Toon posts:

Civilization 2 - Start niet (goed) op moderne hardware

Pagina: 1
Acties:

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-03 17:23
Even een epic kick van dit topic. Vandaag een kopie van Civ2 Gold opgerakeld. Even 'down memory lane'. Ik heb hem opgestart, maar op het moment dat ik de game wil beginnen (ik maak de keuze voor mijn beschaving) stopt het spel. Ik kan een scenario wél gewoon starten. Heb al wat gezocht op het interwebs, maar de linkjes naar eventuele fixes voor het laten werken van Civ2 op een 64-bit machine, werken niet (meer). En ik wil het zoooooooooooo graag weer een keertje spelen zonder gedoe. :) Iemand ideeën?

Kleine edit: Ik heb ook versies via abandonware-sites geprobeerd, maar daar loop ik tegen hetzelfde euvel aan. :(

[Voor 10% gewijzigd door Frituurman op 23-02-2021 09:18]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:44

g0tanks

Moderator CSA
Frituurman schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:06:
Even een epic kick van dit topic. Vandaag een kopie van Civ2 Gold opgerakeld. Even 'down memory lane'. Ik heb hem opgestart, maar op het moment dat ik de game wil beginnen (ik maak de keuze voor mijn beschaving) stopt het spel. Ik kan een scenario wél gewoon starten. Heb al wat gezocht op het interwebs, maar de linkjes naar eventuele fixes voor het laten werken van Civ2 op een 64-bit machine, werken niet (meer). En ik wil het zoooooooooooo graag weer een keertje spelen zonder gedoe. :) Iemand ideeën?

Kleine edit: Ik heb ook versies via abandonware-sites geprobeerd, maar daar loop ik tegen hetzelfde euvel aan. :(
Draaien in een virtual machine?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

@Frituurman Kan je hem niet opstarten in Dosbox?

Overigens kan je hem hier online gewoon spelen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Frituurman
@g0tanks / @Standeman Ik weet dat het onder Windows 8 nog prima werkte; Wou het eigenlijk zonder tussenkomst van DosBox of een virtuele Win98 machine kunnen spelen. :(

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Moderator Spielerij
@Frituurman
Ik heb je vraag even afgesplitst naar een eigen topic in het juiste forumdeel.
Helemaal top dat je eerst gekeken hebt of er een bestaand topic is, maar een topic uit 2001 laten we over het algemeen voor wat het is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Frituurman
BM schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 06:56:
@Frituurman
Ik heb je vraag even afgesplitst naar een eigen topic in het juiste forumdeel.
Helemaal top dat je eerst gekeken hebt of er een bestaand topic is, maar een topic uit 2001 laten we over het algemeen voor wat het is :)
Bedankt. Maar nu klopt mijn eerste zin over een epic kick van dit topic natuurlijk niet meer. Maar inmiddels gefixed! :)

• Frituurman
Ik had verder moeten zoeken in de zoekresultaten op Google. Ik kom geen patches tegen om mijn versie werkend te krijgen, maar ik heb wel een werkende versie gevonden:

https://gamesnostalgia.com/game/sid-meiers-civilization-ii

Voor de liefhebber dus. Ik ben al weer 'hooked'. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee