Toon posts:

Hoe snel is een dual P60 met linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hopelijk zit ik in de juiste categorie :)
Ik kan van iemand een AT&T 3416 Worldmark Server kopen met daarin een dual Pentium 60, 64MB ram en SCSI schijven. Als ik hier iets van slackware of iets dergelijks installeer ... hoe snel wordt ie dan in verhouding met een single PIII800 ???

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Kettrick

Rantmeister!

redelijk traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

P60 is wel erg antiek. :)

Verwijderd

Topicstarter
dus een single PIII 800 is toch sneller ?
Voor server gebruik etc. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, toch wel. Ik neem aan dat je zelf toch wel kunt bedenken hoe dat komt.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Wat denk je zelf. Tuurlijk is een single P!!! 800 Mhz sneller dan een dual P! 60 Mhz.
Betere instructies en veeeel meer Mhz power. Zegt op zich niet zo veel, maar het verschil ussen dual 60 Mhz en single 800 Mhz is wel erg groot.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Dit is natuurlijk niet 1-2-3 te beantwoorden, maar hebben ze daar geen benchmarck progjes voor uitgevonden? Laat de koper eerst met een benchmark komen en ga dan je eigen PIII 800 benchen met dezelfde OS/benchprog. Mocht je geen PIII-800 hebben, dan vraag je dat hier aan een vrijwilliger (nope ikke niet ;))

BTW, wat gaat die }:O je dan wel kosten?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Kettrick
  • Laatst online: 13:18

Kettrick

Rantmeister!

ik denk een factor 100 ofzo :) :P

PIII heeft iets meer leuke CPU features enzo..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Op woensdag 15 augustus 2001 00:42 schreef dans het volgende:
denk 's na man

zelfs al zou je dubbele prestaties krijgen dan is het nog maar een P120. Dus niet sneller dan een P3 800.

Ennehm, over dat kopen... als het niet te veel kost, zou ik het gewoon doen, het staat natuurlijk wel vet stoer zo'n dual systeempje. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik denk dat het omdat het een dual systeempje is, het nog best lekker zal werken als simpel linux desktopje... Voor moeder/zus/broer/vader die er op wil internetten en emailen?
Ikzelf zit met een p133 met linux omgescheept hellaas, maar het draait prima :)
En tsja server... tsja, hangt er van af wat je er mee wilt he?

Please do not contact me telepathically.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Een dual p60 :?
Dat lijkt me vrijwel niet mogelijk.
Toen de eerste Dual-chipset's uitkwamen voor de pentium, waren er al p133's de P150 kwam er bijna aan (eind '95 de HX-chipset)
Het zou kunnen dat er al wel chipsets waren voor Dual van andere fabrikanten dan Intel, maar ik heb d'r nog nooit van gehoord.
Verder zit de P60 in een andere socket dan de p75 en later (socket 4 als ik me niet vergis) terwijl toen al wel duidelijk was dat de latere pentium's op een andere socket zou komen.
Als dit toch werkelijk een dual-P60-machine is, zal de chipset dus waarschijnlijk niet van Intel zijn en heb je dus nog kans dat er 30 pins modules op moeten (waarschijnlijk een stuk of 16 sloten aanwezig)
Ik heb op server boardjes uit die tijd en zelfs op enkele p-pro boardjes nog 30pins zien zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 00:42 schreef dans het volgende:
Stomme opmerking natuurlijk |:(
Wat ik eigenlijk bedoeld is,... wat is/zijn de voordelen van een dual processor systeem.
Ik denk dat ik he zo en zo koop...
Al is het alleen maar voor de }:O }:O }:O }:O

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:55 schreef TD-er het volgende:
Een dual p60 :?
Dat lijkt me vrijwel niet mogelijk.
Toen de eerste Dual-chipset's uitkwamen voor de pentium, waren er al p133's de P150 kwam er bijna aan (eind '95 de HX-chipset)
Het zou kunnen dat er al wel chipsets waren voor Dual van andere fabrikanten dan Intel, maar ik heb d'r nog nooit van gehoord.
Verder zit de P60 in een andere socket dan de p75 en later (socket 4 als ik me niet vergis) terwijl toen al wel duidelijk was dat de latere pentium's op een andere socket zou komen.
Als dit toch werkelijk een dual-P60-machine is, zal de chipset dus waarschijnlijk niet van Intel zijn en heb je dus nog kans dat er 30 pins modules op moeten (waarschijnlijk een stuk of 16 sloten aanwezig)
Ik heb op server boardjes uit die tijd en zelfs op enkele p-pro boardjes nog 30pins zien zitten.
je vergeet de 430NX chipset die kan ook dual en 512mb cachen

Verwijderd

Topicstarter
:P ff de [img ] uitproberen.. :)

Dit is een foto van de server:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.waterbeek/att.jpg

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Kopen en dan twee snellere Pentium processors op de kop zien te tikken :)

Dual Pentium 233MMX is nog redelijk vlotjes :9

Mits dat Mobo dat ondersteund natuurlijk maar dual Pentium 133 of iets dergelijks kan natuurlijk ook altijd nog :)

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 15 augustus 2001 01:01 schreef dans het volgende:
FOTO!!!
Zie ik het nou verkeerd of is de architectuur van dat boord niet 100% ISA/PCI :? Dat zou dan vervelend zijn als je het systeem wilt uitbreiden.

Ik kan er naast zitten hoor

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op woensdag 15 augustus 2001 01:06 schreef GaMbiNo het volgende:
Kopen en dan twee snellere Pentium processors op de kop zien te tikken.
Mits dat Mobo dat ondersteund natuurlijk maar dual Pentium 133 of iets dergelijks kan natuurlijk ook altijd nog :)
Pentium 60 is volgens mij Socket 4 ?? Kan je upgraden naar een P66 YEAH baby YEAH. :)
Mwa, ik ben ook een beetje met Linux begonnen (Redhat 7). Probeer het eerst een beetje op een oude bak, doe ik zelf ook. Ik draai het nu op een P166, 64 Mb, 5.2 Gb HD. Het enige nieuwe wat in die comp zit is m'n Plex 12/10/32A. Tsja, de screensavers en Netscape hebben beetje hoge CPU Usage. Voor de rest is het snel zat hoor.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Leuke foto zie alleen niet de 2 cpu's zitten :?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Dual P60 is niet snel maar voor Linux meer dan voldoende, je kunt alleen beter X niet installeren, daar ga je niet vrolijk van worden.

Dat van die SCSI schijven lijkt volgens de pic niet waar te zijn. Maak er maar SCSI Schijf van :)

Als ie niet meer dan een mijer kost, meenemen. Anders ff kijken hoeveel RAM en SCSI MB's ie heeft (en dan bedoel ik niet de Tape Drive of de CD-ROM :))

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik vind het wel een coole machine. Als je er een server van wilt maken is ie iig rete snel. Dual Pentium60 zijn toch wel 240 MIPS en 64 MB Ram is ook lekker veel voor zo'n bak. Daarnaast zorgt SCSI ervoor dat de processor ontlast wordt (in tegenstelling tot IDE) en een beetje selle SCSI schijven zorgen ervoor dat dingen ook snel geladen kunnen worden. X is daar best goed op mogelijk. De processorkracht maakt eigenlijk geen bal uit voor X, maar het Ram dat telt (geldt trouwen vrijwel overal voor).

Ik zou hem trouwens alleen voor de kast al kopen ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Op woensdag 15 augustus 2001 01:09 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Zie ik het nou verkeerd of is de architectuur van dat boord niet 100% ISA/PCI :? Dat zou dan vervelend zijn als je het systeem wilt uitbreiden.

Ik kan er naast zitten hoor
Lijkt me meer een Eisa machine.. Maar eisa sloten snappen ook gewoon isa..

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
gewoon doen man, gaaf dingetje. Ach en je kunt er nog best veel op draaien, een vriend van me had een DNS/Web/DHCP/IRC server draaien op een P75 met 16MB ram :)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik wist dat ik dat systeem ergens van kende!!! :P

http://www.tweakers.net/aanbod/21385

:D

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
2 GB SCSI... hehe lol ... SCSI schijven .... haha ja hoor 1tje dus maar ! Alles EISA !

Freelance tweaker

Verwijderd

Lijkt mij dat het er niet om gaat hoe snel iets is, en of het sneller is dan...., maar of het snel genoeg is. Een P800 is ook een stukje duurder. Het hangt er dus af wat je ermee wilt. Voor een niet al te dynamische server is het een prima systeem.

Verder lijkt het me iig handig om ff te checken of de hardware linux ondersteund.

Verwijderd

die acer bakken zijn tof en eisa kan je nog gewoon kopen op pcdumpdag 25aug rai adam

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:44 schreef FoolZero het volgende:
Mocht je geen PIII-800 hebben, dan vraag je dat hier aan een vrijwilliger (nope ikke niet ;))
ik wil mijn config wel benchen.. is denk ik snel zat om die dual P60 te beaten :)

op 366 (66MHz FSB) beat ik een PII 450 namelijk ook al flink :D

• BrZ

BrZ

Echt waar LB? ;)

Maar dit ding moet je niet kopen omdat je hem echt wilt gebruiken... daar is hij te duur voor...

Je moet hem kopen omdat je het gewoon vet vind om zo'n ding te hebben... zeg nou zelf.. dual P60's kom je niet vaak tegen ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 15 augustus 2001 16:30 schreef BrZ het volgende:
Echt waar LB? ;)

Je moet hem kopen omdat je het gewoon vet vind om zo'n ding te hebben... zeg nou zelf.. dual P60's kom je niet vaak tegen ;)
Nostalgie noem ik dat :) jep ik zou hem ook wel willen..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

tja... een dual P60 is trager dan een single P120 (2x60=120, maar dan heb je nog wel overhead)

Tja, en wat is een P120 waard?

*insert signature here

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik zou er ook niet TE veel voor geven, voor dat ding, het is leuk om te hebben, wil je echte power (en heb je wat meer te besteden) koop dan een Dual Celeron ofzo.

Maar ik draai het nu op een P166, draait gewoon goed hoor. Om er gewoon een beetje mee te spelen, als ik er evt wat meer bedreven in word, ga ik misschien es kijken naar iets snellers.

• BrZ

BrZ

Op woensdag 15 augustus 2001 17:14 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Nostalgie noem ik dat :) jep ik zou hem ook wel willen..
Neh, nog net geen nostalgie... daar issie nog te nieuw voor ;)

In die V&A word er trouwens 250,- voor gevraagd... (ik ga ervanuit dat het dezelfde is ;))

Verwijderd

kep lekker een dual p3 1000mhz kijk dat is pas power vervaagd heel amd hihi

oke kosten 10.000,-

met geforce 2 mx400 64mb en 2x 512mb ram en zo. is wel snelle pc zal er wel een keer een foto plaatsen van hoe lang en breed dit ding is.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op donderdag 16 augustus 2001 02:59 schreef narfpower het volgende:
kep lekker een dual p3 1000mhz kijk dat is pas power vervaagd heel amd hihi
Oke vergelijk dat nou eerst maar es met een Dual AMD Thunderbird @1000 Mhz. :P
oke kosten 10.000,-
En vergelijk dat dan eerst ook es met een Dual AMD Thunderbird @1000 Mhz. *D

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40

pistole

Frutter

zo'n dual p60 kan prima draaien als server.

Op het werk staat hier nog een 4xP133 als PDC/Exchange server te draaien, en dat gaat bijzonder gladjes (met 128 MB en alle volumes op RAID5 met 32MB cache...)

Ik frut, dus ik epibreer

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Persoonlijk snap ik niet wat je met een server wilt met een Dual Pentium3 ofzo erin. De zwaarste server van tweakers heeft dat wel, maar staat nog 90% van de tijd uit zijn neus te vreten. Een dual pentium60 is echt ruimt genoem om een lekker snelle server op te bouwen. Wel jammer dat het alleen maar isa is. Als Linux/FreeBSD de hardware een beetje ondersteund hebbie toch een prachtserver :) Anders gooi je er nog een 60 GB schijf in voor opslag van zooi ofzo :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
60 mhz *D

Verwijderd

Sleuteltje ontbreekt maar de deur sluit goed en is te openen met een gulden of een schroevendraaier.
ROFLOL
een gulden om je pc te openen :D

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Wat een discussie om zo'n oud stuk brakke hardware. 't is gewoon leuk als speelbak. None more none less...
Pagina: 1