Eigen mp3 via Spotify of Deezer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ik heb een tijdje zitten zoeken op internet (natuurlijk) maar kom er niet helemaal uit. Ik heb momenteel een Spotify abonnement maar moet een nieuw account aanmaken (never mind the reason). Dit zou een mooi moment kunnen zijn om over te stappen naar Deezer dus heb ik beide services een beetje vergeleken. Het lijkt dat Deezer nét iets meer van die obscure albums heeft die ik wil dan Spotify. Natuurlijk (duh) heeft Deezer sommige albums weer niet die Spotify wél heeft, maar goed...

Om de gaten in de collectie op te vullen, zou ik mijn eigen mp3's willen toevoegen aan Spotify of Deezer. En hier wordt het verwarrend.

Spotify: als ik het goed begrijp, is het mogelijk via Spotify mp3's naar je account te uploaden via de desktop app en als je dan op hetzelfde netwerk zit, zou je die mp3's op je mobiel weer kunnen downloaden (zoals je ook andere muziek van Spotify kan downloaden). Klopt dat? Heb ik dat goed begrepen? Het is namelijk essentieel dat ik die mp3's OVERAL kan beluisteren! Hoe zit het als ik Spotify op mijn desktop op het werk wil beluisteren... dan kan ik dus niet zomaar bij die mp3's komen?

Deezer: ik krijg de indruk dat je bij Deezer gewoon mp3's 'in the cloud' kan uploaden naar je account en dat die dan meteen overal te beluisteren zijn... Klopt dat ook? Dat zou natuurlijk een stuk makkelijker zijn dan Spotify. Of begrijp ik het verkeerd?

Gezien het aanbod neig ik nu dus naar Deezer en deze optie zou de doorslag kunnen geven. Wel jammer dat er geen straming service is die gewoon alle muziek heeft die ik wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ben ik weer. Ja, ik praat gewoon maar even door. ;) Ik heb ondertussen uitgevonden dat je met Deezer inderdaad doodsimpel local mp3's kan uploaden en dat je die dan elders kan beluisteren. Ideaal! Met Spotify is het allemaal veel omslachtiger omdat het ECHT lokaal is: het werkt via 1 PC en je kan het dan hoogstens op een phone krijgen maar niet op een heel andere PC. Beetje bagger.

Probleem: Deezer kan niet gapless spelen... en dat kan ik echt niet missen. Dus probeer ik alsnog verder te gaan met Spotify.

Probleem: mijn PC heeft geen wifi (nee, echt niet) en je kan mp3's alleen van de PC op de phone krijgen als ze allebei op hetzelfde wifi netwerk zitten. Dus dat gaat niet werken...

Is er ECHT geen andere optie om local files op een Android phone te krijgen...?!

Echt balen dat Deezer niet gapless kan afspelen. Ongelooflijk eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:17
Gapless kan wel met Deezer Hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ja, maar om nou de helft meer te gaan betalen daarvoor... da's ook weer zowat. Ik ga verder zoeken hoe ik mijn mp3's via Spotify op m'n Android phone kan krijgen... Apart dat dat alleen via Wifi kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Waardeloos. Thuis lukt het niet omdat ik geen Wifi op mijn PC hebt en op het werk lukt het niet omdat... het gewoon niet lukt. Android en iMac op zelfde Wifi netwerk maar downloaden... ho maar. Wat een waardeloos systeem. Deezer werkt PERFECT wat dat betreft, echt zoooooo simpel en de muziek is meteen overal te streamer, maar potverdorie, niet gapless... Zit er haast aan te denken die streamingdiensten maar te stoppen en gewoon ouderwets mp3-tjes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Oplossing gevonden!!! Pffffff, hoe ingewikkeld kan je het maken... :X |:( Op de site en forum van Spotify staat hoe het dus 'moet': hopeloos ingewikkeld met allemaal voorwaarden waaraan je wifi netwerk en router en firewall moet voldoen, bepaalde settings, etc. heel ingewikkeld... maar, zo stond ergens onderaan, als dat niet werkt kan je altijd nog een hotspot op je mobiel maken en je computer daarmee verbinden... 8)7 DOODSIMPEL! Binnen een paar seconden kon ik mijn lokale mp3's downloaden op m'n smartphone! Opgelost! Ik blijf bij Spotify! Wat een gedoe om iets dat zooooooo simpel opgelost kan worden: waarom beginnen ze niet METEEN met het noemen van die hotspot als eerste optie...!
Pagina: 1