Toon posts:

Asus Aimesh configureren met behoud van IP range va provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bodhi81
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb een Asus Aimesh systeem (Asus ZenWifi AC Mini CD6) gekocht met veel instelmogelijkheden en een goede web interface, maar..... omdat mijn telenet digicorders rechtstreeks verbonden moeten zijn met het telenet netwerk (~ telenet ip range) voor interactiveit en het delen van opnames tussen de verschillende digicorders, moet ik mijn aimesh systeem zo inregelen dat ze werken op de ip range van telenet (mijn internet provider)

Het liefst van al zou ik ze in de wireless router modus willen configuren en dat dhcp uitzetten of zoiets, maar mijn kennis laat mij op dat vlak een beetje in de steek.
Andere modus zijn: repeater- , acces point -, media bridge en aimesh modus. Bij repeater en access point modus heb ik een beetje schrik dat het voordeel van een mesh systeem teniet gedaan wordt. En ik kan overigens de de extra nodes niet bekabeld aansluiten, dus enkel via wifi backhaul.

Iemand een idee hoe ik dit kan/moet configuren zodat ik toch in het verlengde zit van mijn internet provider range zit?

Alle reacties

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 19:17
Mesh werkte bij mij prima in AP mode?

Het idee is, dat 1 van de 2 apparaten een node is en de andere het hoofdpunt. Het hoofdpunt is in dit geval een accesspoint die dhcp pakt van je router. Neem aan dat je daar wel gewoon een kabel in hebt zitten overigens?

Heb hem op dit moment overigens niet meer in AP mode staan, omdat ik juist een apart subnet wilde.

*disclaimer heb er niet heel veel verstand van, maar wel toevallig eenzelfde systeem en kloot graag een beetje aan ;)

[Voor 14% gewijzigd door eniux op 23-02-2021 21:08]

• Bodhi81
eniux schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
Mesh werkte bij mij prima in AP mode?

Het idee is, dat 1 van de 2 apparaten een node is en de andere het hoofdpunt. Het hoofdpunt is in dit geval een accesspoint die dhcp pakt van je router. Neem aan dat je daar wel gewoon een kabel in hebt zitten overigens?

Heb hem op dit moment overigens niet meer in AP mode staan, omdat ik juist een apart subnet wilde.

*disclaimer heb er niet heel veel verstand van, maar wel toevallig eenzelfde systeem en kloot graag een beetje aan ;)
En in geval van AP mode moeten de extra nodes niet via utp kabel verbonden zijn met de hoofd node/router?

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 19:17
Er staat maar 1 van de nodes op AP de andere twee staan op aimesh node. Dat zou bij mijn weten automatisch de wireless backhaul moeten pakken.

[Voor 33% gewijzigd door eniux op 23-02-2021 21:35]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38
zitten die telenet decoder direct in het modem (bekabeld)?
Zo ja, dan werkt het toch gewoon? je moet ze gewoon niet in de aimesh prikken

CISSP! Drop your encryption keys!

• Bodhi81
laurens0619 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:51:
zitten die telenet decoder direct in het modem (bekabeld)?
Zo ja, dan werkt het toch gewoon? je moet ze gewoon niet in de aimesh prikken
Dat is net het probleem.... één telenet decoder staat op een plek waar ik geen utp kabel heb, dus de bedoeling is dan om deze decoder via de aimesh node aan het (telenet) netwerk te hangen

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38
Ah je wilt je iptv draadloos aansluiten via een wifi mesh node?
Conceptueel is dat al vaak een probleem. IPTV verkeer (multicast) en WiFi zijn geen vrienden. Als je dit gaat doen dan gaat het een flinke aanslag zijn op je WiFi bandbreedte.

Technisch gezien is het wel mogelijk maar niet iedere set kan dat. Zover ik weet kan de Asus set dit niet.

Een deco m5 set kan het geloof ik wel als je deze documentatie leest: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2421/

Zelf heb ik het opgelost door de stoppen met de (multicast) tv ontvangers. Ik gebruik gewoon de KPN app op de televisie die netjes via multicast zijn tv stream binnenhaalt, hetzelfde als netflix. Op de tv boven heb ik de NLziet app op een Amazon FireTV stick.

Ik weet dat je uit belgie komt maar je zou eens kijken of je hetzeflde kunt doen. Een provider STB aansluiten via wifi is gewoon een bad practice

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee