Ik maak een lijst om de verkoop van drankjes te tellen (barlijst) in excel. Op blad1 worden deze aantallen ingevuld. Op dit zelfde blad staat onderaan een resetknop waarmee alle tellers op 0 gezet worden. Op blad2 worden de aantallen automatisch overgenomen en doorberekend naar een bepaald bedrag.
Als ik op blad1 op de resetknop druk en de getallen op blad1 resetten, wil ik dat de getallen op blad2 blijven staan en niet meegaan met de reset. Als er nu op blad1 nieuwe getallen ingevuld worden, moeten deze op blad2 opgeteld worden bij de getallen die er al stonden.
Wat ik al geprobeerd hebt is =som en dan proberen het permanent te maken. Verder heb ik gezocht op forumules wat de uitkomt bevriest als het waren, maar een nieuw getal erbij optellen wat het vervolgens opnieuw bevriest lukt mij niet en kan dat ook niet vinden.
Wie kan mij hiermee helpen of wie heeft er een andere oplossing?
Groeten, Rob
Als ik op blad1 op de resetknop druk en de getallen op blad1 resetten, wil ik dat de getallen op blad2 blijven staan en niet meegaan met de reset. Als er nu op blad1 nieuwe getallen ingevuld worden, moeten deze op blad2 opgeteld worden bij de getallen die er al stonden.
Wat ik al geprobeerd hebt is =som en dan proberen het permanent te maken. Verder heb ik gezocht op forumules wat de uitkomt bevriest als het waren, maar een nieuw getal erbij optellen wat het vervolgens opnieuw bevriest lukt mij niet en kan dat ook niet vinden.
Wie kan mij hiermee helpen of wie heeft er een andere oplossing?
Groeten, Rob
[Voor 44% gewijzigd door ienimieni op 23-02-2021 18:29. Reden: Vergeten]