Vraag

• leksie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Goedeavond,

Ik heb een vraag over het aansluiten van een Mesh router rechtsreeks op de aansluiting van de rookmelder.
Ik wil graag de TP-Link Deco M5 bevestigen op het plafond naast de rookmelder en de stroom hiervan aftappen. Dus geen opbouw-stopcontact maar de 12V stekker afknippen en een verbinding leggen met de stroomdraden van de rookmelder zodat de bedrading mooi weggewerkt is.
Zie bijgesloten foto.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen en wat ik nodig heb?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Alex van Kampen

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:22
Dus je gaat 12V op de draden naar de rookmelder zetten of is dat nu ook al?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij mij staat er gewoon 230V tussen de bruine en blauwe draad. Oranje is een schakeldraad die je andere rookmelders ook laat afgaan.

Zou het je niet beter een accespoint met power over ethernet ergens kwijt kunnen?

[Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 22-02-2021 21:31]

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 20:23
Helaas gaat het geen wat je wilt niet werken tenzij je een harde knal wilt horen en in bezit wilt komen van een zwartgeblakerde deco.

De rookmelder wordt aangesloten op de 230V. De Deco M5 heeft een adapter die van 230V AC (wisselspanning) naar 12V DC (gelijkspanning) omzet.

De enige optie is om een opbouw WCD te plaatsen, of zoals sommige tweakers (waar ik niet achter sta) de adapter te slopen en de printplaat eruit te halen, een paar draden te solderen aan de ingaande kant en die verbinden met de 230V, en om het geheel een krimpkous krimpen.

[Voor 17% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 22-02-2021 22:11]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33
Of een 12V voeding zoeken die in een centraaldoos past, iets wat bedoeld is voor LED's moet vast te vinden zijn in die vorm.

De grootste die ik kan vinden zijn maar 1A, dat is wellicht net wat krapjes

https://slvbyoutput.nl/pr...eding-12w-12v-voor-inbouw

[Voor 38% gewijzigd door Sine op 22-02-2021 22:21]

Repareren doe je zo.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee