Toon posts:

Upgrade advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:51

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hobby met Renderen (C4D+Arnold Engine(Vooral GPU dependent met CPU terugval)) weer oppakken
Gamen (2 schermen, 1x 24-inch 1080P 75Hz, 1x 27-inch BenQ 1440p 144HZ)
Eventueel programmeren

Wat mag het systeem gaan kosten?
€600-800,- (uiterlijke)max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 10G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Obsidian 450D€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair HX750€ 0,-€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MOBO, CPU, RAM, de klap van de GPU heb ik al gehad ondertussen, tijd voor de upgrade van de rest.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Had zelf via Pc-partpicker het volgende opgezet
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Tray€ 332,75€ 332,75
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 137,08€ 137,08
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme 10G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Obsidian 450D€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 167,76€ 167,76
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 637,59

Weet niet hoe goed/stabiel dit allemaal met elkaar samen werkt. Zie ook waarschuwingen staan bij PC-Part Picker met AMD B550 Chipset icm Ryzen 5xxx, is er enige manier om daar zekerheid in te krijgen?
In de zin van, die mobo en cpu gaan werken (out-of-the-box), punt.
Ander alternatief daarvoor welke ik nog bedacht was eventueel via Azerty ofzo bestellen en vragen of die langs assemblage kan voor een BIos update. Al zal het me niet verbazen dat ze daar een prijsje aanhangen (ook wel te begrijpen).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eis: WIFI, niet ideal idd maar geen zin om gaten te boren.

Ga je overklokken?
Zeer onwaarschijnlijk, zou een ander MOBO/CPU daarin nog wat in de prijs kunnen betekenen?

Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag wil weten of ik niet in een bekende valkuil val, specifiek icm CPU/MOBO en MOBO/RAM.

P.s. Storage uit de lijstjes gelaten ivm vervuiling / valt onder niet van toepassing componenten.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Neem geheugen dat op de supportlijst van het moederbord staat https://download.gigabyte...orus-elite-v2_vermeer.pdf, deze kit vond ik daar niet terug ....

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-03 22:27

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

5600X op dit bord kan vanaf bios F10, die is van september 2020. Dan moet je al één van een oude stapel krijgen. Het bord heeft echter ook Q-Flash, als de bios te oud is kun je hem zo vanaf stick updaten. Dat zou zelfs zonder CPU moeten kunnen (op YouTube zijn video's te vinden met meer info).

Kun je uiteraard ook laten doen, als je het niet aandurft.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Irsu85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 17:01
Voor het RAM geheugen zou ik iets nemen met lagere latencies. CL18 is een beetje hoog, en dus heb ik pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B gevonden. Deze zijn even snel, maar omdat ze CL16 zijn ipv CL18 zal dit in sommige taken net iets sneller zijn. (en het is maar 5 euro meer...)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee