Toon posts:

Creative PC DVD Encore Dxr2 & 90 mins VCD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met dit onderwerp :(

Ik kan succesvol een 90 minuten VCD maken met 90 minuten CDR's en die CD's werken ook goed op zich.

Ik kan ze namelijk gewoon in m'n Creative 5X DVD doen en ik kan dan zonder problemen die VCD draaien van begin tot het eind in Windows Media Player.

Nadeel van Media Player is alleen dat die mijn DXR2 kaart niet benut... , waardoor ik dus geen VCD's op mijn TV kan kijken. Daarvoor gebruik ik dan altijd de Creative software player die ik erbij kreeg zodat ik wel op m'n TV kan kijken... , maar daar zit dus het probleem :(

Als ik namelijk de VCD start met de Creative software player dan werkt dit goed, totdat ik bij de 80ste minuut kom...., aangekomen bij 80 minuten stopt die en laat die alleen het laatste frame van de 80ste minuut zien. Vervolgens gaat de teller ineens 3x keer zo snel alsof je aan het fast-forwarden bent maar je blijft alleen dat laatste frame zien :(

De player negeert dus gewoon de laatste 10 minuten video :(

Het storende hiervan is dat de drive deze CD's zonder problemen aankan aangezien ze wel gewoon goed werken in WMP.

Het probleem zit dus volgens mij in de Creative software player. Volgens mij kan dit wel worden opgelost met wat reg-editing aangezien het een softwarematig probleem is maar daar heb ik helaas niet echt verstand van :?

Zijn er hier mensen die weten welke registry waardes ik zou moeten veranderen en waarin?
Of eventueel andere oplossingen??

Splitten en burnen op 2CD's van 74/80 min is geen optie. VGA + TV-out ook niet.

Help plz ;(

Verwijderd

Ik denk dat die wat verder gaat dan een registerinstelling, heb je al gekeken of er updates zijn voor dat prrogamma?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, alles laatste versie driver/software/firmware... , geen succes :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu snap ik er nog minder van..., als ik het Avseq01.dat bestandje van de VCD naar mijn harddisk kopieer en het open in de Creative software, dan leest die wel voorbij 80 minuten :?

Maar als ik het bestandje open vanaf de CD (dus niet lezen als VCD) dan gaat die weer vreemd doen bij 80 minuten??

Is 80 minuten soms een White Book standaard die niet overschreden mag worden?

Ik heb er even naar gezocht maar kon het niet vinden dat 80 minuten een limiet is.. :?

*confused*