Toon posts:

Welke processor

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

• Maverick03
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-05 08:05
Goedemorgen

Ik had een vraag ik zit tussen 3 processor te twijfelen welke ik zal halen. Wat ik er mee ga gebruiken is voor het gamen.

De eerst processor is de AMD ryzen 7 3800 X
De tweede is AMD ryzen 7 3800 XT
De derde is AMD ryzen 9 3900 X

Alvast bedankt voor de reactie

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:31
Op welke resolutie ga je gamen, hoeveel fps verwacht je? Welke videoaart heb je?

• Maverick03
Resolutie 1920x1080 en speel met een 144 hz monitor
Videokaart heb ik nu een 1070 maar wordt dit jaar hopelijk naar een 3060 gegaan als het weer beschikbaar is

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als de 3900X een optie is kun je beter een 5600X kopen voor minder geld als je op 1080p144 gamed.

• Maverick03
Ja had ik net ook gekeken maar dan voor een ryzen 7 5600x betaald ik 80 euro meer dan een amd ryzen 9 3900x

• Maverick03
@martyw Welke zal dan de beste optie zijn

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor 1080p gamen doorgaans zijn ze alle drie gelijk. Het is pas als je meer doet, of bij specifieke games dat "meer cores" sneller wordt (weet dat de XT/X doorgaans identiek is).

Ik zou nu toch een 5600x kopen, puur voor gamen.

Of een paar weken wachten en tsja, dan zitten we weer met een nieuwe Intel generatie, en dan komen we ook weer met wat prijsveranderingen van AMD gok ik zo.

• Maverick03
Ah okayy top dankjewell

• Maverick03
denk dat ik dan beter voor de ryzen 9 kan gaan is 80 euro minder dan de ryzen 7 en de ryzen 7 is beter als je single core gaat doen en dat gebeurt nooit tijdens het gamen. Denk ik

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:31
Meer dan zes cores hebben voor gaming geen zin, enkel als je aan taken zoals videobewerking en rendering doet hebben meer cores zin. De beste koop voor gaming is nu de AMD Ryzen 5 5600X. Zie bijvoorbeeld hier.

• Maverick03
ah okayy top dankjewel @martyw

• Maverick03
@martyw maar hoe kan een ryzen 5 beter zijn dan een ryzen 9 dat blijft mij nog verbazen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
Moet het AMD zijn? Intel i7-10700(F) presteert net zo goed, is Intel stabieler en geen gezeur met RAM.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 12:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Maverick03 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:10:
@martyw maar hoe kan een ryzen 5 beter zijn dan een ryzen 9 dat blijft mij nog verbazen
Omdat je appels met peren aan het vergelijken bent. Het opzoeken van benchmarks is echt niet zo ingewikkeld.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee