:

iPhone X start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn vrouw werd vannacht wakker en keek ff hoe laat t was. tenminste dat wilde ze doen.
iPhone X liet een apple logo zien. zwart scherm wit logo dus.

Vanochtend en nu is dat dus nog steeds zo.
Ik heb al een reset op de tel geprobeerd (vol+aan toch?) .Heb de aan- uitknop lang ingehouden om een uit proberen te zetten, maar er zit geen beweging in. Laat enkel het Apple logo zien. krijg hem dus niet eens uit?

Aangesloten op MBA maar de tel wordt nog niet herkend (alsof 'ie uitstaat).

Werkte gewoon normaal tot nu toe. Iemand een tip wat hiermee te doen?
Nog nooit meegemaakt bij een iPhone.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:58
Google op "reset iphone x" levert dit op:
https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/

• readytoflow
  • Niet online
Gedaan maar geen beweging in te krijgen.

Blijf het apple logo zien. Soms is het even weg alsof ie dan opnieuw opstart. Maar dan weer t appeltje in beeld.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vaker opgeladen aan niet MFI of org. Apple kabel ?
(kan U2 oplaadchip zijn)
je kunt het aansluiten op pc met iTunes, en de volume down ingedrukt houden, tot restore verschijnt

[Voor 55% gewijzigd door Hackus op 24-02-2021 12:38]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• readytoflow
  • Niet online
Wel Mfi kabels maar op haar nachtkastje staat wel een draadloze action oplader.

Wil iTunes idd Proberen maar moet dat eerst installeren en updaten naar BigSur (dacht dat onze MBA dat niet aankon en je zal zien dat mijn MBP ook net de geest heeft gegeven)

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:06
readytoflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:13:
Wel Mfi kabels maar op haar nachtkastje staat wel een draadloze action oplader.

Wil iTunes idd Proberen maar moet dat eerst installeren en updaten naar BigSur (dacht dat onze MBA dat niet aankon en je zal zien dat mijn MBP ook net de geest heeft gegeven)
Op Windows PC's is iTunes ook beschikbaar, als je er daar 1 van tot je beschikking hebt.
Als je het toestel verbonden hebt met iTunes, probeer dan als eerste updaten (als die optie er is), dan blijft de data op het toestel behouden, en alleen de software hersteld.
Als die optie er niet is kan je voor herstellen kiezen, houd er dan wel rekening mee dat alle gebruikersdata gewist wordt.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het wil ook weleens helpen om de iPhone gewoon helemaal leeg te laten lopen en daarna weer aan de lader te hangen. Zo heb ik in elk geval in het verleden een aantal keer zo'n zelfde probleem verholpen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-03 06:29
FooLsKi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:19:
Het wil ook weleens helpen om de iPhone gewoon helemaal leeg te laten lopen en daarna weer aan de lader te hangen. Zo heb ik in elk geval in het verleden een aantal keer zo'n zelfde probleem verholpen.
ik idem!

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• readytoflow
  • Niet online
Uiteindelijk via Finder de iPhone weer bruikbaar kunnen maken. Moest 'm helaas wel compleet herstellen. kon niet bijgewerkt worden kreeg ik ook elke keer foutmeldingen.
iCloud backup werkt dan wel redelijk. alleen jammer van Whatsapp geschiedenis. Wij delen mijn iCloud ivm fotosync vooral. en whatsapp kan je maar 1x backuppen in iCloud lijkt wel.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:27
readytoflow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:07:
Uiteindelijk via Finder de iPhone weer bruikbaar kunnen maken. Moest 'm helaas wel compleet herstellen. kon niet bijgewerkt worden kreeg ik ook elke keer foutmeldingen.
iCloud backup werkt dan wel redelijk. alleen jammer van Whatsapp geschiedenis. Wij delen mijn iCloud ivm fotosync vooral. en whatsapp kan je maar 1x backuppen in iCloud lijkt wel.
Gaf de iPhone hiervoor toevallig aan dat ie bijna vol was qua opslag?
Dat kan namelijk zorgen voor dit probleem.

Think Different

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 21:35
sushieffer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:06:
[...]

Ik wilde een eigen topic openen, maar toevallig heeft mijn vriendin in exact dezelfde nacht hetzelfde probleem met haar iPhone Xs. Die gaf al langere tijd aan dat de opslag vol was (maar ja niet luisteren).
UIteindelijk gaf ze aan dat er wel dingen verwijderd waren (foto's), maar dat heb ik niet gecontroleerd. Nu doet die iPhone ook niets meer en wil ik hem niet herstellen, omdat er geen backup is van foto's van de afgelopen 2 maanden :'( .
Ik vind nu wel wat software wat data van de iPhone zou kunnen halen, maar daar moet je uiteraard voor betalen en ik geloof niet echt dat het allemaal zo simpel werkt. Zijn daar ervaringen mee?

• sushieffer
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:09:
[...]

Ik wilde een eigen topic openen, maar toevallig heeft mijn vriendin in exact dezelfde nacht hetzelfde probleem met haar iPhone Xs. Die gaf al langere tijd aan dat de opslag vol was (maar ja niet luisteren).
UIteindelijk gaf ze aan dat er wel dingen verwijderd waren (foto's), maar dat heb ik niet gecontroleerd. Nu doet die iPhone ook niets meer en wil ik hem niet herstellen, omdat er geen backup is van foto's van de afgelopen 2 maanden :'( .
Ik vind nu wel wat software wat data van de iPhone zou kunnen halen, maar daar moet je uiteraard voor betalen en ik geloof niet echt dat het allemaal zo simpel werkt. Zijn daar ervaringen mee?
Op het moment dat het toestel echt vol zit, heeft het toestel niet meer de ruimte om te kunnen werken. Er is altijd een beetje opslag nodig om dingen te kunnen draaien.

Wat je zou kunnen proberen om hem aan de praat te krijgen, is de iPhone aan te sluiten aan iTunes/Finder en hem dan te updaten/bijwerken ipv te herstellen. Door dit te doen wordt er soms weer wat ruimte gecreëerd, waardoor de iPhone weer kan opstarten. Als dit lukt is ook het advies om zo snel mogelijk een back up te maken en wat dingen van de iPhone te verwijderen.
Mocht dit niet lukken, dan is de enige oplossing om de iPhone te herstellen via iTunes.

Hoop dat t lukt om m weer aan de praat te krijgen.

Think Different

• readytoflow
  • Niet online
sushieffer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:06:
[...]

Ja, ook hier was dat ‘t geval. Ze moet continu ruimte vrijmaken. Is een 64GB iPhone X.
Ik heb een 265 11Pro.

Delen via. Mijn iCloud een 2TB iCloud opslag.
Ze heeft inmiddels bijna geen apps meer erop staan. Die verwijderd ze maar als ze weer eens geen foto vd kinderen kan maken.

We delen de photostream. Maar dat gaat niet vlekkeloos bij haar. Zo te zien.
De sync naar iCloud gaat njet helemaal lekker denk ik. Alles staat m.i. Goed ingesteld.

• sushieffer
readytoflow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:33:
[...]

Ja, ook hier was dat ‘t geval. Ze moet continu ruimte vrijmaken. Is een 64GB iPhone X.
Ik heb een 265 11Pro.

Delen via. Mijn iCloud een 2TB iCloud opslag.
Ze heeft inmiddels bijna geen apps meer erop staan. Die verwijderd ze maar als ze weer eens geen foto vd kinderen kan maken.

We delen de photostream. Maar dat gaat niet vlekkeloos bij haar. Zo te zien.
De sync naar iCloud gaat njet helemaal lekker denk ik. Alles staat m.i. Goed ingesteld.
Ik zag trouwens in je vorige post dat je samen op een Apple ID zit, om iCloud opslag te delen. Maar wist je dat je deze ook kan delen met meerdere Apple ID’s middels family sharing? Zo kan je beide een back up maken van whatsapp en kan je fotoalbums delen.
Dit linkje laat zien hoe het in te stellen is:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

Think Different

• readytoflow
  • Niet online
sushieffer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:
[...]

Ik zag trouwens in je vorige post dat je samen op een Apple ID zit, om iCloud opslag te delen. Maar wist je dat je deze ook kan delen met meerdere Apple ID’s middels family sharing? Zo kan je beide een back up maken van whatsapp en kan je fotoalbums delen.
Dit linkje laat zien hoe het in te stellen is:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201088
Ja, weet ik. Doen we met mijn zoontje bijv. Maar dan moet je de foto’s bewust delen. Nu worden ze gewoon gesynced tussen de apparaten.

• Krilo_89
sushieffer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:23:
[...]
Wat je zou kunnen proberen om hem aan de praat te krijgen, is de iPhone aan te sluiten aan iTunes/Finder en hem dan te updaten/bijwerken ipv te herstellen. Door dit te doen wordt er soms weer wat ruimte gecreëerd, waardoor de iPhone weer kan opstarten. Als dit lukt is ook het advies om zo snel mogelijk een back up te maken en wat dingen van de iPhone te verwijderen.
Mocht dit niet lukken, dan is de enige oplossing om de iPhone te herstellen via iTunes.

Hoop dat t lukt om m weer aan de praat te krijgen.
Probleem is nu dat hij nooit opstart en dus alleen een apple logo laat zien. In DFU modus kun je alleen maar herstellen, dus niet updaten ;( . Kortom, de data is gewoon weg straks ben ik bang.

Het rare is dat ik 'applicaties' zie op internet, die claimen data van een iphone te kunnen halen zonder dat die opgestart is. Maar goed, dat lijkt me niet, gezien de FBI hier de grootst mogelijke moeite mee heeft.

• sushieffer
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Probleem is nu dat hij nooit opstart en dus alleen een apple logo laat zien. In DFU modus kun je alleen maar herstellen, dus niet updaten ;( . Kortom, de data is gewoon weg straks ben ik bang.

Het rare is dat ik 'applicaties' zie op internet, die claimen data van een iphone te kunnen halen zonder dat die opgestart is. Maar goed, dat lijkt me niet, gezien de FBI hier de grootst mogelijke moeite mee heeft.
Hmm naar mijn weten zou je in DFU modus alsnog 2 opties moeten krijgen. Updaten/bijwerken en herstellen. Is dit er inderdaad niet, dan is alleen herstellen idd de oplossing.

Think Different

• Krilo_89
sushieffer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:55:
[...]
Hmm naar mijn weten zou je in DFU modus alsnog 2 opties moeten krijgen. Updaten/bijwerken en herstellen. Is dit er inderdaad niet, dan is alleen herstellen idd de oplossing.
Eens kijken hoe ik dat nieuws ga brengen :+

• readytoflow
  • Niet online
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Heb je wel een reservekopie van kort geleden? Dan ben je niet veel kwijt hoor.

• Krilo_89
readytoflow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Heb je wel een reservekopie van kort geleden? Dan ben je niet veel kwijt hoor.
Haha ja ikzelf wel, maar mijn vriendin klikt dat soort dingen altijd weg. Ruimte vol? weg. Geen reserverekopie vannacht? weg. Gewoon stom dom dus. Ja het is natuurlijk mijn schuld dat ik dat niet allemaal heb geregeld ;)

• sushieffer
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Sterkte! Hahaha

Think Different

• JanNederlof
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-03 10:23
Hi, ik weet niet of het probleem nog relevant is... maar er zit of een short in de NAND chip, of de NAND chip heeft reballing nodig of in het ergste geval is de NAND doorgebrand. Het is een bekend probleem bij de iPhone X, na een paar keer vallen kan het al optreden. De eerste twee oplossingen kosten meestal rond de €180,-

• Krilo_89
Helemaal vergeten terug te koppelen, maar de iPhone hersteld vanuit DFU mode met de meest recente versie van iOS. Niet meer geprobeerd data terug te halen van een reservekopie, want dat was veel te lang terug. Nu draait de iPhone weer goed alsof er niets aan de hand is.

Gelukkig dus niets met hardware en een wijze les voor de volgende keer ;).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee