Toon posts:

Automatisch updaten van excel lijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Miko85
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-04-2021
Beste Lezers,

Ik heb een online webshop en heb van mijn leverancier een lijst gekregen voor de producten en voorraad.
Volgens de leverancier update deze excel lijst automatisch(CSV)
Helaas zie ik dat dit totaal niet gebeurt (voorraad klopt niet met hun site)

Nu heb ik absoluut geen verstand van excel en weet mijn contactpersoon bij de leverancier ook niet hoe het verder werkt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan vinden hoe de lijst update?
Jullie zullen vast meer info dan dit nodig hebben dus vraag maar raak want zoals aangegeven weet ik niets van excel?

De site geeft dit aan in de FAQ:

How often is the information of the CSV and XML files updated with the catalog?
The file is automatically updated by our system in the following hours 03:00 - 07:00 and 15:00 hours.

Alle hulp is welkom!

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 16:54

g0tanks

Moderator CSA
Een csv-bestand op je computer kan zichzelf niet zomaar updaten. Ik krijg de indruk dat je telkens hetzelfde bestand opent om te kijken of er iets verandert, klopt dat? Als je een update wil moet je ook handmatig een nieuw bestand downloaden, vermoedelijk via een link van je leverancier.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan of een nieuwe CSV uploaden met nieuwe gegevens of het CSV bestand zelf aanpassen (vanuit leveranciersperspectief). Maar dit is echt een vraag die je bij de leverancier neer moet leggen.

[Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 23-02-2021 13:12]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 15:14

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Lijkt me iets dat de leverancier moet oplossen. Er zijn verschillende manieren om gegevens op te halen en in Excel in te lezen, maar gezien je beperkte kennis zou ik me hier zelf niet aan wagen. Dit zijn in de regel geen dingen die je met het aanpassen van 1 of 2 cellen hebt opgelost.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 15:59
g0tanks schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:11:
Als je een update wil moet je ook handmatig een nieuw bestand downloaden, vermoedelijk via een link van je leverancier.
Dit inderdaad. Het bronsysteem van je leverancier werkt het bestand elke dag/nacht bij. Jij zal elke keer het bestand moeten downloaden en in jouw eigen website moeten verwerken.

[Voor 0% gewijzigd door goldcard op 23-02-2021 13:15. Reden: typo]

• Miko85
Bedankt voor de snelle reacties. Jullie zijn top!
Hier was ik al bang voor.
We hebben goed contact met de leverancier maar als het om deze lijst gaat dan is de behulpzaamheid ver te vinden (Waarschijnlijk hebben ze dit ooit laten maken en weten ze er zelf weinig van af)

Ik werk met Shopify voor mijn webshop.
Weet iemand ook waar ik terecht zou kunnen voor iemand die dit integreert in mijn site?
Helaas zijn vanwege covid maatregelen (geen events en winkel dicht) mijn financiën minimaal dus ik kan er geen grote bedragen aan uitgeven.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 15:14

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik denk dat de leverancier hooguit een lijst met producten levert, maar het is natuurlijk aan jou om dit te synchroniseren met jouw site. Logisch dat ze dat niet ondersteunen. Mogelijk kan je via de marktplaats van Shopify zelf iemand vinden die dit voor je wil inbouwen: https://help.shopify.com/...s-marketplace/hiring-help. Je lijkt hier opdrachten te kunnen uitzetten en mensen die je hierbij kunnen helpen kunnen een offerte uitbrengen. Dan kan je vervolgens zien of dit binnen je budget past.

Disclaimer: ik ben niet bekend met Shopify of de marktplaats, dus wat de kwaliteit is van de gevraagde hulp weet ik niet.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 15:58
staat gewoon op de site van shopify
https://help.shopify.com/...rt-export/import-products

of met een interne app (geen flauw idee wat dat inhoud)

https://help.shopify.com/...pify-import/csv-migration

even helemaal outside of the box
of meer in de search box van google
https://lmgtfy.app/?q=shopify+import+csv+file+automatically

[Voor 20% gewijzigd door xtrme op 23-02-2021 13:41]

• Miko85
Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:35:
Ik denk dat de leverancier hooguit een lijst met producten levert, maar het is natuurlijk aan jou om dit te synchroniseren met jouw site. Logisch dat ze dat niet ondersteunen. Mogelijk kan je via de marktplaats van Shopify zelf iemand vinden die dit voor je wil inbouwen: https://help.shopify.com/...s-marketplace/hiring-help. Je lijkt hier opdrachten te kunnen uitzetten en mensen die je hierbij kunnen helpen kunnen een offerte uitbrengen. Dan kan je vervolgens zien of dit binnen je budget past.

Disclaimer: ik ben niet bekend met Shopify of de marktplaats, dus wat de kwaliteit is van de gevraagde hulp weet ik niet.
Ik vrees dat ik dit niet goed toegelicht heb. Het gaat om een dropshipping lijst die een stuk uitgebreider is dan een normale voorraad lijst. Maar je hebt inderdaad gelijk dat de synchronisatie bij ons zal moeten liggen.

• Miko85
xtrme schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:40:
staat gewoon op de site van shopify
https://help.shopify.com/...rt-export/import-products

of met een interne app (geen flauw idee wat dat inhoud)

https://help.shopify.com/...pify-import/csv-migration

even helemaal outside of the box
of meer in de search box van google
https://lmgtfy.app/?q=shopify+import+csv+file+automatically
Via de instructies van Shopify komen we er niet uit vrees ik.
Maar je andere optie ga ik zeker even nakijken.
Bedankt!

• Miko85
Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:35:

Ben er ook niet mee bekend maar heb er gemixte verhalen over gehoord. Maar inderdaad het kijken waard.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee