Toon posts:

Verzoek tot aanvulling voor aanvraag omgevingsvergunning

Pagina: 1
Acties:

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-05 11:59

Blucky

Still tweaking my profile

Topicstarter
Goedemorgen medeTweakers,

Ik zit met een klein dilemma omtrent mijn omgevingsvergunning.
Begin februari heb ik bij de gemeente Rotterdam een aanvraag ingediend en nu ontbreken de volgende stukken.

1. Bouwkundige tekeningen, situatietekening bestaand en nieuw, plattegrond bestaand en nieuw, en een doorsnede en aanzichten. De tekeningen dienen op schaal te zijn en voorzien van maatvoering, kleur en materiaalgebruik.

De aanvraag is het aanpassen van bestaande bouw. Ik ben in het bezit van een hoekwoning met een carport en ik wil hier zelf een schuur van maken. Omdat hierbij het aanzicht veranderd is een omgevingsvergunning verplicht.

Nu is mijn vraag: is er iemand die een goeie (goedkope) partij weet om dit te realiseren of *knip*. het ultimatum is 10 maart.

Alvast bedankt.

Werving is niet toegestaan en verder zal je zelf moeten zoeken naar een partij. Advies hierover vragen dat mag dan wel weer.

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2021 15:31]

Feeling lucky...Phunk

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

Asteroid9

General Failure

Ben je in het bezit van de originele bouwtekeningen? Zo niet kun je die normaal gesproken makkelijk opvragen bij de gemeente zelf.

Dan heb je bouwtekeningen die aan de eisen voldoen, en hoef je alleen de carport te veranderen in een schuur. Als de buitenafmetingen gelijk blijven is dat vrij makkelijk te doen, mogelijk ook wel zelf te doen.

Als er geen bouwkundige aanpassingen zijn is het alleen optisch, en beoordeelt de gemeente alleen op basis van het inzicht. Dat zou je met een schets over de bouwtekening ook al kunnen realiseren.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-05 11:59

Blucky

Still tweaking my profile

Topicstarter
Asteroid9 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:19:
Ben je in het bezit van de originele bouwtekeningen? Zo niet kun je die normaal gesproken makkelijk opvragen bij de gemeente zelf.

Dan heb je bouwtekeningen die aan de eisen voldoen, en hoef je alleen de carport te veranderen in een schuur. Als de buitenafmetingen gelijk blijven is dat vrij makkelijk te doen, mogelijk ook wel zelf te doen.

Als er geen bouwkundige aanpassingen zijn is het alleen optisch, en beoordeelt de gemeente alleen op basis van het inzicht. Dat zou je met een schets over de bouwtekening ook al kunnen realiseren.
Nee helaas niet in het bezit van de originele bouwtekeningen, en bij de gemeente tot heden nog geen succes.
Er staat mij ook iets van bij dat er voor een carport geen omgevingsvergunning benodigd is in de gemeente van Rotterdam omdat het geen gesloten ruimte betreft.

Feeling lucky...Phunk

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
In het gemeente archief liggen gewoon je bouwtekeningen welke je al dan niet tegen betaling kan laten afdrukken. Vraag hem in tweevoud aan, en met een potlood/ pen teken je je nieuwe schuur op.

Niemand eist dat het met een digitaal teken programma moet.

Daarna kan je de boel bij een copyshop eventueel laten kopiëren en inscannen.

Zo heb ik het gedaan voor een dakkapel, laatste bouwtekening was van 1987 en nog actueel. Geen zijn om alles over te tekenen in autocad dus met een potlood het dakkapel er bij getekend.

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 11:10
Ik ben toevalmig ook bezig om mijn bouwtekeningen op te vragen in Rotterdam. Maar dat is al sinds december onmogelijk omdat door de maatregelen tegen corona de leeszaal dicht is.. En er is te weinig expertise aanwezig om de bouwtekeningen in te scannen...

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:31
Vraag anders of je de omgevingsvergunning (zonder verrekening van legeskosten) mag intrekken op jouw verzoek. Dan kan je op je gemakje de tekeningen in orde brengen en het hele zooitje alsnog indienen als nieuwe aanvraag omgevingsvergunning. Dan zit die termijn ook niet zo in je nek te hijgen ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee