Ik heb bij een website gevraagd om mijn gegevens te wissen onder het mom van vergeten mogen worden nu snap ik dat punt 1 waarbij ze wettelijk verplicht zijn bepaalde gegevens te bewaren dit niet anders kan, echter punt 2 hebben ze naar mijn idee geen recht toe klopt dit?
Wij hanteren een bewaarbeleid waarin staat hoe lang wij je gegevens bewaren. Zie voor meer informatie hierover art. 3 van onze privacy verklaring op de website. In de meeste gevallen bewaren we je gegevens minimaal vijf jaar na de laatste actieve handeling op je X account. Eerder kunnen wij je gegevens niet wissen, omdat wij vanwege wettelijke verplichtingen je gegevens moeten bewaren. Op grond van de wet (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme) zijn wij verplicht je persoonsgegevens langer te bewaren.
Daarnaast zijn er ook andere redenen om klantgegevens langer te bewaren. Bijvoorbeeld voor ons risicomanagement, om veiligheidsredenen of om goed te kunnen omgaan met claims, onderzoeken of rechtszaken. Wij kunnen je verzoek dus niet honoreren.