Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• DeludedArselel
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 01-03 08:46
Mijn vraag

Is 76 graden average tijdens gamen normaal voor de 3700x

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik de scythe mugen 5 pchg edition met 2 fans en mijn case is rev 200 sharkoon, omdat de videokaart de airflow blokkeert voor de cpu. Zal het dan daaraan liggen? Maar dan toch had ik gehoopt dat ik deze temps met 1 cpu fan zal halen ipv 2. zal het liggen aan mijn clockspeed en voltage? Ik zal een foto sturen.

Maar zelf mijn idle temps zijn een beetje te hoog. Of is mijn cpu OC terwijl ik dat niet door heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

aan de bios fan speed zitten spelen.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Core voltage verlagen(1.275v), en evt multiplier op 42 zetten ipv 43

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeludedArselel
Ah, ok zal ik proberen. is 45-50c hoge idle temps?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

DeludedArselel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:20:
Ah, ok zal ik proberen. is 45-50c hoge idle temps?
met stock koeler niet, met de mugen 5 wel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Imprezzion
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-04 11:25

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 206CC Tuned!

Heb je PBO aan of uit. Met PBO aan is dit niet buiten de norm, zonder PBO wel.

~ i9 10900KF Delid @ 5.3Ghz 1.39v ~ EK Phoenix 280 p/p ~ MSI Z490 Ace ~ 32GB Trident-Z Neo B-Die @ 4400C17 ~ Gigabyte RTX 3080 Gaming OC @ +105/+1200 ~ 970 EVO M.2 1TB x2 + 2x 850 EVO 512GB ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Prime Gold 1000w ~

• DeludedArselel
heb pbo net aan gezet en dezelfde temps

• Frank-MC
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 04-03 23:42
Ik denk dat je je bios wilt updaten. want 1.4+V is gevaarlijk hoog voor de meeste chips. er was een tijd dat moederborden met een verkeerde bios kwamen en te hoge voltages gaven en op de duur de chips uitbranden.
50C idle is erg hoog zou eerder rond de 30-40C verwachten. misschien slecht contact met de thermal paste?

testen of je gpu daadwerkelijk in de weg zit? haal het zij paneel er af en kijk of het zelfde probleem optreed.

Maar zou zelf toch de voltage naar iets van 1.3 a 1.35 zetten.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True