Dag allen.
Ik heb als Belg de helft van mijn leven gestudeerd, gewoond en gewerkt in NL, en vergelijk zoals de meeste tweakers/Nederlanders voor ik iets koop.
Wegens mijn algemene technische kennis en zin in zelfonderzoek, mijn vader (in NL) geholpen om via solar-bouwmarkt.nl een offerte samen te stellen. en dit te laten installeren door hun.
Een geweldige ervaring! Ook qua prijs/kwaliteit een aanrader. Goedkoper dan alle offertes die je aanvraagt, en je kan zelf kiezen/configureren.
Nu heb ik in België een huis gekocht, en wil hier graag zonnepanel op leggen.
Echter lijkt de zonnepanelen sector in België een gesloten markt te zijn:
Of moet ik nu echt de materialen bestellen in NL, en dan laten installeren door een Belgisch zonnepanelen installatiebedrijf (Erkend bedrijf voor overheidsubsidies).
Ik ben hier geen voorstander van. Want dat zie ik als frietjes kopen in de supermarkt (grondstof) en vragen aan de frituur om ze op te warmen (materiaal/arbeid/kennis). Maar zo een gesloten markt vraagt er bijna om?
Graag hoor ik jullie ervaring, kennis, tips, etc.
Ik heb als Belg de helft van mijn leven gestudeerd, gewoond en gewerkt in NL, en vergelijk zoals de meeste tweakers/Nederlanders voor ik iets koop.
Wegens mijn algemene technische kennis en zin in zelfonderzoek, mijn vader (in NL) geholpen om via solar-bouwmarkt.nl een offerte samen te stellen. en dit te laten installeren door hun.
Een geweldige ervaring! Ook qua prijs/kwaliteit een aanrader. Goedkoper dan alle offertes die je aanvraagt, en je kan zelf kiezen/configureren.
Nu heb ik in België een huis gekocht, en wil hier graag zonnepanel op leggen.
Echter lijkt de zonnepanelen sector in België een gesloten markt te zijn:
- Prijzen zijn online niet te vinden en/of te vergelijken zoals solar-bouwmarkt.nl websites.
- Je hebt zeer veel sites zoals www.zonnepanelen-leggen.be, www.zonnepanelen-info.be, www.ofrea.be, www.zonnepanelen-weetjes.be, www.zonnepanelen-gids.be, etc. waar je van meer partijen een offerte kan ontvangen. Nadelen: Verdienmodel, Onafhankelijkheid, Tussenpartij
- Je kan zonnepaneelbedrijven opzoeken, en daar een offerte aanvragen. Nadelen: Weinig vergelijking, keuze, duur
- Via een energieleverancier. Nadeel: Duur, Je kan zelf niets kiezen
Of moet ik nu echt de materialen bestellen in NL, en dan laten installeren door een Belgisch zonnepanelen installatiebedrijf (Erkend bedrijf voor overheidsubsidies).
Ik ben hier geen voorstander van. Want dat zie ik als frietjes kopen in de supermarkt (grondstof) en vragen aan de frituur om ze op te warmen (materiaal/arbeid/kennis). Maar zo een gesloten markt vraagt er bijna om?
Graag hoor ik jullie ervaring, kennis, tips, etc.