Hallo Allemaal,
Mijn zoon gaat komend schooljaar starten met een opleiding software development, daarvoor is een laptop vereist. Ik ben benieuwd waar jullie de focus op zouden leggen aangezien je wel de hele dag achter dat apparaat moet zitten. Kijk je dan meer naar performance, ergonomie of stevigheid ?
Vanuit de opleiding zijn de (minimale) specs :
- i5 (of vergelijkbaar)
- 15,6 inch scherm
- 8 GB memory
- 128 GB opslag (SSD)
Ik ben benieuwd of je met software ontwikkeling nou juist meer hebt aan bijvoorbeeld een 17 inch scherm (thuis zal er wel een externe monitor aangesloten worden) of heb je misschien juist meer aan veel (snelle) opslag of juist de meest recente CPU ?
Wat ga je met je laptop doen?
Software ontwikkeling / programmeren
Wat is je budget?
budget is +/- 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal iedere dag mee naar school moeten (na corona dan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur gaat wel uit naar een A merk (b.v. HP, Lenovo, Dell)
Alvast bedankt voor het meedenken !
Mijn zoon gaat komend schooljaar starten met een opleiding software development, daarvoor is een laptop vereist. Ik ben benieuwd waar jullie de focus op zouden leggen aangezien je wel de hele dag achter dat apparaat moet zitten. Kijk je dan meer naar performance, ergonomie of stevigheid ?
Vanuit de opleiding zijn de (minimale) specs :
- i5 (of vergelijkbaar)
- 15,6 inch scherm
- 8 GB memory
- 128 GB opslag (SSD)
Ik ben benieuwd of je met software ontwikkeling nou juist meer hebt aan bijvoorbeeld een 17 inch scherm (thuis zal er wel een externe monitor aangesloten worden) of heb je misschien juist meer aan veel (snelle) opslag of juist de meest recente CPU ?
Wat ga je met je laptop doen?
Software ontwikkeling / programmeren
Wat is je budget?
budget is +/- 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal iedere dag mee naar school moeten (na corona dan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur gaat wel uit naar een A merk (b.v. HP, Lenovo, Dell)
Alvast bedankt voor het meedenken !