Toon posts:

Graag wat aankoop advies voor een videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Abb0
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
~500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia kaarten werden mij aangeraden in de vorige topic voor een betere ondersteuning voor drivers

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Spellen die ik hoofdzakelijk speel of hoop te spelen: Total war Warhammer 1-3 De Doom serie

Mijn monitor gaat tot 120hrtz op 1080
Behuizing: Fractal Design Define C Midi Tower
Moederbord: MSI B450 TOMAHAWK MAX
AMD Ryzen 5 3600 processor
Voeding: Corsair RM550x PSU
Geheugen: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
HD:Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
Ik heb al eens eerder dezelfde topic gemaakt maar ik ben maanden te druk geweest op het werk.... Ligt het aan mij of zijn de prijzen van videokaarten omhoog gegaan sinds september?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Donderdag een RTX3060 kopen! er gaat geen enkel kaart zo mooi geprijsd zijn.

inderdaad is er een groot tekort op videokaarten.

• Abb0
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
99ruud99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:11:
Donderdag een RTX3060 kopen! er gaat geen enkel kaart zo mooi geprijsd zijn.
Hoezo is er een actie? waar? en wat is de prijs?
99ruud99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:11:
Inderdaad is er een groot tekort op videokaarten.
Dat is wel interesant, komt dat omdat het op het Noordelijk halfrond de wintermaanden zijn onder corona en er een marktwerking is? Of is crypto currency encryption weer mega populair? Als het het eerste is dan denk dat ik toch even wacht totdat de prijzen weer zakken in het voorjaar. 200 euro meer voor een videokaart (rtx 2070) betalen dan zeg maar 6 maanden terug daar ga ik mij aan ergeren.

[Voor 15% gewijzigd door Abb0 op 24-02-2021 19:51]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
De 3060 komt morgen uit, zoek even op google.

La AZERTY, megekko,alternate.

Allebei, geen aanvoer en grote vraag.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 16:04
Abb0 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Dat is wel interesant, komt dat omdat het op het Noordelijk halfrond de wintermaanden zijn onder corona en er een marktwerking is? Of is crypto currency encryption weer mega populair? Als het het eerste is dan denk dat ik toch even wacht totdat de prijzen weer zakken in het voorjaar. 200 euro meer voor een videokaart (rtx 2070) betalen dan zeg maar 6 maanden terug daar ga ik mij aan ergeren.
Paar redenen.
- Crypto currency welke met de nieuwe videokaarten gemined kunnen worden.
- PS5 en de nieuwe XBOX welke zijn uitgebracht.
- Corona waardoor er meer gespeeld wordt.
- Tekort aan chipproductie.
- Amerikaanse sancties tegen productie in China

Maar daarvoor kan je voor meer informatie in de topics voor bestellen van 3 serie van NVIDIA en 6 serie van AMD veel meer lezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee