Mijn woning heeft een bonded DSL lijn met max 50 Mbit, ondanks dat Fourstack 62 aangeeft. Ziggo of glasvezel ligt niet in de buurt en we zitten een beetje op een eilandje net naast de wijk. Ook zijn er alsnog geen plannen om glasvezel hier in het westen aan te gaan leggen.
Deze snelheid is met tv kijken en 2 gamende en streamende kinderen niet echt super. Mijn zoon moet ook voor zijn werk en opleiding vaak grote bestanden downloaden en uploaden. Nu wil ik gaan kijken of ik via een vriend gebruik kan maken van zijn Ziggo 250Mbit verbinding middels point to point wifi. Onderstaand het zichtveld en de afstand die ik moet overbruggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Wf311xfHDynTl47wR78UjlO.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/aAFbNglJ2w50U5wGpSGEQDwU.png?f=user_large)
Nu heb ik via Ubiquiti Link gekeken wat er mogelijk is en zou het mogelijk moeten zijn met de Ubiquiti PowerBeam 5AC
:strip_exif()/f/image/2CHzroQketysin34uUzWFlPx.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de volgende vragen:
* Gaat dit werken als ik de zender/ontvanger aan mijn switch koppel?
* Kan ik de kpn lijn ook gewoon er naast blijven gebruiken of gaat dit botsen?
* Zijn er nog goedkopere alternatieven?
Deze snelheid is met tv kijken en 2 gamende en streamende kinderen niet echt super. Mijn zoon moet ook voor zijn werk en opleiding vaak grote bestanden downloaden en uploaden. Nu wil ik gaan kijken of ik via een vriend gebruik kan maken van zijn Ziggo 250Mbit verbinding middels point to point wifi. Onderstaand het zichtveld en de afstand die ik moet overbruggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Wf311xfHDynTl47wR78UjlO.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/aAFbNglJ2w50U5wGpSGEQDwU.png?f=user_large)
Nu heb ik via Ubiquiti Link gekeken wat er mogelijk is en zou het mogelijk moeten zijn met de Ubiquiti PowerBeam 5AC
:strip_exif()/f/image/2CHzroQketysin34uUzWFlPx.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de volgende vragen:
* Gaat dit werken als ik de zender/ontvanger aan mijn switch koppel?
* Kan ik de kpn lijn ook gewoon er naast blijven gebruiken of gaat dit botsen?
* Zijn er nog goedkopere alternatieven?
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer