Vraag

• Nieuwkomer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05-2022
Mijn vraag
Ik zoek een nieuwe 4K-monitor voor 4K videobewerking. Ik heb een monitor op het oog (de SSM M7), door de smartfunctie vind ik het heel interessant, maar ik ben nieuwsgierig naar de functionele kant voor mijn doel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Videobewerking wordt gedaan met Adobe-programma's (After Effects en Première Pro). Photoshop onder andere wordt ook vaak gebruikt. De pc wil ik nog compleet vernieuwen (zodat het 4K, 3D en VR aankan).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kwam deze monitor tegen: Samsung Smart Monitor M7 (LS32AM700).

De smartfunctie vind ik interessant, maar kun je met deze M7 voldoende uit de voeten met de eerder genoemde Adobe-programma's? Het is niet voor professioneel gebruik, het wordt gebruikt als hobby. Ik ben niet van plan om te gaan gamen. Ik vind het belangrijk dat de (foto- en video)beelden mooi weergegeven kunnen worden. Ik weet niet of de M7 het allemaal aan en of het de kleuren mooi kan weergeven.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 32-inch monitor en de M7 is ook nog eens mat en heeft anti-glans (belangrijk voor mij). Is 138dpi voldoende? Is een VA-paneel geschikt voor 4K videobewerking? Is HDR10 voldoende of moet ik voor een monitor gaan met een betere HDR ondersteuning? Is een refresh rate van 60Hz puur voor videobewerking voldoende? Daarnaast ondersteunt het geen G-Sync en geen FreeSync. Is dat belangrijk bij 4K videobewerking? Hoe zit het met HDMI 2.0. Is HDMI 2.1 een meerwaarde om in te gaan investeren? (met het oog op de aanschaf van een toekomstbestendige computer) Mijn budget ligt rond de 500 euro.

Ik vind de smartfunctie heel interessant, maar ik ben dus benieuwd naar of deze monitor volstaat voor 4K-videobewerking of dat ik beter voor een andere kan gaan (je kunt immers altijd bv. een Shield TV aansluiten). Genoeg vragen voor een nieuwkomer, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee