Toon posts:

Buitenstopcontact

Pagina: 1
Acties:

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
Hallo allen,

Ik wil bij onze schuur een aantal buitenstopcontacten maken.
Nu heb ik eens rond zitten kijken en zie alleen maar buitenstopcontacten waarbij de invoer van de kabel onder, boven of aan de zijkant is. Niet vanuit de achterkant.

Ik zou graag geen kabel willen zien, dus direct naar buiten boren en dan de doos op het gat monteren. Is dat mogelijk? Heeft iemand een idee of dat bestaat?

Gegroet!

[Voor 8% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 23-02-2021 19:07]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:52

Matis

Rubber Rocket

Gewoon zelf doorboren en een doorvoer tule gebruiken?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:48

Tens

My brain hurts

Was benieuwd of het bestond, maar het lijkt dat je met inbouw waterdicht kunt werken.

https://www.elektroshop.n...icht-zwart-761-73000.html

aanvulling: wordt wel een prijzige oplossing omdat je ook nog een 68 mm dozenboor nodig hebt...

[Voor 21% gewijzigd door Tens op 23-02-2021 19:28]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Denk dat je met een achter invoer de waterdichtheid (spatwater dichtheid) kwijt bent.. omdat je nooit een wartel cq rubber goed kan plaatsen..
en ze daarom niet verkocht worden...?

al zou ik denk ik gewoon een waterdichte uitvoering nemen, gat in de achterkant boren, de kabel eerst op het WCD aansluiten, en door de muur duwen (overlengte dus aan de andere kant wegwerken (bv bij je lasdoos) ) en de WCD met een flinke klodder kit er tussen op de wand schroeven..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:14:
Denk dat je met een achter invoer de waterdichtheid (spatwater dichtheid) kwijt bent.. omdat je nooit een wartel cq rubber goed kan plaatsen..
en ze daarom niet verkocht worden...?

al zou ik denk ik gewoon een waterdichte uitvoering nemen, gat in de achterkant boren, de kabel eerst op het WCD aansluiten, en door de muur duwen (overlengte dus aan de andere kant wegwerken (bv bij je lasdoos) ) en de WCD met een flinke klodder kit er tussen op de wand schroeven..
Je wil dus altijd vanaf onderen aanvoeren, want alleen dan kan water niet langs de aanvoer erin lopen. Of je moet een inbouwdoos gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
StevenK schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Je wil dus altijd vanaf onderen aanvoeren, want alleen dan kan water niet langs de aanvoer erin lopen. Of je moet een inbouwdoos gebruiken.
Mee eens..maar als je toch echt geen kabel in het zicht wilt, blijven er weinig keuzes.. en een inbouwdoos in dunne wandje is ook niet alles :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 22:17
StevenK schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Mooi die inbouwdingen inderdaad. Wel een krater in je baksteen om hem erin te krijgen. Ik heb me er makkelijker vanaf gemaakt en gewoon vanaf onder ingevoerd.

Zou wel van buiten naar binnen boren, en een beetje omhoog. :)

[Voor 34% gewijzigd door Meester_J op 23-02-2021 19:22. Reden: plaatje ingevoegd]

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 18:16
Ik zou niet weten waarom je hem via de achterkant wilt invoeren. Niet alleen is het heel onhandig, maar om het stopcontact weer waterdicht te krijgen is ook een uitdaging.

Lekker via de onderkant invoeren, kan heel netjes.

Anders is het toch gewoon zelf even gat boren of pons gebruiken en klaar is kees.

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-05 17:14
Ik heb er laatst eentje bij de Karwei gekocht, volgens mij deze https://www.gamma.nl/asso...bel-stopcontact/p/B263473

Ik weet niet meer zeker of die het was maar ik de stroom in ieder geval vanuit de schuur achter het stopcontact gehaald. Ik heb er eigenlijk niet eens zo over nagedacht hoe waterdicht deze constructie is, er hing voorheen precies eenzelfde soort stopcontact met dezelfde bevestiging.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon een standaard IP44 spatwaterdicht stopcontact en aan de bovenkant dichtkitten met (doorzichtig) siliconenkit (voor buiten). Niet te moeilijk doen.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
Dankjewel voor jullie reacties en tips. Ik ga maar gewoon een paar kabeltjes trekken van onderuit.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee