Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NZXT Kraken M22 Backplate probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Merreck
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 12-06 20:09
Heren, ik heb toevallig een raar situatie met de backplate van de M22 kraken.

de pootjes van de backplate (om specifiek te zijn, die van de Intel, zijn te breed) komen tegen PCB mounted onderdelen, waardoor het nooit flush kan zitten. Ik kan ASUS en de moederborden hier niet van verwijten, aangezien het hun taak niet is om ruimte te laten voor de geometery van een intel socket backplate.

Maar ik heb nu twee keuze, terug sturen en ander model te kopen... helaas is het gemerkt dat NZXT niet de enige is met de keuze om zo'n universeel backplate te maken waarbij deze probleem ook voorkomt.
de andere is met de knip tang een pootje eraf knippen... waardoor deze backplate niet meer universeel is en geen retour recht meer heb... maar ik kan hem niet testen zonder te monteren...

wat is jullie ervaring hier mee?

Alle reacties

• Yinko
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 23-06 11:40

Yinko

brb ben ff klagen lol

Kun je mij vertellen welk moederbord van Asus je hebt en welke kast..? Als ik het goed begrijp komt de bracket van de heatsink tegen de moederbord standoffs? Kun je iets specifieker zijn. Gebruik zelf ook de m22 en dit was de makkelijkste koeler die ik ooit geïnstalleerd heb.

• Merreck
Beste Yinko,

dit gaat over de backplate, de universele plastic backplate, waar de gaten patroon zit voor zowell Intel als AMD mounting kit.

ik gebruik de ASUS B550-I strix moederboard, en de kast heeft weinig invloed (NR200P Coolermaster).

de mounting bracket die op de cooling plaat

zelf zit is gewoon goed, niks aan de hand.

• Imprezzion
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 04-06 21:41

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 206CC Tuned!

Kwestie slecht ontwerp lol. Een normale backplate heeft geen AMD mounts op de Intel bracket. Voorbeeld corsair mounts:

~ i9 10900KF Delid @ 5.3Ghz 1.39v ~ EK Phoenix 280 p/p ~ MSI Z490 Ace ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4400C17 ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ +105/+1200 ~ 970 EVO M.2 1TB x2 + 2x 850 EVO 512GB ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

• Merreck
@Imprezzion precies ik moet nu de Kraken terug sturen en een AIO vinden die dan geen halve gare universeel backplate heeft.

• Yinko
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 23-06 11:40

Yinko

brb ben ff klagen lol

@Merreck of je koopt ergens voor een paar euro een backplate

• Merreck
maar dat is toch idiot? je koopt een nieuw product met een zo genoemde "universal backplate" die niet past hierdoor. Jij moet meer betalen vanwege een product ontwerp blunder... ik heb het al retour gestuurd weg met die hap
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True