Toon posts:

Gaming/Streaming/Video Editing PC

Pagina: 1
Acties:

• juneday
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-02-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze pc zware games zoals Warzone en andere CoD spellen spelen. Ook GTA, Fortnite, Valorant en Rust wil ik spelen. Daarnaast wil ik in de toekomst ook gaan streamen en video's te maken van de gameplay. Verder wil ik ook gebruik maken van Netflix en andere dagelijkse taken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1500-1600 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb vaak te horen gekregen dat Nvidia videokaarten toch wel erg goed zijn, maar ik weet ook dat ze op het moment erg lastig te krijgen zijn. Maar een Nvidia en AMD Ryzen 7 zijn toch de twee die ik sowieso wil meenemen naar mijn systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nu heb ik niet zo'n verstand van wat nodig is om een ideale setup te hebben voor mijn doeleinden die ik eerder heb aangegeven, dus vandaar deze forumpost met de hoop dat jullie mij kunnen helpen en adviseren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, AMD Ryden. Voor de rest ben ik niet echt op de hoogte van welke andere merken het goed doen en goede prijs goede kwaliteit zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, ik wil gewoon een stabiele pc hebben waarop ik alle games goed op kan spelen, goed kan streamen en wellicht ook screen recording en video editing op kan doen om mijn gemaakte video's te exporteren.

Ga je overklokken?
Ik zit hier een beetje tussenin. Van mij hoeft het niet beste van de beste te zijn, maar ik wil ook niet te zuinig zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop van jullie adviezen, aanbevelingen en toevoegingen op mijn gekozen producten te krijgen. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk beginnen met het samenstellen van mijn pc, maar omdat er zoveel opties zijn, is het voor mij lastig om een oordeel en beslissing te maken. Dus ik hoop ook van mensen hun ervaringen te krijgen zodat ik op basis daarvan een betere inschatting kan maken op mijn (toekomstige) aankopen. Zoals eerder aangegeven is mijn budget rond de 1500-1600 euro, ik denk dat ik voor die prijs wel een redelijke pc kan krijgen voor mijn doeleinden.

Aantal Product Actuele prijs
1
AMD Ryzen 7 5800X Boxed
€ 479,- pausedelete_product_blue
1
Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2
€ 149,95 pausedelete_product_blue
1
NZXT H510 Zwart
€ 74,90 pausedelete_product_blue
1
G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZNC
€ 399,90 pausedelete_product_blue
1
MSI MPG A750GF
€ 116,05 pausedelete_product_blue
1
Samsung 870 Evo 1TB
€ 112,53 pausedelete_product_blue

[Voor 8% gewijzigd door juneday op 24-02-2021 12:14]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Wat is de reden dat je een ryzen 7 wilt?

Bestel MORGEN (donderdag) een rtx3060, afhankelijk van prijs kan je rest van systeem eromheen bouwen.

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop van jullie adviezen, aanbevelingen en toevoegingen op mijn gekozen producten te krijgen.
Misschien handig om dan wel een lijstje erbij te zetten met welke onderdelen jij gekozen hebt :w

• juneday
pedra schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 04:57:
[...]

Misschien handig om dan wel een lijstje erbij te zetten met welke onderdelen jij gekozen hebt :w
Helemaal vergeten! Heb het erbij gedaan nu

• juneday
99ruud99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:31:
Wat is de reden dat je een ryzen 7 wilt?

Bestel MORGEN (donderdag) een rtx3060, afhankelijk van prijs kan je rest van systeem eromheen bouwen.
ik heb veel youtube filmpjes gekeken en op veel websites zoals Azerty gekeken naar prebuild pcs. Die hadden allemaal een AMD Ryzen 5 of 7, en ik ga er vanuit dat de 7 beter is dan de 5, vandaar die reden.

En ik ben op de hoogte van de 3060 morgen, ik hoop echt dat ik eentje kan kopen!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:22
Een lijstje maak je met Handleiding Pricewatch
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee