"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Draaien in een virtual machine?Frituurman schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:06:
Even een epic kick van dit topic. Vandaag een kopie van Civ2 Gold opgerakeld. Even 'down memory lane'. Ik heb hem opgestart, maar op het moment dat ik de game wil beginnen (ik maak de keuze voor mijn beschaving) stopt het spel. Ik kan een scenario wél gewoon starten. Heb al wat gezocht op het interwebs, maar de linkjes naar eventuele fixes voor het laten werken van Civ2 op een 64-bit machine, werken niet (meer). En ik wil het zoooooooooooo graag weer een keertje spelen zonder gedoe.Iemand ideeën?
Kleine edit: Ik heb ook versies via abandonware-sites geprobeerd, maar daar loop ik tegen hetzelfde euvel aan.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
@Frituurman
Ik heb je vraag even afgesplitst naar een eigen topic in het juiste forumdeel.
Helemaal top dat je eerst gekeken hebt of er een bestaand topic is, maar een topic uit 2001 laten we over het algemeen voor wat het is
Helemaal top dat je eerst gekeken hebt of er een bestaand topic is, maar een topic uit 2001 laten we over het algemeen voor wat het is

Xbox
Even the dark has a silver lining
Bedankt. Maar nu klopt mijn eerste zin over een epic kick van dit topic natuurlijk niet meer. Maar inmiddels gefixed!BM schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 06:56:
@Frituurman

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ik had verder moeten zoeken in de zoekresultaten op Google. Ik kom geen patches tegen om mijn versie werkend te krijgen, maar ik heb wel een werkende versie gevonden:
https://gamesnostalgia.com/game/sid-meiers-civilization-ii
Voor de liefhebber dus. Ik ben al weer 'hooked'.
https://gamesnostalgia.com/game/sid-meiers-civilization-ii
Voor de liefhebber dus. Ik ben al weer 'hooked'.

Pagina: 1