Toon posts:

UPS voor serverrack, wat te overwegen en waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-03 14:48

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Beide UPS-en in het serverrack hebben nu problemen.
Van 1 zijn in ieder geval de accu's opgezwollen, de andere zie ik zo niets aan maar geeft ook een error.
Gaat om de APC 1500 SmartUPS. 1 zonder smartcard optie, de andere mét smartcard optie maar die zit er niet in.

Dit is hét moment om het UPS deel eens goed aan te gaan pakken, dus vandaar hier de vraag.

Om te beginnen, wat zit er in het serverrack:

(en moet dus beveiligd worden met een UPS).

1x Server met 2x E5-2620 V4, 7x 3,5" HDD, 2x SSD, Supermicro SC 826BE1C (redundant 920W Platinum voeding)
1x Server met Epyc 7401P, 5x 2,5"HDD, 1x Intel P4610 U2 NVMe, Supermicro SC 213AC (redundant 1200W Platinum voeding)
2x Aruba 3810M JL076A (redundant 680W voeding per switch)
1x Synology NAS 1819+ met 4x 3,5"HDD en 2x 2,5"SSD (250W voeding)
1x FortiGate 80F (16W)
1x 8ports 3com switch

ps. beide servers draaien ESXi 6.7

Qua toevoer hebben we 2x een 230V 16A groep. (al denk ik dat die beide op dezelfde fase zitten).

De vragen:

1. Welke merken UPS moet ik overwegen? of welke moet ik sowieso niet nemen?
  2. 1 UPS voor alles, of 2 UPS-en?
  3. Accu met Li-Ion het overwegen waard?
  4. Hoeveel VA kan ik het beste nemen? 3000VA had ik zelf in gedachte
  5. Bepaalde opties/technieken die een must zijn?
ps. in het Rack heb ik een plank/tray waar boven nu 5U ruimte is.
Als ik die plank/tray weg haal kan ik totaal 13U vrij maken.

EDIT:
Nog wat extra info.
Xeon server ipm info geeft aan dat highest peak power was 222W in sept vorig jaar. Past 7 days was max 195W.
Epyc server impi info geeft aan dat highest peak power was 205W in maart 2019. Past 7 days was max 160W.
Switch-stack PoE gebruik is 42W op dit moment.

[Voor 9% gewijzigd door HellStorm666 op 23-02-2021 11:10]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen kenner, maar bij 3, de Li-Ion accu's. Ik denk dat ik die zou vermijden. Li-Ion houdt er niet zo van om constant opgeladen te zijn en gehouden te worden. Loodaccu's zijn daar veel beter tegen bestand.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-03 14:48

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:01:
Geen kenner, maar bij 3, de Li-Ion accu's. Ik denk dat ik die zou vermijden. Li-Ion houdt er niet zo van om constant opgeladen te zijn en gehouden te worden. Loodaccu's zijn daar veel beter tegen bestand.
Okay... dat antwoord had ik niet verwacht.
APC geeft nl het volgende aan:
Lithium-ion batteries deliver:
Higher life expectancy, 8-10 years vs Lead Acid 3-5 years
en
In 2013 APC brought you the first Lithium-ion UPS. Now the brand you trust gives you 2x the battery life by minimizing maintenance, reducing onsite visits and lower operating costs. Perfect for consistent and reliable connectivity at the most critical moments.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HellStorm666 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Okay... dat antwoord had ik niet verwacht.
APC geeft nl het volgende aan:

[...]

en

[...]
Misschien halen ze er een trucje mee uit ofzo. Net als autofabrikanten doen om de levensduur te rekken. (bij EV's that is)
Maar normaliter zijn Li-Ion's niet blij met constant laden. Hang maar eens een laptop permanent aan de stroom en kijk over een jaar eens naar wat er met je accucapaciteit is gebeurd.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee