//Topic kan dicht, culplrit = de GPU.
---------------------
Hulp/meedenken gevraagd....
Mijn man en ik hebben allebei een nieuwe Ryzen-build sinds december. Ik heb al de nodige issues gehad met mijn build (WHEA's, bsods, etc.) en RMA is pending, maar het systeem van mijn partner was vanaf dag stabiel, nul issues. Tot vandaag.
Hij zat te gamen, nothing unusual, en ineens geven allebei z'n monitors geen beeld meer weer. Completely random. PC stond gewoon nog aan, Discord deed het nog ("Dude... where did you go???"), etc. PC post wel, hij kan zelfs nog inloggen tot in Windows, maar er is nul beeld. Ook niet tot aan Bios.
Zijn build:
Motherboard: Gigabyte Aorus B550 ELITE V2
CPU: Ryzen 5600X
GPU: MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio
PSU: Corsair 750X
RAM:G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (QVL)
Koeling: Scythe Mugen PCGH
Wat hebben we al geprobeerd;
Is zijn mobo of gpu nou ineens gewoon (semi) overleden, of zien we iets over het hoofd?
We zijn nu nog een oude 970 aan het opduikelen van ergens op zolder om uit te sluiten of het toch niet de GPU is, zodra we meer weten update ik het topic...
Dank alvast voor het meedenken...!
---------------------
Hulp/meedenken gevraagd....
Mijn man en ik hebben allebei een nieuwe Ryzen-build sinds december. Ik heb al de nodige issues gehad met mijn build (WHEA's, bsods, etc.) en RMA is pending, maar het systeem van mijn partner was vanaf dag stabiel, nul issues. Tot vandaag.
Hij zat te gamen, nothing unusual, en ineens geven allebei z'n monitors geen beeld meer weer. Completely random. PC stond gewoon nog aan, Discord deed het nog ("Dude... where did you go???"), etc. PC post wel, hij kan zelfs nog inloggen tot in Windows, maar er is nul beeld. Ook niet tot aan Bios.
Zijn build:
Motherboard: Gigabyte Aorus B550 ELITE V2
CPU: Ryzen 5600X
GPU: MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio
PSU: Corsair 750X
RAM:G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (QVL)
Koeling: Scythe Mugen PCGH
Wat hebben we al geprobeerd;
- Kabels checken (zowel van monitors als in de case)
- Andere kabels
- Andere monitors
- Onboard videokaart
- Bios resetten (jumpers)
- CMOS battery
- SSDs/HDDs unpluggen om te kijken of we iig het bios konden bereiken met beeld
- RAM sticks 1 voor 1 testen of in andere slots

We zijn nu nog een oude 970 aan het opduikelen van ergens op zolder om uit te sluiten of het toch niet de GPU is, zodra we meer weten update ik het topic...
Dank alvast voor het meedenken...!
[Voor 9% gewijzigd door Gilraen op 23-02-2021 22:52]
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222