Vraag

• Merreck
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-01 18:46
Heren, ik heb toevallig een raar situatie met de backplate van de M22 kraken.

de pootjes van de backplate (om specifiek te zijn, die van de Intel, zijn te breed) komen tegen PCB mounted onderdelen, waardoor het nooit flush kan zitten. Ik kan ASUS en de moederborden hier niet van verwijten, aangezien het hun taak niet is om ruimte te laten voor de geometery van een intel socket backplate.

Maar ik heb nu twee keuze, terug sturen en ander model te kopen... helaas is het gemerkt dat NZXT niet de enige is met de keuze om zo'n universeel backplate te maken waarbij deze probleem ook voorkomt.
de andere is met de knip tang een pootje eraf knippen... waardoor deze backplate niet meer universeel is en geen retour recht meer heb... maar ik kan hem niet testen zonder te monteren...

wat is jullie ervaring hier mee?

Alle reacties

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

Kun je mij vertellen welk moederbord van Asus je hebt en welke kast..? Als ik het goed begrijp komt de bracket van de heatsink tegen de moederbord standoffs? Kun je iets specifieker zijn. Gebruik zelf ook de m22 en dit was de makkelijkste koeler die ik ooit geïnstalleerd heb.

• Merreck
Beste Yinko,

dit gaat over de backplate, de universele plastic backplate, waar de gaten patroon zit voor zowell Intel als AMD mounting kit.

ik gebruik de ASUS B550-I strix moederboard, en de kast heeft weinig invloed (NR200P Coolermaster).

de mounting bracket die op de cooling plaat

zelf zit is gewoon goed, niks aan de hand.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 15:05

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Kwestie slecht ontwerp lol. Een normale backplate heeft geen AMD mounts op de Intel bracket. Voorbeeld corsair mounts:

~ 5800X3D @ -30CO ~ EK Velocity ~ ASUS B550-A ~ 32GB Trident-Z Neo @ 3800-14-16-14-28-42-240-1T ~ Inno3D RTX 3090 iChill x4 @ Alphacool GPX-N 1950 @ 0.875v +1250 VRAM ~ Nemesis GTX 420+240 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

• Merreck
@Imprezzion precies ik moet nu de Kraken terug sturen en een AIO vinden die dan geen halve gare universeel backplate heeft.

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

@Merreck of je koopt ergens voor een paar euro een backplate

• Merreck
maar dat is toch idiot? je koopt een nieuw product met een zo genoemde "universal backplate" die niet past hierdoor. Jij moet meer betalen vanwege een product ontwerp blunder... ik heb het al retour gestuurd weg met die hap
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee