Vraag

• autosup
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb in mijn tuinhuisje een tv met chromecast (geen smart TV)
In huis staat een fritzbox, Aan de buitengevel (een meter of 10 van het tuinhuisjevandaan) heb ik een wifiversterker van het merk flashowl gehangen. deze is verbonden via een netwerkkabel met de fritzbox (halverwege aangesloten via een switch)
Het wifisignaal in het tuinhuisje bij de chromecast (via de buitenversterker) schommelt tussen de 50 en 60 MB, Lijkt me voldoende. Nu wil ik via een tablet tv kijken middels de chromecast. Op het tablet is het beeld uitstekend, op de tv
met chromecast is het beeld echter heel schokkerig en vaak krijg ik niet eens verbinding. Het heeft in het begin een korte tijd goed gewerkt op deze manier, maar nu niet meer, terwijl er verder niets gewijzigd is.
Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Alvast hartelijk voor het meedenken.

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lastigst te zeggen maar je “cast” je link van je tablet naar je chromecast en je tablet kan best een betere antenne of positie hebben om het signaal op te vangen.

Ideaal zou natuurlijk zijn om een kabel te trekken naar het tuinhuisje maar snap dat dit niet altijd mogelijk/wenselijk is.

Aangezien je stroom hebt zou ik eerder je “WiFi versterker” helemaal uitzetten en een powerline setje via de stopcontacten proberen om te zien of dit beter werkt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is het toevallig een Chromecast v1? Die gebruik ik zelf voor audio in de keuken. Maar zelfs simpele muziekvideo's van YouTube haperen soms storend... En dat terwijl het wifi-bereik volgens de AP tussen de 95% en 100% ligt. Dat is bepaald niet uniek en het gevolg van een firmware update.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-12-2022
autosup schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:50:
. Op het tablet is het beeld uitstekend, op de tv met chromecast is het beeld echter heel schokkerig en vaak krijg ik niet eens verbinding. Het heeft in het begin een korte tijd goed gewerkt op deze manier, maar nu niet meer, terwijl er verder niets gewijzigd is.
Ik heb dit ook gehad met een Chromecast en een wifi-versterker (TP-link AV600 dacht ik). Ik vond het toen onverklaarbaar dat het soms wel werkt en soms niet, maar google leerde mij dat een Chromecast niet altijd even goed werkt i.c.m. wifi versterkers. Dit zou je kunnen testen in huis op het netwerk van je hoofdrouter (dus niet je versterker). Hang de Chromecast daar eens in de tv en kijk of het daar wel werkt.

Ik heb een Deco M4 setje aangeschaft (via Ziggo), daarop werkt alles perfect nu.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee