HELP! RGB verlichting werkt gedeeltelijk niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 18:20
Hallo, alvast mijn excuus als ik dit topic op de verkeerde plaats heb gestart.

Ik heb 2 weken terug mijn nieuwe game PC ontvangen. Ik ben nieuw in PC gaming en heb er dus niet veel verstand van. Ik heb deze dus laten assembleren bij een bekende webshop.

Mijn PC deed het goed, tot afgelopen zondag. Hieronder wat er is gebeurd;

Zondagochtend deed alles het nog naar behoren. Ik heb de PC uitgezet en later die dag weer aangezet.
Toen viel mij op dat de RGB verlichting van mijn 2 bovenste case fans niet meer werkt en dat de RGB verlichting op mijn MasterCooler ML360R waterkoeler het niet meer doet. (op de pomp zelf niet, en in de fans niet) Ze functioneren verder wel nog, alleen de verlichting die er ineens (na 2 weken al) mee ophoudt.

Maandag (gister) deed ik mijn PC aan, verlichting doet het nog steeds niet. De betreffende webshop gebeld en met hun hulp wat kabeltjes nagelopen, deze zaten er allemaal gewoon nog goed in. Dat is het probleem dus niet. Ook in de AURA software wat dingen geprobeerd, daarmee kreeg ik het ook niet aan de praat.
Maandagmiddag gingen in mijn 2 bovenste fans ineens op elke fan 1 lampje aan in de kleur oranje(was niet zo ingesteld) en dus ook niet de hele fan, maar 1 lampje.
Een paar uurtjes daarna, terwijl ik op mijn PC gewoon andere dingen aan het doen was, ging ineens de hele boel weer aan (de casefans boven in en ook de verlichting op de MasterCooler waterkoeler fans en pomp) en stond alles weer aan en op de kleur rood (zoals ik het wil en had ingesteld) Ik kon de kleur van de fans en koeler die eerst geen RGB hadden echter niet aanpassen via AURA. Raar dus.
Een paar uur later ging 1 led van de fans op de waterkoeler ineens naar blauw. De gehele fans stonden dus op de kleur rood, behalve 1 lampje op elke fan dat ineens blauw werd. Ik snapte er werkelijk geen bal van.

Vandaag PC aangezet, de RGB verlichting van de 2 casefans bovenin en van de MasterCooler ML360R werken weer niet en staan nu al de gehele dag uit en ik krijg ze met geen mogelijkheid aan de praat.
Ik heb de gehele AURA software om de RGB te beheren verwijderd en opnieuw gedownload.
Ik blijf hetzelfde probleem houden. Ik kan alle verlichtingen aanpassen en bedienen behalve dus de 2 casefans bovenin mijn PC en de MasterCooler.

Ik snap er werkelijk waar niks meer van. Ik heb nogmaals met de webshop gesproken en gedaan wat zij me konden adviseren. Het enige wat nu nog rest is mijn PC terugbrengen zodat zij ernaar kunnen kijken. Dat kan echter 2 weken duren en dat vind ik best lang om mijn PC te moeten missen op dit moment.

Ik vestig mijn hoop nu dus even op de tweakers van dit forum. In de hoop dat iemand mij hier aan de hand van toegevoegde foto's verder kan helpen? Wellicht zelfs iemand met ervaring die mij tegen vergoeding thuis kan komen helpen?

Onderstaand mijn setup en foto's ter verduidelijking:
ASUS ROG STRIX X570-E GAMING - Moederbord
Cooler Master ML360R RGB - Vloeistof-koelsysteem
CoolerMaster SickleFlow 140 ARGB - Ventilatorhuis (x4 - 2 bovenin + 2 onderin)
Ryzen 5900X - CPU
Gigabyte Radeon 6800XT - GPU

Zo heeft het er 2 weken bijgestaan: (wat ik wil)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89Wqp_i_wVYlw4LlaaNVgTf32Qk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suudkyL8J8l7wVuI0VV69JdT.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkant terwijl alles uitstaat: 2 fans boven, 2 fans onder, MasterCooler ML360R 3 fans aan de zijkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yt5c3-1FwWf1pMkCtqSri1sjck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfrO5jHpmrMb0PT4bslW87Ap.jpg?f=fotoalbum_large

Nu staat het er dus zo bij; zoals je ziet geen verlichting meer in bovenste 2 fans en rechter 3 fans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EU0ycQwAEpanU5nG7LE35o6F18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gHWctYw08bkvUfnSZIywHJw.jpg?f=fotoalbum_large

zelfde verhaal; maar je kan zien dat ze dus op het moederbord zijn aangesloten, niet met afstandsbediening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7CA3m9dL4dPlYLyy_3gcdrQwEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkAgJGctx1Sz0a6w0NDkIJvV.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic lijkt me zat :)

Dit topic is gesloten.