Vraag

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 10:24
Alvast excuses voor eventuele typfouten die ik nu nog gemist heb, na 20 minuten beetje aanpassen hier en daar ben ik er wel klaar mee en wil ik vooral ff naar bed :+ .

Mijn vraag
Wat zouden nou vacatures zijn die passen bij iemand die nog nooit na zijn afstuderen heeft gewerkt in de Nederlandse arbeidsmarkt zat van 2015 - 2020 in NZ&Australië.
MBO4 ICT Beheer (waardeloos, eeuwenoud en ongebruikt, wel stage gelopen bij KPN als servicemonteur)

HBO Business Administration (2016 gehaald), afstudeer stage bij een reisorganisatie in Nieuw Zeeland waar ze zochten naar een software oplossing die de input van een stuk of 6 verschillende soorten toeleveranciers aan de inkoop kant kon omtoveren tot een uniforme output voor de klant. Dit waren allemaal onafhankelijke reisbureaus die samenwerkten om wat makkelijker korting te bedingen en een wat grotere slagkracht hadden binnen de markt. Dus iedereen gebruikte zijn eigen leverancier.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat tools geschreven in HTML, CSS, Java/Jquery & google script voor het bedrijf waar ik werkte in Australië. Ik probeer ze nu weer opnieuw te maken om in elk geval iets te hebben dat ik kan laten zien. Originele broncodes heb ik niet meer, en kan ik ook bij het bedrijf niet meer terugvinden aangezien ze naar iets anders zijn overgestapt voor hun volgende hoofdstuk :(

Wat ik wil, Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een baan waarmee ik uiteindelijk ook internationaler wat interessanter wordt en wat makkelijker een sprong kan maken over de landsgrenzen. Dingen waar ik wat mee loop te spelen zijn:
Software Dev, Business data analytics, consultancy misschien?
In al deze takken van sport heb ik behoorlijk wat vrienden zitten, waarvan sommige ook een switch gemaakt hebben van iets compleet anders. Echter zitten die allemaal in NZ, Aus, UK & USA. En iedereen loopt maar te zeuren dat Developer wel wat voor mij is. Dus ik heb wat kritische feedback nodig van mensen die ik niet ken :+ zodat mijn denkproces weer verder kan.

Plekken als Capgemini spreken mij wel, makeITwork zag ik ook al voorbij komen in andere topics terwijl ik aan het zoeken was. LinkedIn is altijd leuk om rond te snuffelen dus ben ook veel verschillende vacatures aan het doorlezen om te kijken of ik ergens een klik moment krijg van bepaalde dingen.

Ik ben in elk geval niet een verkoper, als je iets wilt dan help ik je met alle liefde de juiste oplossing te vinden, of wijs je in de juiste richting indien ik dat kan, maar ik ga niks door je strot duwen omdat ik m`n cijfers moet halen.

Net 34 geworden en ben door heel het land aan het kijken, behalve de randstad want Amsterdam & Rotterdam (sorry) hoef ik niet :X .

ENORME TLDR:
Ik speel al een paar jaar met het idee om een overstap te maken naar de IT wereld, en nu kan het volgens mij. Ik zit heel erg te denken aan software dev (lijkt mij relatief simpel om daarmee over te stappen naar een ander land wanneer ik daar weer zin in zou hebben) of bijvoorbeeld iets met consultancy maar dat is dan gelijk weer zo generiek. Momenteel ben ik nog erg in mijn nadenkende fase, en ben dus, ook bij mijn eigen vrienden steeds wat aan het vissen naar feedback, kritiek en alles. Een beetje achtergrond:

Mijn redenatie voor de switch is vrij simpel, ik heb altijd al affiniteit gehad met IT. Gevoelsmatig een leven terug een MBO4 IT Beheer afgerond en daarbij stagegelopen bij KPN als monteur. Daarna heeft het leven mij wat andere kanten opgestuurd en ben ik uiteindelijk met een HBO Business Adminstration diploma in Australië beland.

Mijn afstudeer stage heb ik in Nieuw Zeeland gedaan bij een reis-organisatie. Hier heb ik onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om verschillende software providers samen te voegen in een universeel pakket voor het bedrijf om de communicatie en klant contact te stroomlijnen en meer uniform te maken.

Vervolgens ben ik in Sydney beland bij een asbestsaneerder als Business Development Manager & Calculator. Een rol die tot op dat punt nog niet bestond en zelf dus invulling heb moeten geven, veel regelgeving, en constant met m`n neus in de openbare aanbestedingen op jacht naar de klussen waar wij als bedrijf wat mee konden. In de tijd dat ik er zat zijn we van $20k p/w naar net $100k die groei meemaken geeft wel een lekker gevoel. (heb nog 1½ jaar Civiele Techniek gestudeerd en 2 jaar in callcenters gewerkt voor ik weer aan het HBO begon. We kregen helaas even iets teveel overlijdens te verduren in de familie waardoor ik de opleiding destijds gewoon niet meer trok)

Toen ik binnenkwam deed het bedrijfalle day to day, wekelijkse en maandelijkse planning vanuit een enorme hoeveelheid Google Sheets. Dus admin, planning, offertes, etc alles werd in verschillende spreadsheets genoteerd en bijgehouden. Niet lang na mijn start ben ik daar op eigen initiatief maar begonnen met het creeeren van een dashboard waar de offertes, weekplanning en alle admin om het centraler neer te zetten en het beheer overzichtelijker te maken. Daarnaast natuurlijk vooral voor mezelf om de informatie te vergaren die ik nodig had voor mijn rol.

Het resultaat hiervan was dat onze admin, planner en supervisors ineens meer tijd vrij hadden om zich op andere dingen te richten. Over de tijd dat ik er zat heb ik de tools uitgebouwd en geupdate naarmate eisen & wensen veranderden en mijn kennis verbeterde. Met behulp van deze tools zijn we uiteindelijk van een week omzet van ~$20k naar $100k gegaan.

Ik heb er vervolgens ook nog tools bij gemaakt voor het calculeren van verschillende soort klussen. Hoefde alleen nog maar hoeveelheden in te vullen en de initiele offerte kwam er zo uit rollen en behoefde alleen nog maar een beetje fine-tuning om aan de wensen, eisen en lokale regelgeving te voldoen. Deze tools en dashboards heb ik geschreven met een combinatie van HTML, CSS, Java, Jquery en Google Script. (want echt alles was in drive, en ik kreeg geen groenlicht om wat anders te gaan gebruiken… dus ik moet met schaamrood bekennen dat ik google sheets als databases heb gebruikt).

Door deze wat rare route ben ik me toch gaan realiseren dat ik het ontwikkelen, verbeteren en onderhouden van tools en veel samen te werken met de “eindgebruiker” verschrikkelijk veel leuker vind dan de daadwerkelijke baan waar ik voor was aangenomen. Het is dan ook steeds een lichtrode dunne stippellijn gebleven tijdens mijn tijd daar. Regelmatig snel wat moeten schrijven om de juiste informatie naar voren te halen om keuzes te onderbouwen, of om de general manager de noodzakelijk informatie te geven voor zijn forecasting. En om mezelf maar gelijk in de vingers te snijden, spaghetti coding ligt mij wel denk ik zo al is er nog erg erg veel te leren. In het begin nog wel wat met semantic proberen te doen… maar omdat er niets was aan simpele info voorziening en ik mijn informatie niet kreeg ben ik al snel voor de quick & dirty aanpak gegaan om mijn leven zo makkelijk mogelijk te maken.

Over de tijd die ik er zat zijn er aardig wat iteraties geweest die het geheel steeds sneller en efficienter hebben gemaakt. En is de code hoeveelheid ook steeds drastisch verkleind zonder op output te moeten inleveren.

Uiteindelijk heb ik 3½jaar gewerkt, het had 4 jaar moeten worden maar door COVID ben ik vroegtijdig teruggekomen naar Nederland en nog 3 maand vanuit Nederland voor hen gewerkt. Reden voor het nemen van ontslag was het aflopen van mijn visum, en geen uitzicht hebben op een permanente verblijfsvergunning.

Na het beïndigen van dat dienstverband doe ik nu iets totaal irrelevants, en iets waarbij je alleen maar hoeft aan te tonen dat je minimaal het VMBO gehaald hebt. Verschrikkelijk leuk, dat dan weer wel, ook een fantastische werkgever, maar alleen maar leuk zolang ik niet naar m`n bankrekening kijk of aan m`n toekomst denk.

Maar ik heb toch wat meer mentale uitdaging nodig, en moet toch echt weer op wat hoger niveau bezig zijn. Ik heb dat papiertje tenslotte niet voor niets gehaald en mis het heel problemsolving wel. Wil ook graag m`n Engels weer gebruiken in een bedrijfsmatige omgeving en ook een cariere kant op gaan waarmee je wat makkelijker (relatief gezien natuurlijk) van land kunt switchen.

Daar waar ik nu zit, is een verschikkelijk gezonde baan geweest om mentaal ook weer even te landen na alle visum stress, einde relatie, bosbranden en COVID. Maar dit is beperkt tot de Nederlandse grens en niet daarbuiten. Ik heb het er ook al met m`n werkgever over gehad, hij snapt het wel, en wil mij super graag houden. Binnen het bedrijf zijn voor mijn ambities totaal geen kansen aangezien het de compleet verkeerde branche is.

Alle reacties

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-03 10:50
Allereerst; een tldr is vaak bedoeld om een lang stuk tekst kort samen te vatten ;-) Dat lijkt andersom te zijn.

Maar on-topic: software development is heel breed. Er is (op dit moment) ruim voldoende werk in te vinden, maar zoals ik dit verhaal lees lijkt het mij dat je feitelijk als starter begint. Daar zit dan ook vaak een starterssalaris aan gekoppeld. Mocht dit voor jou geen probleem zijn, dan kun je dit zeker gaan proberen! Echter wil ik wel voorop zetten dat je zeker zelf in je vrije uren veel bezig zal zijn met developen, om zo hetgeen je leert zo snel mogelijk te kunnen inslijten. Op deze manier kun je voor jezelf het zo makkelijk mogelijk maken om snel door te kunnen groeien.

Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van doen. Mijn tip? Ga gewoon eens wat solliciteren op verschillende functies, ga de gesprekken aan en probeer op die manier wat af te tasten. Vaak heb je dan wel een onderbuikgevoel.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je hebt het telkens over HTML, CSS, Java/Jquery. Dat geeft mij het idee dat je het daadwerkelijk over Javascript hebt, als dat het geval is zou mij dat eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in je software development kennis geven, want Java en Javascript zijn 2 totaal verschillende programmeertalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:26
Low coding misschien iets wat in je straatje past?

Ik werk nu zelf 3.5 jaar met Mendix en vind het de beste keus die ik ooit gemaakt heb.
Hiervoor als servicedesk aan het werk geweest, maar dat houd je ook niet tot je pensioen vol.

Je wordt getriggerd over oplossingen na te denken, maar hoeft niet in code te denken om het probleem op te lossen en dat vind ik een heerlijke combinatie :)

bl44t

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41
We hebben om een vraag te beantwoorden niet je hele levensverhaal nodig. Sterker nog; met zo'n lap tekst met daarin niet-relevante informatie gaan mensen alleen maar denken "pff, laat maar". Vergeet niet dat je een significantie tijdsinvestering vraagt van random mensen op het internet.

Ik ben zelf developer en het enige wat ik je aan kan raden is; probeer het gewoon. De industrie is wel wat verder gevorderd dan een beetje HTML, CSS en JavaScript alleen. Maar het voordeel is wel; je kunt het (in tegenstelling tot andere beroepen) gewoon zelf uitproberen. Dus ga eens wat tijd besteden aan het dorlopen van wat front-end tutorials met (bijvoorbeeld) React om een kleine (maar niet te simpele) applicatie neer te zetten. Dan kun je zelf wel inzien of je het in ieder geval leuk vindt.

Als je dat nog steeds vindt, is het zaak om aansluiting te vinden kwa skillset bij wat bedrijven van je vragen. Er zijn genoeg banen voor ervaren mensen, maar voor mensen zonder ervaring en opleiding is het een heel stuk lastiger. Dat zal hoe dan ook hard werken worden. De vraag is niet zozeer welke vacatures passen (want dat is enorm beperkt), de vraag is hoe hard je je in wil zetten voor een carriereswitch.

Als je verder nog vragen hebt, en deze kort en bondig kan stellen, beantwoord ik ze graag :)

[Voor 5% gewijzigd door Hydra op 23-02-2021 09:15]

https://niels.nu

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
Als je echt niet weet wat je wilt, solliciteer dan gewoon eens bij de grote jongens. Capgemini, Sogeti, Accenture et cetera. Krijg je in ieder geval een idee van de functies en het werk, of het je wat lijkt. Niemand die zegt dat je enige aanboden moet accepteren natuurlijk.

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:32
Ik ga mee met Zebby's idee, ik heb bij cap java masterclassers gezien met minder programmeer ervaring dan jij. Kijk wat er wordt aangeboden voor masterclasses/ traineeships en kies wat uit.

Mocht detavast (zodat je uiteindelijk ergens intern in dienst komt) zou je bijv. naar Young Capital of Calco kunnen kijken.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

Qwerty-273

Meukposter

ben ik me toch gaan realiseren dat ik het ontwikkelen, verbeteren en onderhouden van tools en veel samen te werken met de “eindgebruiker” verschrikkelijk veel leuker vind dan de daadwerkelijke baan waar ik voor was aangenomen.
In de meeste developer rollen heb je weinig "veel samen werken met de eindgebruiker", daar zitten toch behoorlijk wat lagen tussen (ok in een zeer kleine organisatie vaak niet maar dan heb je ook weinig eindgebruikers ;) ). Is een rol als applicatie beheerder dan niet meer wat je zoekt, ook nog een beetje de techniek, maar je werkt vaak veel meer power users en ook het plannen en regelen van de visie op de bewuste applicatie. Of verwacht je dat je voldoening zult halen uit het gekluisterd zitten voor een week achter een scherm met code? (ieder zijn ding natuurlijk)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 10:46
Als je het contact en afstemmen met een klant leuk vindt, zou ik inderdaad juist de consultancy kant op gaan. Als verbinder tussen de werelden van gebruikers en developers.
Zelf vind ik dat ook het leuke aan de job. En het stuk informatiemanagement wat er omheen zit.

• Looner
Bedankt voor al jullie reacties, ze helpen mij enorm. En sorry dat er inderdaad een enorme lap tekst staat. Was achteraf gezien meer voor mezelf dan voor jullie. Jullie reacties brengen voor mij toch wat rust. Het idee dat ik niet volledig als een malle op een muur aan het afrennen ben en er toch redelijke kansen zijn (met de juiste drive van mijn kant natuurlijk). Nadat ik eens voor mezelf wat helderder heb welke kant ik op zou moeten zwaaien.

Zal ook nog even per persoon reageren
Huntarr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:18:
Allereerst; een tldr is vaak bedoeld om een lang stuk tekst kort samen te vatten ;-) Dat lijkt andersom te zijn.
D0h! |:( En dat voor iemand die 5 jaar bijna alleen maar Engels gesproken heeft, en aardig wat tijd doorbrengt op forums. Ik ga me ff enorm in een hoekje lopen schamen hier. Too Long Did Read was het toch O-) . Wat starters salaris betreft, lager dan wat ik nu heb kan ik wettelijk gezien niet krijgen :+ . Bedankt!
Woy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:41:
Je hebt het telkens over HTML, CSS, Java/Jquery. Dat geeft mij het idee dat je het daadwerkelijk over Javascript hebt, als dat het geval is zou mij dat eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in je software development kennis geven, want Java en Javascript zijn 2 totaal verschillende programmeertalen.
Dat was ik vergeten tot ik inderdaad jouw post las. JavaScript inderdaad, ik zal de volgende keer even een keer of 3 nadenken en nog een kop koffie nemen voor ik op post druk :P .
YaaD schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:01:
Low coding misschien iets wat in je straatje past?
Ga ik ook eens naar kijken! Bedankt
Hydra schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:14:
We hebben om een vraag te beantwoorden niet je hele levensverhaal nodig. Sterker nog; met zo'n lap tekst met daarin niet-relevante informatie gaan mensen alleen maar denken "pff, laat maar". Vergeet niet dat je een significantie tijdsinvestering vraagt van random mensen op het internet.
Ben ik mij van bewust. Momenteel zit ik nog wat in de zoekende fase, wat bij mij vooral betekent de woorden vinden bij wat er in m`n hersenen gaande is. Dus het risico op een waterval aan woorden stijgt enorm.Ik snap dat men snel zal afhaken, als het al gelezen wordt. Vooral met een verkeerd gebruik van TLDR :+ . Maar het heeft mij wel weer wat geholpen met verder komen. Ik zal ook eens wat tutorials doornemen mbt React en daarmee wat te spelen. Bedankt!

Zebby & Jealgu, dank voor de reacties!
Qwerty-273 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:06:
In de meeste developer rollen heb je weinig "veel samen werken met de eindgebruiker", daar zitten toch behoorlijk wat lagen tussen (ok in een zeer kleine organisatie vaak niet maar dan heb je ook weinig eindgebruikers ;) ). Is een rol als applicatie beheerder dan niet meer wat je zoekt, ook nog een beetje de techniek, maar je werkt vaak veel meer power users en ook het plannen en regelen van de visie op de bewuste applicatie. Of verwacht je dat je voldoening zult halen uit het gekluisterd zitten voor een week achter een scherm met code? (ieder zijn ding natuurlijk)
Ik denk dat het uiteindelijk toch meer het inleven is, wat is het doel van het programma en hoe gaan we dat zo efficient mogelijk presenteren/bereikbaar maken voor de persoon die ermee om moet gaan. Geduld achter m`n scherm heb ik in elk geval wel, spendeer er toch al veel tijd achter om van alles en nog wat te doen. Maar applicatiebeheerder had ik niet op de radar staan, ik zal ook daar eens wat in gaan neuzen.

Bedankt Kwondoo! Precies dat inderdaad, gevoelsmatig (zal er ongewtijfeld enorm naastzitten) zou die stap ook het kleinst zijn denk ik zo.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:09
Eender welke ERP-boer zal je denk ik wel willen aannemen als junior ontwikkelaar. Denk dat dit ook goed aansluit met je werkzaamheden uit Australië.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

Qwerty-273

Meukposter

@Looner een voorbeeld van een (technisch) applicatiebeheerder functie:
https://www.werkenvoorned...eheerder-SSCI-2020-0097#0

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Looner schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:50:
Dat was ik vergeten tot ik inderdaad jouw post las. JavaScript inderdaad, ik zal de volgende keer even een keer of 3 nadenken en nog een kop koffie nemen voor ik op post druk :P .
In deze setting is het niet zo'n probleem natuurlijk, maar als je op gesprek gaat bij een bedrijf en de indruk wil wekken dat je al wat ervaring hebt is het wel een pijnlijke fout, die ervoor kan zorgen dat ze je ieder geval op een andere manier inschatten dan je had gehoopt.

Verder zou ik je inderdaad, zoals reeds door anderen aangeraden, gewoon eens op gesprek te gaan bij een aantal partijen. Er zijn genoeg bedrijven die in een starter willen investeren, als je maar de juiste drive, motivatie en affiniteit hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:39
Zo te horen heb je al eens een aardig mooie oplossing gebouwd en omzet kunnen vergroten hiermee. Waarom zou je dat niet nog een keer lukken? Dat je het niet direct kunt laten zien, zou ik mij niet te druk om maken. Genoeg developers die niks kunnen laten zien omdat ze het niet mogen (geheim enz!)

• Looner
Om maar eens een update te geven, na veel sollicitaties en irritante assessments 😅 deze week een baan geaccepteerd als jr technical consultant zoals dat dan weer zo leuk moet heten. Beginnend aan de integratie kant met Oracle en van daaruit verder gaan opbouwen. Dus eerst maar eens met XML gaan spelen.

Ik heb er dus mooi de tijd voor genomen voor ik iets accepteerde wat mij aansprak. Voordeel van gewoon een vaste baan ernaast, al was dat ook best wel een nadeel qua flexibilteit en frisheid voor die assessment. Die zijn echt niet fijn wanneer je mentaal helemaal gaar bent aan het eind van een week lesgeven en zorgen dat alles veilig is.

Per januari begint het feest echt. Een baan met voldoende doorgroei mogelijkheden (als ik het mag geloven 😋). De mensen die ik heb gesproken zaten er in elk geval al een aantal jaartjes en spraken er nog steeds met enthousiasme over. Ook de persoon waar ik een dagje bij heb meegekeken was er over te spreken en had ook een wat alternatieve achtergrond net als ik. Daarnaast ben ik wel van plan bij te blijven hobbyen bij m`n huidige werkgever, best of both worlds. Lekker werken, puzzelen en de grijze brij actief houden en daarnaast ook nog wat zakgeld verdienen met m`n passie.

Heb wel gemerkt dat je met een ietwat hoger dan gemiddelde leeftijd (34) echt even goed wat twijfels weg moet halen.

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 10:46
Gefeliciteerd! En succes in januari!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee