Toon posts:

HULP GEZOCHT, edgerouter werkt niet, kratje bier als loon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views

Onderwerpen

Vraag

• maurits_sch
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-01 17:09
Goedendag!

Als netwerk beginner heb ik besloten om een ubiquity netwerk op te zetten, maar nu vrees ik dat ik mijn eigen capaciteiten heb overschat.

Onlangs heb ik in mijn hele huis succesvol cat6a getrokken. Alles komt samen in een 19 inch rack in mijn kelder. Mijn idee was een edgerouter x in dat rack, en verchillende AP's door het huis verspreid. Alleen krijg ik de edgerouter niet zo ver dat deze enige routing doet, en de AP's doen dus ook niks.

Al het halve internet heb ik afgespeurd op zoek naar het probleem, maar als iemand mij zou willen helpen zou dit werkelijk heldhaftig zijn! Ik woon in Huizen.

met vriendelijke groet,

een beginnende netwerker van 19

*knip* Foto verwijderd.

[Voor 28% gewijzigd door rens-br op 23-02-2021 15:49]

Alle reacties

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:59
Probeer eerst terug te gaan naar de basis. Dus 1 computer rechtstreeks op de router verbonden en dan kijken of je een verbonden state krijgt.

Wat heb je daarnaast al aan configuratie geprobeerd / uitgevoerd?

Let ook goed op dat je de kabels in de juiste poorten steekt. Op het dashboard kan je de huidige configuratie zien:

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:11
Lees inderdaad even goed de Quickstart-guide. Die Edgerouter is wat kieskeuriger dan een willekeurige andere router die standaard begint met IP-adressen uit te delen. Laptopje aan goede poort, handmatig IP instellen en dan wijst het uiteindelijk zichzelf.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@maurits_sch als je op zoek bent naar iemand die het voor je gaat doen, dan is het forum niet de juiste plek. Maar kan je beter in de V&A terecht.

Wil je op afstand tips en oplossingen krijgen, dan ben je op het forum op het juiste adres. Maar dan zou ik willen vragen om even om even je openingspost aan te passen met het volgende:
- Haal het kratje bier er even uit
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Hoe zit het e.e.a. aangesloten?

Ik hoor graag welke optie het wordt.

• maurits_sch
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-01 17:09
okay Rens, ik verplaats de hele post naar vraag en aanbod. Mijn eerste forumpost, sorry!

Hoe verwijder ik de post hier? of is dat niet mogelijk?

[Voor 25% gewijzigd door maurits_sch op 23-02-2021 15:30]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie al twee hulpvaardige posts, dus waarom zou je het topic dan nog verwijderd willen hebben? ;)

In ieder geval veel succes verder! :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
maurits_sch schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:28:
okay Rens, ik verplaats de hele post naar vraag en aanbod. Mijn eerste forumpost, sorry!
Je bent 19. Doe een paar testjes, post je config, en probeer er hier samen uit te komen. Daar leer je uiteindelijk veel meer van.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
maurits_sch schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:28:

Hoe verwijder ik de post hier? of is dat niet mogelijk?
@maurits_sch we hadden je graag geholpen via deze manier. Maar dan gooi ik bij deze je topic op slot en is het geregeld.

Succes met het probleem op de V&A. Mocht daar alsnog geen oplossing vinden, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee