Toon posts:

Audi A1 2019 aankoop, schakelbak problemen op 15K km?

Pagina: 1
Acties:

• Jhonna
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-01 19:08
Hoi!

Na een tal van problemen met mijn oude Ford Fiesta, is het tijd voor een upgrade. Mijn ogen zijn gevallen op een Audi A1 2019 30 TFSI, met 15K km: redelijk nieuwe auto dus.

Vandaag had ik een bezichtiging en testrit met de auto. Alles is prima verlopen!

Ik merkte alleen dat neutraal, naar 1e schakelen butter smooth ging. Maar toen ik ging schakelen van 1e naar 2e dan voelde het toch wel net anders aan. Ik durf niet zeggen dat het stroef is, maar het was zeker anders voelend dan 2 naar 3 en 3 naar 4 etc. Het is misschien een tikkeltje minder smooth, en iets meer "klik" gevoel dat hij er in zat. Maar niet genoeg om het stroef te noemen, wel genoeg om het op te merken.

Ik heb al wat rondgebeld, en hier en der navraag gedaan. Sommigen zeggen dat dit een normaal iets is, anderen weten het niet, anderen zeggen dit ook te hebben in hun auto.

Mijn perspectief komt van een auto uit 2006. Dat is dus, logischerwijs, niet te vergelijken met deze kopelling. Dus ik kan moeilijk zeggen of er nou wat mis is, of het gewoon idd normaal is.

Is er iemand die raad heeft hierin? Uiteraard op 15K kan dit niet gebeuren, maar ongeluk kan je altijd hebben. Ongeacht welke bestuurder ermee reed, of welke auto vandaar dat ik dubbel voorzichtig ben :)

Ik ben verdol op de auto, behalve dit is mijn enigste zorg.. Maar aangezien mijn perspectief anders ligt, kan het best zijn dat dit normaal is. Vandaar de vraag aan jullie ;)

[Voor 6% gewijzigd door Jhonna op 22-02-2021 23:10]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:54
Merkte je dit op bij normaal rijgedrag? Dus als in normaal optrekken en schakelen van 1 naar 2? Of als je wat meer gas geeft?

Hoe dan ook, het hoort gewoon smooth te gaan. In ieder geval niet dat je er ,,moeite'' voor moet doen om hem correct in de versnelling te drukken of erop moet letten dat hij er goed in zit. Dit kan mogelijk een probleem met synchro-ringen zijn.

Dat de auto jong is zegt niks. Je mag inderdaad verwachten dat problemen niet zo snel voorkomen bij een jonge auto maar het kan altijd. :)

Als het wel meevalt wat schakelen betreft dan zou ik mij daar niet zo'n zorgen over maken. :)

[Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 23-02-2021 04:09]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 08:05
Particulier/garage/dealer?

Anders bedingen dat je 12/24 maanden garantie krijgt op de versnellingsbak?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:18
Gewoon weglopen.
Een auto met 15k km en 2jaar oud moet dit niet hebben.

Het is vast niet de enige Audi A1 die er te koop is!

Waarom kijk je trouwens niet naar een iets oudere A3, dat is toch een stuk meer auto?
Of anders een polo of Ibiza? Dan krijg je net zoveel auto voor minder ;) .

[Voor 38% gewijzigd door Smobbo op 23-02-2021 07:19]

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 13:24
Bij twijfel laten staan, je zal er nooit zeker over zijn als je nu reeds een slecht gevoel hebt... :)

• Jhonna
Vissa66 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 04:06:
Merkte je dit op bij normaal rijgedrag? Dus als in normaal optrekken en schakelen van 1 naar 2? Of als je wat meer gas geeft?

Hoe dan ook, het hoort gewoon smooth te gaan. In ieder geval niet dat je er ,,moeite'' voor moet doen om hem correct in de versnelling te drukken of erop moet letten dat hij er goed in zit. Dit kan mogelijk een probleem met synchro-ringen zijn.

Dat de auto jong is zegt niks. Je mag inderdaad verwachten dat problemen niet zo snel voorkomen bij een jonge auto maar het kan altijd. :)

Als het wel meevalt wat schakelen betreft dan zou ik mij daar niet zo'n zorgen over maken. :)
Het was idd meer voelbaar bij veel gas geven. Bij minder was het minder snel voelbaar, tot niet voelbaar eigenlijk.

Snap ik, het is ook niet storend of dergelijke maar ik wil natuurlijk geen auto met een defect of beginnend defect :) het was echt een prima auto, super uitgerust. Dus ik wil hem graag, en niet instant naar een andere. Dus als dit zegmaar "normaal" is dan is t goed voor mij.

Er zit trouwens nog een jaar garantie op. Maar of dat dan ook van toepassing is op de versnellingsbak, dat is een ander verhaal.. Ik denk dat Audi dan snel zal zeggen dat een versnellingsbak door eigen gebruik kapot is.
FireAge schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:11:
Particulier/garage/dealer?

Anders bedingen dat je 12/24 maanden garantie krijgt op de versnellingsbak?
Particulier inderdaad, nog jaartje garantie bij audi zelf.
Smobbo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:17:
Gewoon weglopen.
Een auto met 15k km en 2jaar oud moet dit niet hebben.

Het is vast niet de enige Audi A1 die er te koop is!

Waarom kijk je trouwens niet naar een iets oudere A3, dat is toch een stuk meer auto?
Of anders een polo of Ibiza? Dan krijg je net zoveel auto voor minder ;) .
A3 heeft minder luxe en tech. Tenzij je idd naar de nieuwere modellen gaat (2020-2021) maar dan zit de prijs te hoog voor mij.

Idem met polo, vind ik zelf een heel lelijk interieur.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aankoopkeuring laten doen. Altijd. Dat valt met een particuliere aankoop ook vast te regelen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
sypie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:51:
Aankoopkeuring laten doen. Altijd. Dat valt met een particuliere aankoop ook vast te regelen.
Dit dus. Een A1 uit deze categorie zal genoeg geld kosten dus een Max 150 euro voor keuring kan er ook wel bij dan :)

• Jhonna
We Are Borg schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:57:
[...]

Dit dus. Een A1 uit deze categorie zal genoeg geld kosten dus een Max 150 euro voor keuring kan er ook wel bij dan :)
Helaas.. Ik woon in België en bij de belgen blijkt dit amper te bestaan haha.. Hij gaat sowieso een verplichte APK voor verkoop krijgen. Maar lijkt mij niet dat ze dan de versnellingsbak testen, maar ik kan fout zijn.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

Yucon

*broem*

Heb je ook al in een andere auto met dezelfde bak gereden?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:59:
[...]

Helaas.. Ik woon in België en bij de belgen blijkt dit amper te bestaan haha.. Hij gaat sowieso een verplichte APK voor verkoop krijgen. Maar lijkt mij niet dat ze dan de versnellingsbak testen, maar ik kan fout zijn.
Auto naar de dealer brengen. En hem daar even laten bekijken speciaal op het schakelen. Kost je misschien 2 uur garage tijd.

En kijk of je kan afspraken dat als het goed is en er geen problemen zijn dat de kosten voor jou zijn.

En als er wel wat gevonden wordt dat de kosten voor de andere partij zijn

[Voor 28% gewijzigd door jack zomer op 23-02-2021 08:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Jhonna
Yucon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:18:
Heb je ook al in een andere auto met dezelfde bak gereden?
Nee, helaas. Zoveel staan er niet te koop van dat jaar..
jack zomer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Staat hij bij een Audi dealer,. Of kan je hem bij een Audi dealer even laten controleren?
Hij staat bij een particulier (ze voelen wel erg betrouwbaar aan). Hij krijgt wel nog zijn onderhoud voor aleer hij verkocht wordt bij de Audi garage. Wellicht kan ik vragen dat ze voorleggen aan de audi garage om de versnellingsbak na te kijken, maar de Audi garage zal dat volgensmij niet gratis doen :P

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:25:

Hij staat bij een particulier (ze voelen wel erg betrouwbaar aan). Hij krijgt wel nog zijn onderhoud voor aleer hij verkocht wordt bij de Audi garage. Wellicht kan ik vragen dat ze voorleggen aan de audi garage om de versnellingsbak na te kijken, maar de Audi garage zal dat volgensmij niet gratis doen :P
Correct. Zie boven. Ik had het een en ander al aangepast.
Nee het zal je vermoedelijk geld kosten...
Je kan er altijd naar toe en zeggen hij schakelt wat vreemd. En dan verkoop meneer of mevrouw zal even instappen en kijken/voelen.

Of die persoon meld nee hoor niks aan de hand. Of deze persoon vind dat ook. Nu loopt de auto onder garantie. Maar dat blijft natuurlijk lastig omdat jij op dit moment niet de eigenaar bent. Dus misschien 1 of 2 uur brug tijd aan kosten. Als ze niks vinden. En als ze wel wat vinden laten maken in de garantie.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

Yucon

*broem*

[...]

[...]

Laten we zeggen dat er 10% kans is dat het mis is. Uit de lucht gegrepen, maar ik noem het percentage als 'waarschijnlijk niet maar er is wel iets van kans dat het mis is'. Als die bak er onderuit moet zit je zo op 2000 euro. Dus als je 100 euro bij de dealer af moet tikken is dat minder dan 200 en dus zeker de moeite waard.

Overigens denk ik dat de dealer gratis een ruwe indicatie geeft. Even het terrein rondrijden geeft zo'n monteur al een heel goed beeld.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Is je enige vergelijkings materiaal die Ford? Of heb je vaker in vergelijkbare auto's van het VAG-concern gereden? Mijn Citroën schakelt ook anders dan mijn Seat namelijk. Zo is die Seat enorm lastig in z'n achteruit te krijgen, maar dat heb ik bij andere VAG auto's ook gehad dus maak me er niet druk om.

• Jhonna
FastFred schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:18:
Is je enige vergelijkings materiaal die Ford? Of heb je vaker in vergelijkbare auto's van het VAG-concern gereden? Mijn Citroën schakelt ook anders dan mijn Seat namelijk. Zo is die Seat enorm lastig in z'n achteruit te krijgen, maar dat heb ik bij andere VAG auto's ook gehad dus maak me er niet druk om.
Wel in een Mercedes (die heeft het helemaal niet) Maar buiten dat is mijn enige vergelijking idd de Ford.

[Voor 3% gewijzigd door Jhonna op 23-02-2021 09:22]

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

[...]

Je kan ook de auto onderwerpen aan zo'n test van bijv. ANWB. Kost een paar honderd euro, maar aangezien een audi van 2019 je waarschijnlijk enkele tienduizenden euro's kost zou je daar niet meteen wakker van moeten liggen. Je eerstvolgende kleine beurt is waarschijnlijk al duurder ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Wel in een Mercedes (die heeft het helemaal niet) Maar buiten dat is mijn enige vergelijking idd de Ford.
Tja iedere auto schakelt anders. Er staan genoeg A1's te koop dus ga eens in een andere proefrijden, schakelt die hetzelfde dan weet je genoeg.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Komt dat niet domweg doordat tussen de 1 en de 2 ook de 'ingang' naar de achteruit zit (links naast de 1) en dat je dat voelt als je de pook van 1 naar 2 trekt? Hoe dan ook is er op basis van zo'n beschrijving eigenlijk niks zinnigs op te zeggen, anders dan: laat het controleren door iemand anders (bijvoorbeeld een garage) of vergelijk het zelf met andere A1's.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PF96
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-03 14:59
Orion84 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:33:
Komt dat niet domweg doordat tussen de 1 en de 2 ook de 'ingang' naar de achteruit zit (links naast de 1) en dat je dat voelt als je de pook van 1 naar 2 trekt?
Dit was ook mijn eerste gedachte.

• Jhonna
Orion84 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:33:
Komt dat niet domweg doordat tussen de 1 en de 2 ook de 'ingang' naar de achteruit zit (links naast de 1) en dat je dat voelt als je de pook van 1 naar 2 trekt? Hoe dan ook is er op basis van zo'n beschrijving eigenlijk niks zinnigs op te zeggen, anders dan: laat het controleren door iemand anders (bijvoorbeeld een garage) of vergelijk het zelf met andere A1's.
Hmmm.. Dat kan, maar ik twijfel daaraan sterk. Want de verkoper zegt zelf dat hij herkend wat ik bedoel, maar dat hij dit al had sinds het begin. Maar na 2 jaar is hij er aan gewend geraakt, en ik ga ervan uit dat hij beter kan schakelen als ik met zijn eigen auto :9 ik denk dat het "normaal" is dan...

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:58
Die bak hoort normaal te schakelen. Als hij dat nu al niet doet, dan zou ik de auto laten staan. Tenzij ze je uitsluitsel kunnen geven, zwart op wit.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Jhonna
fonsoy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:15:
Die bak hoort normaal te schakelen. Als hij dat nu al niet doet, dan zou ik de auto laten staan. Tenzij ze je uitsluitsel kunnen geven, zwart op wit.
Hij schakelt ook prima, dat is het punt niet. Het voelde gewoon voelsmatig anders aan, verkoper meld dat dit sinds het begin van aankoop zo was (ben er ook zeker van dat dit zo zal geweest zijn, zijn bertrouwbare verkopers). Het heeft geen invloed op het schakelgedrag, het voelt gewoon net wat anders aan. Je hoort het ook niet anders

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Hmmm.. Dat kan, maar ik twijfel daaraan sterk. Want de verkoper zegt zelf dat hij herkend wat ik bedoel, maar dat hij dit al had sinds het begin. Maar na 2 jaar is hij er aan gewend geraakt, en ik ga ervan uit dat hij beter kan schakelen als ik met zijn eigen auto :9 ik denk dat het "normaal" is dan...
Dat kan dan toch prima het idee zijn dat ik noemde? Dat hij dus ook na 2 jaar gewend is geraakt aan die kleine hobbel die je voelt bij het schakelen van 1 naar 2, omdat daar ook de afslag naar achteruit tussen zit? Wellicht had hij daarvoor ook een auto waarbij de achteruit op een andere plek zat of zo, waardoor het hem in eerste instantie ook opviel.

Anyhow: op afstand met alleen jouw beschrijving van wat je voelt is er gewoon heel weinig concreets over te zeggen. Als je er over twijfelt: laat het nakijken door iemand die er verstand van heeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Anoniem: 310408

sypie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:51:
Maar daarbij halen ze de versnellingsbak niet uit elkaar he? En dat is de enige manier om te zien of er echt iets mis is. Een aankoopkeuring zou hier niet van vinden.

Ik zou me niet teveel zorgen maken.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ach, mijn auto had problemen met schakelen naar z'n 4 (wil soms niet, dan even koppeling lossen en weer indrukken en dan ging het wel) toen ik 'm kocht met 209.000 op de teller en nu met 291.000 op de teller is het nog precies hetzelfde. Ik beschouw het gewoon als een auto 'met handleiding'. Waar ik maar mee wil zeggen dat het een groot probleem kan zijn, of misschien helemaal niet maar de enige manier om het zeker te weten is om de versnellingsbak open te trekken en dat is errug kostbaar...

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 310408 Ze halen 'm niet uit elkaar maar wanneer je een *goede* kenner hebt die de keuring doet kun je wel vragen of er een stukje gereden kan worden met extra aandacht voor de omschreven constatering.

Uiteraard geeft dit een beetje extra zekerheid maar compleet uit te sluiten valt een defect niet

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:17
Denk persoonlijk eerder dat het aan jouw gevoel ligt. Er zullen vast genoeg A1's uit die periode beschikbaar zijn, doe een proefrit met een andere en bepaal daarna of het anders is of niet. Ik heb zelf een A3 uit 2016 en dat voelt bij het schakelen ook anders dan de Golf (2013) van mijn ouders. Je zegt ook dat de A3 minder tech en minder luxe is? Op welke punten precies?

[Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 23-02-2021 13:54]

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Hij schakelt ook prima, dat is het punt niet. Het voelde gewoon voelsmatig anders aan, verkoper meld dat dit sinds het begin van aankoop zo was (ben er ook zeker van dat dit zo zal geweest zijn, zijn bertrouwbare verkopers). Het heeft geen invloed op het schakelgedrag, het voelt gewoon net wat anders aan. Je hoort het ook niet anders
Je geeft meermaals aan dat het betrouwbare verkopers zijn. Ken je deze mensen persoonlijk of via via, of maak je dit op uit de blauwe ogen en omgang tijdens het verkoopgesprek? Niet om meteen uit te gaan van het slechtste in de mens hoor, maar je zou niet de eerste zijn icm een autoaanschaf die hele aardige , betrouwbare, meewerkende en sympatieke verkopers treft tot het moment dat er iets achteraf niet hoed blijkt 😶

• newtastyland
  • Laatst online: 12:28
[...]

Waarom doen deze mensen hem weg?

• Jhonna
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:50:
Denk persoonlijk eerder dat het aan jouw gevoel ligt. Er zullen vast genoeg A1's uit die periode beschikbaar zijn, doe een proefrit met een andere en bepaal daarna of het anders is of niet. Ik heb zelf een A3 uit 2016 en dat voelt bij het schakelen ook anders dan de Golf (2013) van mijn ouders. Je zegt ook dat de A3 minder tech en minder luxe is? Op welke punten precies?
Dat is toch wel snel zichtbaar.. als je het interieur opzoekt van de A1 vs A3 2019 dan is het snel duidelijk. Niet te vergeten dat de A3 makkelijk 5-6k duurder is dan deze A1 wat boordevol opties zit.. Dat is me gewoonweg te veel.
Valorian schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:50:
[...]

Je geeft meermaals aan dat het betrouwbare verkopers zijn. Ken je deze mensen persoonlijk of via via, of maak je dit op uit de blauwe ogen en omgang tijdens het verkoopgesprek? Niet om meteen uit te gaan van het slechtste in de mens hoor, maar je zou niet de eerste zijn icm een autoaanschaf die hele aardige , betrouwbare, meewerkende en sympatieke verkopers treft tot het moment dat er iets achteraf niet hoed blijkt 😶
Nee ik ken(de) ze zelf niet. Maar het gevoel zat goed, en vaak genoeg ben ik heel erg kritisch daarin. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat ze gewoon eerlijk zijn. Leuke gesprekken mee gehad ook buiten de verkoop om. Mensen kan je nooit vertrouwen, dus moet je afgaan op gevoel en dat zit hier gewoon ok.
newtastyland schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Waarom doen deze mensen hem weg?
Extra bedrijfswagen, dus 3 autos is te veel voor 1 koppel 😛

• NotSoSteady
  • Laatst online: 18:17
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:
[...]

Dat is toch wel snel zichtbaar.. als je het interieur opzoekt van de A1 vs A3 2019 dan is het snel duidelijk. Niet te vergeten dat de A3 makkelijk 5-6k duurder is dan deze A1 wat boordevol opties zit.. Dat is me gewoonweg te veel.

[...]

Nee ik ken(de) ze zelf niet. Maar het gevoel zat goed, en vaak genoeg ben ik heel erg kritisch daarin. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat ze gewoon eerlijk zijn. Leuke gesprekken mee gehad ook buiten de verkoop om. Mensen kan je nooit vertrouwen, dus moet je afgaan op gevoel en dat zit hier gewoon ok.

[...]

Extra bedrijfswagen, dus 3 autos is te veel voor 1 koppel 😛
Ah, moderner bedoel je. ;)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik ben het met @NotSoSteady eens
Ga gewoon een random andere a1 rijden en kijk of je verschil merkt

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jhonna
Ik heb akkoord gegegen voor de auto. Ik merk dat sommigen meer neigen naar dat dit "normaal" is en dat mijn gevoel gewoon fout is. Ik heb wel gevraagd dat ze het aan de garage vragen of ze kunnen kijken naar de versnellingsbak samen met het onderhoud, en dat gingen ze doen. Dus ik heb snel meer nieuws, thanks guys!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50
@Jhonna ga eens naar een officiele Audi dealer en plan een proefrit met een A1 van hun in zodat je kan vergelijken.

Wij hebben een A1 (2020) en ik herken dit probleem niet.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:28
Jhonna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:06:
Ik heb akkoord gegegen voor de auto. Ik merk dat sommigen meer neigen naar dat dit "normaal" is en dat mijn gevoel gewoon fout is. Ik heb wel gevraagd dat ze het aan de garage vragen of ze kunnen kijken naar de versnellingsbak samen met het onderhoud, en dat gingen ze doen. Dus ik heb snel meer nieuws, thanks guys!
beter zelf regelen met de Audi dealer, die verkoper zegt straks gewoon dat het normaal is om verdere vragen van jouw kant te voorkomen. Wil je zekerheid moet je het zelf doen :)

Dan kun je daarna altijd nog een proefritje maken in een A1 van het zelfde bouwjaar, zoals hier al aangegeven.

• Jhonna
makooy schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:11:
@Jhonna ga eens naar een officiele Audi dealer en plan een proefrit met een A1 van hun in zodat je kan vergelijken.

Wij hebben een A1 (2020) en ik herken dit probleem niet.
Klopt, maar dan rijd je met de 2020 of 2021 variant. Ze verschillen niet erg veel, maar het zijn toch andere auto's.
MBgek schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:21:
[...]

beter zelf regelen met de Audi dealer, die verkoper zegt straks gewoon dat het normaal is om verdere vragen van jouw kant te voorkomen. Wil je zekerheid moet je het zelf doen :)

Dan kun je daarna altijd nog een proefritje maken in een A1 van het zelfde bouwjaar, zoals hier al aangegeven.
Mwah, mocht die dat doen valt die toch door de mand. Het is online op te vragen wat de garage heeft geconstateerd en gedaan heeft. Daarboven op kan ik ook gewoon langsgaan bij de garage en zelf nog even dubbel checken ;) dus ze kunnen dan wel liegen, op 5 min kunnen ze ontmaskerd worden. Dat zal dus niet snel gebeuren neem ik aan, gezien de garage 100 meter van hun woonplaats is haha.. Het is een gok, maar ik waag het er op, ik ben er zeker van dat ik het ook erger voordoe dan het is hoor.. Zo ben ik ook eenmaal vaak, als er iets mis is mij zo erg aan ergeren dat t erger is dan het werkelijk is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee