Toon posts:

Offerte vergelijking 6/7 zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:25
Goedenavond allen
Hier weer een offerte vergelijking.
Ik heb me suf gelezen op het forum en online
Maar met ieder antwoord kom je dan weer terug met 5 vragen extra omdat je er dan weer te diep op in wilt gaan en daar heb ik simpelweg de ervaring/kennis niet voor.

Ter informatie
Hoekhuis
Tuin pal op het zuiden gericht
1 schoorsteenpijp aanwezig deze blijft bestaan
Klein dak oppervlakte wegens dakterras
Ik kan nog geen foto s maken van het dak ter afmetingen want onze sleuteloverdracht is pas asd vrijdag, maar gezien meerdere huizen bij ons in de straat passen er maar 6 panelen op

Zou het erg waarderen als iemand er naar zou willen kijken
BVD

[Voor 13% gewijzigd door ReversdRainbow op 23-02-2021 19:45]

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik zou even op de overdracht wachten en het dan goed opmeten. Om de prijzen te vergelijken kan je de totale wattpiek delen door de kosten ex btw. Op het oog lijkt die van 7 panelen dan het goedkoopst. Eerst en laatste bizar duur. Een na laatste met solaredge kan een goeie keuze zijn ivm die pijp. Die zou ik dan aanpassen naar 7 als het past.

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-03 01:54

Gerco-M

mijn tornado res.

Een pijpje is niet heel erg. Ik zou dat geld van SolarEdge beter besteden aan wat panelen op de andere kant van je dak. Dat geeft meer rendements winst.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Doe als de panelen op nr 65, maar dan 7 panelen (1 boven de schoorsteen)

Moeten het zwarte zijn?
https://www.sun-solar.nl/...-e8640-incl-btw-sunsolar/

Maar meten=weten. Die met de SMA bied de meeste Wp voor weinig. (als het past)

Het dak lijkt niet heel hoog.
Een kleiner (lees minder lang) paneel is dan wel passender vermoed ik.
1590 x 1053 https://www.jenm-zonnepan...hitr-all-black-335-w.html
1622 x 1068 https://www.sun-solar.nl/...btw-op-voorraad-sunsolar/
Maar misschien weer te breed.

[Voor 33% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-02-2021 20:50]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:25
Iedereen bedankt voor de reacties !
Gerco het huis ligt echt pal noord/zuid dus ik denk dat het weinig zin heeft om op de noordkant panelen te leggen

Auijtdehaag
Evt kan er nog een extra paneel bij komen dan bij de suntech offerte daar is de prijs wel naar

Maar kwa “merken” ben ik totaal onbekend volgens de specificaties is de suntech wel een goed presterend paneel ( efficiëntie % en opbrengst na 20jaar)

Wat heeft er een voorkeur de solaredge of de sma?

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-03 01:54

Gerco-M

mijn tornado res.

Solaredge is zeker een stuk duurder, en hier heeft dat geen meerwaarde denk ik, wel meerprijs

ja noordkant is zeker een stuk minder efficient dan zuid. Maar met 50 - 60% rendement nog steeds een stuk meer opbrengst dan wat SolarEdge aan geringe meerwaarde heeft hier.

Kwa merken zit er nooit heel veel verschil in opbrengst volgens mij, wel aardig verschil in prijs soms. Er zijn wel mensen hier die Panasonic panelen preferen over andere panelen ;) Maar dan nog is panelen leggen op noord sneller terugverdiend dan duurdere panelen leggen.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:35
Gewoon noord en zuid vol leggen, je krijgt spijt als je dat niet doet. Offertes waren mij veels te duur, dat kan goedkoper. Tot zover de wijsheid van reuzelmeneer

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een SMA lees je makkelijk zelf uit. (Odroid C4 met emmc, synology of pi met node-red, mqtt, influxdb, grafana, home-assistant)
Doe de opstart (aanmelden) van de omvormer ook gewoon zelf daarvan, zodat je het installateurs wachtwoord in je eigen bezit hebt (bij 1e keer aanmelden kies je dat)
Ik verwijs weer naar mijn belgische vriendin

Ik heb zelf ook noord panelen, en deze doen 55% van zuid op jaarbasis. Liggen op 35 graden helling
Neem dan wel een SMA met 2x mppt (vanaf model 3.0) en minimaal 5 panelen op de noordkant. (ivm Vmpp)
Doe dat alleen als er niet teveel extra kosten aan zijn. (wellicht kan je dat zelf doen in de toekomst als je wat panelen tegen het lijf loopt)
Ik heb 2x SMA 2.5 en 1x SMA 1.5 (2x zuid met panasonic en 1x noord met SF-170s)

Een doorschijnende zonnepaneel overkapping van je dakterras kan natuurlijk ook nog.
@migjes ?

[Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-02-2021 07:44]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee