Toon posts:

Probleem: Pentium III 600 in een Abit BX6 2.0 Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een PIII 600 bij Paradigit gekocht om die op mijn Abit BX6 2.0 mobo te prikken. Het mobo kan max een PIII 700 aan dus dat zou geen probleem mogen zijn. Ik krijg het ding (met de nieuwste bios, versie QR) maar maximaal op 450MHz te draaien. Waarschijnlijk is de multiplier gelocked op 4,5 en kan mijn mobo (of een andere onderdeel) geen 133 Mhz aan. Het Abit mobo zou tot 150+MHz moeten kunnen dus ik denk dat het mijn TNT 1 kaartje is dat het probleem vormt.

Het rare is dat ik bij iedere snelheid (al is het 4 * 66 = 266, het defeault minimum) een processor foutmelding krijg.

Morgen ga ik Paradigit bellen, kijken of zij wat weten. Verder heb ik al het hele tweakers forum uitgekamt alsmede de Asus en Intel sites, alles zonder resultaat.

Heeft iemand ook een Abit BX6 2.0 met een PIII en werkt ie wel? Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is een BX chipset, dus officeel 100Mhz. Als je hem op 133 gaat zetten ben je aan het overklokken, dus heb je kans dat het niet of niet stabiel draait......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Volgens mij kan een BX6 helemaal geen 133 Mhz aan. Je had een Pentium III 600 van 100 Mhz moeten kopen: die werkt goed.

Verwijderd

dus ik denk dat het mijn TNT 1 kaartje is dat het probleem vormt.
...of het sdram (100Mhz?), of één van de pci kaarten. Het beste kan je kaarten eruit halen en dan één voor één terugzetten zie je vanzelf waar het probleem ligt. Nog beter is die p3 omruilen voor een 100mhz fsb type, dan heb je zeker geen problemen.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ik denk dat paradigit niet moeilijk doet met omruilen van je PIII600EB naar een PIII600E :7

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21
Op woensdag 15 augustus 2001 10:06 schreef wezep het volgende:
Volgens mij kan een BX6 helemaal geen 133 Mhz aan. Je had een Pentium III 600 van 100 Mhz moeten kopen: die werkt goed.
Moet je dan toch es tegen mijn BX6 rev. 2 zeggen >:) Draait toch mooi een PIII-600@800. Je bent overigens niet je pci-bus aan het overklokken want die draait gewoon op 133/4=33 MHz'en.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies to nu toe. Ik heb trouwens wel 133 MHz geheugen, dus dat zal het probleem niet zijn. Wat is nou precies het verschil tussen een PIII 600E en een 600EB?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Geen, alleen een andere multiplier/FSB verhouding :)

Maar je moet in je BIOS wel iets van 'error on wrong speed' ofzoiets uitvinken -> staat in je CPU settings menu.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

En je moet de agp divider op 2/3 zetten. Als die nog op 1/1 staat dan krijgt je AGP bus 133 MHz voor z'n kiezen.... vinden vrijwel alle videokaarten niet zo leuk. Als je de divider op 2/3 hebt staan dan komt je AGP op 83 MHz (dit is lichtelijk boven specificatie, maar de meeste videokaarten kunnen dit wel aan).

Oja, officieel ondersteunt de BX chipset geen 133 MHz, maar meestal gaat het wel goed.

Verwijderd

[b]Oja, officieel ondersteunt de BX chipset geen 133 MHz, maar meestal gaat het wel goed.
Hehe, jah dat hoor ik ook meer, maar heb altijd een bx op 150Mhz gehad dus noproblemo!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb mijn BX6r2 helaas nooit stabiel kunnen krijgen op een 133MHz bus (met een PIII 667MHz). Maar misschien heb jij meer geluk.

Verwijderd

ik zou eerst maar eens je BIOS flashen naar de laatste officiele versie...

edit:

sorry, overheen gelezen :Z

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Geheugen modules in een andere volgorde zetten help bij mij igg wel.

Plaats alleen 1 DIMM in je pc (bank1) en kijk of het dan beter gaat.

Ik heb ook een BX6 rev 2.0 met 133 fsb en ik heb gemerkt dat het veel uitmaakt in welke banken je de modules plaatst. (stabielst is bij mij om alleen bank 1 en 3 te gebruiken als je 2 dimms hebt. 1,2 en 4 als je 3 dimms gebruikt. Alle 4 vol was weer minder succesvol bij mij.

Zet je PCI devide op 1/4 en AGP op 2/3

Zet "speed error hold uit"

Kijk of het voltage wel standaard goed staat (moet 1.65 volt zijn)

De BX chip koelen wil wel eens een beetje helpen (koelpasta eronder is ook wel een idee)

Beter merk ram heeft bij mij ook geholpen. (standaard 133 wilde niet hoger dan 133, maar Kingston gaat tot 138)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Op woensdag 15 augustus 2001 14:57 schreef chico het volgende:
Bedankt voor alle replies to nu toe. Ik heb trouwens wel 133 MHz geheugen, dus dat zal het probleem niet zijn. Wat is nou precies het verschil tussen een PIII 600E en een 600EB?
Het verschil is, zoals jezelf al dacht, dat de P!!! 600E een 6x100 cpu is en de 600EB een 4.5x133 variant is. Het is de 'B' die het 'm doet. Voorts zit er geen verschil tussen (ze zijn er ook nog zónder 'E' en met alleen een 'B', die moet je niet hebben)

Het is inderdaad mogelijk een BX stabiel op 133 te laten draaien getuige de vele ervaringen (mijne draait er al 2 jaar op, zelfs met 4 doublesided DIMM's), maar niets is gegarandeerd. Maar als het goed draait heb je het snelste P!!! platform :) Denk overigens, zoals eerder opgemerkt, dat de TNT1 een probleem kan opleveren met de 89MHz AGP, dus proberen of de 600EB ruilen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:37 schreef chico het volgende:
Heeft iemand ook een Abit BX6 2.0 met een PIII en werkt ie wel? Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb wel een BX6 2.0, en ook een PIII... tenminste, in Windows.
Het is namelijk een overgeklokte Celeron II >:) (draait helaas: 566@638 :( )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1