Toon posts:

Nieuwe glasvezel router, connector anders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fel1ks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik heb ter vervanging van mijn Fritzbox 5490 een Fritzbox 5530 aangeschaft en nu zit er een andere aansluiting op voor de glasvezel.

In de 5490 gaat een blauwe SC connector, in de 5530 gaat een SPF module waar weer een groene LC connector in gaat.

Bestaat hier een adapter voor? Of een kabel met twee verschillende aansluitingen? Of een SPF module?

Vanwege alle mogelijkheden zou ik graag bevestiging krijgen voordat ik iets fouts bestel.. 😅

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via fel1ks op 24-02-2021 22:55)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Simpelste optie is een singlemode SC-SC koppelstukje en een singlemode SC-LC patchkabeltje kopen.

[Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 23-02-2021 23:06]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, er zijn adapters voor. Zoek even op sc/lc adapter en je komt ze bij bosjes tegen.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:45
Of een sc koppel blokje en een sc / lc patch kabeltje

En ik denk dat je het over een 1Gbit wideband bidi sfp hebt.

[Voor 130% gewijzigd door mash_man02 op 23-02-2021 21:04]

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Simpelste optie is een singlemode SC-SC koppelstukje en een singlemode SC-LC patchkabeltje kopen.

[Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 23-02-2021 23:06]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:21
Groene LC is een LC/APC aansluiting , heeft een ander koppelvlak dan een blauwe lc/pc . Dus je zou dan een verloopkabel krijgen LC/APC naar LC/PC.

[Voor 25% gewijzigd door vincedd op 24-02-2021 15:21]

• fel1ks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-08-2021
Het is uiteindelijk een SC/LC verloopstuk geworden. Kijkende naar de antwoorden (koppelstukje + patchkabeltje) moest dit werken en het werkt inderdaad. 🤩

Adapters ben ik niet bij bosjes tegengekomen en de meest voorkomende hadden niet gewerkt, dus bedankt voor de aanvullende antwoorden!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:21
fel1ks schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:03:
Het is uiteindelijk een SC/LC verloopstuk geworden. Kijkende naar de antwoorden (koppelstukje + patchkabeltje) moest dit werken en het werkt inderdaad. 🤩

Adapters ben ik niet bij bosjes tegengekomen en de meest voorkomende hadden niet gewerkt, dus bedankt voor de aanvullende antwoorden!
wel sc(blauw) en lc( groen) hoop ik? , als je lc blauw hebt dan is het koppelvlak verkeerd. lc(blauw) is een vlak koppelvlak en lc/apc (groen) is een schuin koppelvlak. https://www.redlink.nl/blog/glasvezel-connectoren-overzicht1 . een lc (blauw) connector op een lc/apc (groen) aansluiting is vragen om problemen, dan heb je een hele hoge demping.

[Voor 25% gewijzigd door vincedd op 25-02-2021 14:15]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee