Vraag

• MrBeestje
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14-08 12:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een monitor van 27" voor de Xbox series X en mijn computer
1440P met (minimaal) 144hz refresh rate en Freesync.

Speel vooral FPS games dus een monitor met lage response times zou fijn zijn.
Een IPS scherm is leuk, maar als er een VA/TN panel is met lage responses ben ik zeer tevreden

Tot nu toe veel reviews en monitoren bekeken waarop ik de LG 27GL850 heb besteld en momenteel gebruik, alleen heeft de LG over de HDMI Freesync tot max 100hz, terwijl als ik op de Xbox series X op 120fps speel freesync niet zal werken.

Nu ben ik dus opzoek naar een ander monitor en ben ik de BenQ EX2780Q tegen gekomen, alleen komt deze qua reponse times niet in de buurt van de LG.

Hier nog een response time testen van beide schermen:
LG 27GL850
BenQ EX2780Q

Wat is je budget?
~500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, alleen hoge response times zijn wenselijk :)
~5ms als dat haalbaar zou zijn

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Sta zeer open voor alternatieve monitoren, juist omdat de 27GL850 toch niet schikt voor mijn doeleinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis situatie en als thuiswerk load hoger wordt dan komt er eenzelfde variant als 2de scherm bij
Daarnaast gamen op Xbox series X en PC

Edit:
De AOC AG273QXP ben ik ook tegengekomen, waarbij deze wel <5ms behaalt.
Alleen ken ik dit merk totaal niet en weet ik niet of de instellingen out of the box gelijk goed staan

[Voor 5% gewijzigd door MrBeestje op 23-02-2021 00:03]

Alle reacties

• gevulde koek
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 20-09 10:44
De pricewatch: Dell S2721DGFA Zwart gebruikt hetzelfde paneel als de LG en schijnt volgens mensen 1440p/120 hz met VRR te ondersteunen. Is dat iets?

• MrBeestje
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14-08 12:53
Scherp! Die heeft nagenoeg precies dezelfde test specs als de 27GL850. Dankje!

Even kijken of coolblue shoptegoed nog omzet, heb met een bon van het werk dit scherm besteld.
Bij retourproducten zetten ze het om in shop tegoed.
Verkoopt coolblue net de Dell S2721DGFA niet |:(

Dan maar bij bol.com bestellen en wat “overpriced” leuks bij coolblue kopen

Thanks voor de tip!

Edit:
De Dell heeft een veel strakkere uitstraling dan de AG273QXP zeg...

[Voor 9% gewijzigd door MrBeestje op 24-02-2021 22:27]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee