[PSU] Na kortsluiting nog gebruiken of nieuwe.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi,

heb vanmiddag een beetje probleempje gehad met mijn voeding. had een fannetje aangesloten op een kabeltje van de PSU (zwarte en rode draad) en toen ik de compu aanzetten begon het een beetje te roken. Nu is enkel dat ene kabeltje weggefikt maar de rest is nog ok en de PSU doet het nog. Ik heb dat kabeltje er afgehaald, maar nu wil ik weten of dit nog problemen kan gaan geven en ik beter een nieuwe kan gaan kopen.

Verwijderd

je moet ook geen technisch lego in je kast stopppen,

waaraschijnlijk is alles wel weer in orde, maar om er zeker van te zijn, moet je ergens een spanningsmeterje ristelen.

andere mog, is om bijv, een oud diskette station of iets anders wat je kan missen er op aan te sluiten.

btw, wat er mis kan zijn gegaan (ik weet hier nix van, is dus gokje) is dat je je fannetje op 12 volt hebt gedrukt ipv 6V
volgens mij is dat niet voor alles in je kast gelijk.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
rood+zwart is 5v maarre.... Zijn die fannetjes niet gemaakt om op +- 1.8v te draaien??? (kabeltjes dus te dun voor 5v??) anywayz kijk hoeveel volt dat fannetje aan kan en sluit die hoeveelheid er op aan... als ie draait doet ie het... als ie stilstaat doet ie het niet :Y) :Y) :Y) sim-pel

edit:
kgeloof dat ik je ook verkeerd begrepen heb??? wat voor fan was/is het?? een processor fan??

Verwijderd

Een schakelende voeding met div. keurmerken is altijd beveiligt tegen kortsluiting, dus als de voeding het nog doet is er niets aan de hand.

RGZ.

MASH