Toon posts:

Gekloonde schijf wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Adp4
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02 22:36
Onlangs heb ik de C schijf, een SSD van 120 GB gekloond omdat hij bijna volzat naar een nieuwe SSD van 500 GB met het programma Macrium Reflect. Dat ging volgens plan maar toen ik na een opstart aanpassing in de bios startte hij normaal op. Vervolgens heb ik de kabeltjes van de C schijf losgemaakt kreeg ik de melding dat er geen besturing aanwezig zou zijn.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem oplossen kan misschien?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank, Ad.

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Ja, mits je de juiste clone-optie hebt gebruikt: een Windows installatiemedium (USB-stick, CD) in de PC doen en ervan opstarten (in de toestand dat de PC niet wil opstarten van de SSD, dus met losgekoppelde C:-schijf).
Opstarten, kies "herstel van een eerdere Windows installatie" (of zoiets), Opstartherstel en dan Bootherstel (of zoiets). Draai alle opties van Bootherstel, verwijder dan de CD/USB-stick en voer twee cold boots uit.
Als het dan goed is start de PC wel op vanaf de SSD.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Adp4 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:24:
Vervolgens heb ik de kabeltjes van de C schijf losgemaakt kreeg ik de melding dat er geen besturing aanwezig zou zijn.
Het lijkt er op dat je alleen je partities hebt gekloont en niet de bootloader.
Ik zou het gewoon nog een keer proberen, maar dan moet je de gehele schijf klonen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Toevallig van een Sata SSD naar een nvme-SSD gekloond?

• Adp4
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02 22:36
Het zijn allebei sata SSD's

[Voor 101% gewijzigd door Adp4 op 24-02-2021 22:53]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee