Hello,
Ik heb van de UvA het volgende mailtje gehad:
Hoeveel zorgen moet ik me maken als student? Mijn wachtwoorden herbruik ik nog al eens op verschillende diensten. En ik heb deze mail vandaag de 23e gekregen maar de aanval is al van de 18e... Nu zijn mijn Microsoft wachtwoord en uva wachtwoord hetzelfde. Maar op mijn Microsoft account heb ik via de wachtwoordenshizzle ook alle andere wachtwoorden staan
. Meerdere studenten die ik heb gesproken hebben hetzelfde (maar dan via andere diensten).
Hoeveel zorgen moet ik me maken wat andere diensten betreft zoals de UvA waarschuwt? En moet ik ervanuit gaan omdat mijn wachtwoordenmanager via microsoft hetzelfde wachtwoord heeft als mijn uva wachtwoord al mijn andere wachtwoorden ook zijn verneukt? (zijn er 80+
maar lang niet allemaal zo belangrijk natuurlijk).
Iemand die meer verstand heeft van cyberaanvallen?
Los van het feit dat ik een oen ben natuuurlijk
Ik heb van de UvA het volgende mailtje gehad:
(ik wilde er nog een spoiler voor zetten tegen crawlers maar misschien hoeft dat niet).Waarschijnlijk heb je gelezen dat de HvA en de UvA doelwit zijn van een cyberaanval. Er wordt heel hard gewerkt om de aanval af te slaan. We monitoren alle ict-systemen nauwkeurig en zijn hard bezig deze op te schonen. Uit onderzoek is gebleken dat de hackers de beschikking hebben over de versleutelde wachtwoorden. Ondanks de versleuteling zouden hackers daar misbruik van kunnen maken. Daarom moet iedereen uit voorzorg het UvA/HvA wachtwoord wijzigen. Doe dat zo snel mogelijk. De huidige wachtwoorden vervallen binnenkort. Nadere informatie hierover volgt in de loop van de week.
Gebruik je hetzelfde wachtwoord ook voor andere accounts, zoals je privé e-mail, LinkedIn of DigID? Wijzig dan ook direct het wachtwoord van deze accounts. Zorg dat elke dienst een uniek wachtwoord heeft.
Hoeveel zorgen moet ik me maken als student? Mijn wachtwoorden herbruik ik nog al eens op verschillende diensten. En ik heb deze mail vandaag de 23e gekregen maar de aanval is al van de 18e... Nu zijn mijn Microsoft wachtwoord en uva wachtwoord hetzelfde. Maar op mijn Microsoft account heb ik via de wachtwoordenshizzle ook alle andere wachtwoorden staan

Hoeveel zorgen moet ik me maken wat andere diensten betreft zoals de UvA waarschuwt? En moet ik ervanuit gaan omdat mijn wachtwoordenmanager via microsoft hetzelfde wachtwoord heeft als mijn uva wachtwoord al mijn andere wachtwoorden ook zijn verneukt? (zijn er 80+

Iemand die meer verstand heeft van cyberaanvallen?
Los van het feit dat ik een oen ben natuuurlijk

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W