Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gekloonde schijf wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Adp4
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 14-06 16:20
Onlangs heb ik de C schijf, een SSD van 120 GB gekloond omdat hij bijna volzat naar een nieuwe SSD van 500 GB met het programma Macrium Reflect. Dat ging volgens plan maar toen ik na een opstart aanpassing in de bios startte hij normaal op. Vervolgens heb ik de kabeltjes van de C schijf losgemaakt kreeg ik de melding dat er geen besturing aanwezig zou zijn.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem oplossen kan misschien?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank, Ad.

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:38
Ja, mits je de juiste clone-optie hebt gebruikt: een Windows installatiemedium (USB-stick, CD) in de PC doen en ervan opstarten (in de toestand dat de PC niet wil opstarten van de SSD, dus met losgekoppelde C:-schijf).
Opstarten, kies "herstel van een eerdere Windows installatie" (of zoiets), Opstartherstel en dan Bootherstel (of zoiets). Draai alle opties van Bootherstel, verwijder dan de CD/USB-stick en voer twee cold boots uit.
Als het dan goed is start de PC wel op vanaf de SSD.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:00
Adp4 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:24:
Vervolgens heb ik de kabeltjes van de C schijf losgemaakt kreeg ik de melding dat er geen besturing aanwezig zou zijn.
Het lijkt er op dat je alleen je partities hebt gekloont en niet de bootloader.
Ik zou het gewoon nog een keer proberen, maar dan moet je de gehele schijf klonen.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:20
Toevallig van een Sata SSD naar een nvme-SSD gekloond?

• Adp4
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 14-06 16:20
Het zijn allebei sata SSD's

[Voor 101% gewijzigd door Adp4 op 24-02-2021 22:53]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True