Point to point wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 10:14
Mijn woning heeft een bonded DSL lijn met max 50 Mbit, ondanks dat Fourstack 62 aangeeft. Ziggo of glasvezel ligt niet in de buurt en we zitten een beetje op een eilandje net naast de wijk. Ook zijn er alsnog geen plannen om glasvezel hier in het westen aan te gaan leggen.
Deze snelheid is met tv kijken en 2 gamende en streamende kinderen niet echt super. Mijn zoon moet ook voor zijn werk en opleiding vaak grote bestanden downloaden en uploaden. Nu wil ik gaan kijken of ik via een vriend gebruik kan maken van zijn Ziggo 250Mbit verbinding middels point to point wifi. Onderstaand het zichtveld en de afstand die ik moet overbruggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NXbuDLD8NWZd82UZhCsfkxPfiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Wf311xfHDynTl47wR78UjlO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aji7ovZiqiw8LF8ztWH95s-AyUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aAFbNglJ2w50U5wGpSGEQDwU.png?f=user_large

Nu heb ik via Ubiquiti Link gekeken wat er mogelijk is en zou het mogelijk moeten zijn met de Ubiquiti PowerBeam 5AC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDyW7KTZq6s-IgSv3xyUYA86DGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CHzroQketysin34uUzWFlPx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik de volgende vragen:
* Gaat dit werken als ik de zender/ontvanger aan mijn switch koppel?
* Kan ik de kpn lijn ook gewoon er naast blijven gebruiken of gaat dit botsen?
* Zijn er nog goedkopere alternatieven?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Ik weet niet precies hoe de powerbeams zijn geconfigureerd of te configureren zijn, maar als je het rechtstreeks op je bestaande netwerk aansluit gaat het niet goed werken omdat je twee DHCP servers aan elkaar knoopt. Als je je bestaande router loskoppelt moet het wel werken, maar dan alleen via het netwerk van je vriend. Als je zowel de PtP wifi-verbinding als je KPN verbinding wilt kunnen gebruiken zul je een router moeten aanschaffen dat hiermee om kan gaan.

Let wel dat deze setup vooral een meerwaarde gaat hebben voor zaken die veel bandbreedte (mbps) behoeven. Zaken als videobellen en online gamen zullen zeer waarschijnlijk juist minder goed werken via deze setup omdat het waarschijnlijk aardig wat meer latency en jitter toevoegt dan je bestaande DSL-verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Kijk ook eens naar 60ghz spul.
Je hebt line of sight en zeker met die korte afstanden kun je dan prima 1Gbit halen

https://mikrotik.com/product/cube_lite60 bijvoorbeeld
Ik denk dat een setje ‘wireless wire’ ook wel werkt, al zul je dan misschien iets lagere snelheid hebben (maar goed, met 250Mbit ziggo maakt dat niet uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:59
Los van dit alles zou je zelf kunnen overwegen of de straalverbinding en je huidige verbinding niet kan combineren middels een dual wan router. En daar achter je eigen netwerk maken. Op die dual wan router kun je dan bepalen welk verkeer over welke verbinding gaat.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jeroen_ae92 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:09:
Los van dit alles zou je zelf kunnen overwegen of de straalverbinding en je huidige verbinding niet kan combineren middels een dual wan router. En daar achter je eigen netwerk maken. Op die dual wan router kun je dan bepalen welk verkeer over welke verbinding gaat.
Dit.

Bedenk dat bridging altijd latencies verhoogt, dus je zou bulkverkeer over de straalverbinding kunnen routeren, terwijl gamen over de DSL zou kunnen gaan.

Overigens denk ik dat je met 'gewoon' WiFi-ac in 5GHz ook ruim die 250Mbps zou moeten kunnen halen over een kort afstandje als dit met line-of-sight.

Hou wel rekening met de Fresnel-zone (het sigaarvormige gebied waar je signaal daadwerkelijk fysiek overheen gaat). Kan zijn dat je nog net iets te krap langs die huis gaat. Met 5.2GHz en 198m zou je een Fresnel-radius van ~1.6m hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik denk dat met deze afstand een nanobeam (85 euro) ook al prima is

https://community.ui.com/...2b-4415-8c8c-63cd42b233aa

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 22-02-2021 20:33 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Allemaal alvast bedankt voor de reacties en ga mij er op inlezen. Ik zou ook de kinderen op een aparte switch kunnen zetten via de p2p verbinding en kpn iTV via de dsl of geeft de latency een probleem bij het gamen? Bij de powerbeam zou dit 0’5 zijn. De dual wan router kende ik niet, dus moet ik mij ook nog op inlezen.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
https://community.ui.com/...9a-478d-96bb-b794ed0ec25d

Hier lees ik dat je op minder dan 2ms vertraging moet rekenen. Ik zou gewoon eerst het spul ophangen en kijken wat de performance is. Je dsl behouden en split routing doen kun je dan instellen nav de performance.

Je kunt een simpele edgerouter x kopen en die in je huis zetten verbonden met de wireless link. Nat instellen (ja dan krijg je nat over nat), dhcp uit en voor het testen op een client de static de gateway instellen naar deze router. Als dat allemaal werkt dan kan de edgerouter x ook prima een dual wan verbinding aan

De wireless wire van mikrotik zou ook kunnen werken. Trek je ff gigabit door de lucht. Echter denk ik dat je met 60ghz wel een beetje de grenzen opzoekt met de afstand en 5ghz een veiligere optie is

https://mikrotik.com/product/wireless_wire

Hier ook nog mooie guide
https://help.ui.com/hc/en...ich-product-should-I-use-

Daar lees je dat de powerbeam eigenlijk overkill is voor de afstand

[ Voor 55% gewijzigd door laurens0619 op 22-02-2021 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurens0619 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:15:
[...]

De wireless wire van mikrotik zou ook kunnen werken. Trek je ff gigabit door de lucht. Echter denk ik dat je met 60ghz wel een beetje de grenzen opzoekt met de afstand en 5ghz een veiligere optie is

https://mikrotik.com/product/wireless_wire

Hier ook nog mooie guide
https://help.ui.com/hc/en...ich-product-should-I-use-

Daar lees je dat de powerbeam eigenlijk overkill is voor de afstand
Idd, juist daarom is die "Wireless Wire" allicht wel een goede optie - 198m < 200m en dat is allerminst max afstand. Voordeel van 60GHz tov 5GHz is smallere Fresnel-zone, 50cm radius ipv 1.6m. Als je echt line-of-sight hebt zonder obstakels ljikt het me een goede. Dat gezegd, 200m met vrije LoS is voor nagenoeg iedere techniek met twee vingers in neus te doen, zelfs een high-gain richtantenne is optioneel (wel aan te raden, al is het alleen maar om niet teveel storing van andere netwerken te ontvangen), aangezien 5GHz WiFi met omni al makkelijk 300m trekt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@dion_b ah is die fresnel dan ook smaller, dat wist ik niet

Ik zat wat te lezen en daar zag ik staan “product is advertised for 100m” en ik kwam vooral use cases tegen <80m. Echter op de website staat 200m, misschien is dat aangepast?

Ik heb dr geen ervaring mee maar gigabit is wel wat toekomstgerichter. Persoonlijk had ik een airfiber aan de gevel gehangen maar dat komt omdat ik het prachtige apparaten vind :+

Voor 90 euro per device is een wireless wire toch wel gaaf: pricewatch: MikroTik Wireless Wire - RBwAPG-60ad kit

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 22-02-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurens0619 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:51:
@dion_b ah is die fresnel dan ook smaller, dat wist ik niet
Het hangt af van golflengte (langer=breder) en afstand (verder=breder)
Afbeeldingslocatie: https://wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/ccf7bd68f1b0f627e590302216048c7af942b6dc
Ik zat wat te lezen en daar zag ik staan “product is advertised for 100m” en ik kwam vooral use cases tegen <80m. Echter op de website staat 200m, misschien is dat aangepast?
Net zoals alle draadloze technieken zit er flinke marge in. Waarschijnlijk willen ze zeggen dat ze de belofte van 1Gbps gegarandeerd waar kunnen maken op 100m, terwijl het product werkt (tegen lagere prestatie) >200m. Hoeveel >200m en hoeveel lager prestatie hangt af van exacte situatie ter plekke.
Ik heb dr geen ervaring mee maar gigabit is wel wat toekomstgerichter. Persoonlijk had ik een airfiber aan de gevel gehangen maar dat komt omdat ik het prachtige apparaten vind
Dit is een heel specifieke use-case, dus 'toekomstgericht' is hier een lastige. Er kunnen snellere xDSL-technieken beschikbaar komen, Fixed Wireless Access kan technisch en/of economisch interessant worden. Buurman kan verhuizen en nieuwe bewoner heeft geen zin in de verbinding. Ik zou vooral focussen op het nu optimaal te krijgen.

Moet bekennen dat ik ondanks interesse in 802.11ad (60GHz) er nog nooit zelf mee gespeeld heb buitenhuis, dus zie graag een proefkonijn die de grenzen opzoekt - maar kan me levendig voorstellen als TS daar geen zin in heeft :+

Die AirFiber dingen zijn mooi, maar duur. Als ik kijk naar outdoor WiFi-ac dingen zou ik in eerste instantie kijken naar Ubiquiti LiteBeam AC Gen2 of de nagenoeg identieke TP-Link CPE710 2-pack. Of 2x2 MIMO echt haalbaar is in die situatie is een tweede (MIMO vereist multipath), maar zelfs met SISO kun je ws link van >300Mbps halen, dus effectief 200Mbps throughput.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 22-02-2021 23:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Die litebeam had ik bekeken maar die leek wat “traag”. Nu ik het opnieuw lees is die denk ik nagenoeg net zo snel als de powerbeam :+
Met toekomst bedoel ik eigenlijk nabije toekomst. Ik weet niet of t kan maar als buurman een upgrade doet naar 500mbit dan is een snelle link wel prettig

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 22-02-2021 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurens0619 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:21:
Die litebeam had ik bekeken maar die leek wat “traag”. Nu ik het opnieuw lees is die denk ik nagenoeg net zo snel als de powerbeam :+
Met toekomst bedoel ik eigenlijk nabije toekomst. Ik weet niet of t kan maar als buurman een upgrade doet naar 500mbit dan is een snelle link wel prettig
Tja, dan moet je al snel naar hogere frequenties. Je kunt met TDMA je overhead in een point-to-point verbinding verlagen vs CSMA/CA, maar je max link gaat hoegenaamd niet boven de 433Mbps voor een enkele stream uitkomen met WiFi-ac PHY, en MIMO is zoals gezegd in buitenlucht geen sinecure.

Persoonlijk denk ik dat 60GHz het prima zou moeten trekken, allicht niet met volle Gigabit, maar nog altijd met meer dan je met 5GHz zou halen - maar goed, ik durf er geen getal aan te hangen op de manier waarop ik het voor 5GHz zou doorrekenen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 22:31
DJSmiley schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:07:
Kijk ook eens naar 60ghz spul.
Je hebt line of sight en zeker met die korte afstanden kun je dan prima 1Gbit halen

https://mikrotik.com/product/cube_lite60 bijvoorbeeld
Ik denk dat een setje ‘wireless wire’ ook wel werkt, al zul je dan misschien iets lagere snelheid hebben (maar goed, met 250Mbit ziggo maakt dat niet uit)
Een nadeel van de Cube 60Lite is dat je misschien wel 1 Gbit/s kunt benchmarken tussen twee van die apparaten, maar verder beperkt wordt door de 10/100 uplink :+

Maar treur niet, z'n grote broertje heeft wel een gigabit uplink: MikroTik Wireless Wire Cube (CubeG-5ac60adpair). En dat is nog niet alles: heeft ook een 802.11ac backup. Best of both worlds.
laurens0619 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:15:
De originele wireless wire gaat al een tijdje mee - ik zie geen echte reden om die nu nog te kopen ipv. de Cube 60G ac. Die verkopen ze overgens ook met 2 Gb/s link 'up to 800m' in de brochure.

Ben je voor €200 klaar. Goedkoper dan de Ubiquiti en meteen een beetje overgedimensioneerd (of: future proof) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Thralas wat een enorm gaaf apparaat en dat voor het geld. Beter idd paar tientjes extra uitgeven en voor deze gaan (met 5ghz fallback).Tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de PowerBeam AC. Wij hebben zakelijk als tijdelijke verbinding een verbinding met een setje PowerBeams voor +/- 100 studenten, dat zal in een thuissituatie vast ook wel goed komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:04
@bbn_ldp ik heb zelf zeer goede ervaring met de Unifi Nanobeam AC Gen 2 antennes. Deze heb ik een aantal maanden geleden geïnstalleerd. De link wordt gebruikt om live camera beelden van een remote locatie te kunnen bekijken. Tot op heden echt rocksolid. Afstand is nagenoeg gelijk aan wat jij wilt overbruggen. Het installeren is echt verrassend simpel.

Achteraf heb ik de bandbreedte overigens op 40MHz gezet, aangezien het op 80MHz niet stabiel bleek wanneer er veel data over de lijn ging. Ik vermoed dat dit voornamelijk met strakker africhten te maken heeft, echter met 40MHz meer dan voldoende bandbreedte voor mijn doeleinde.

Zie hieronder een overzicht van het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sy1eznxLGdQ5fL5ju6TTfs0GK90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxMPekPa1327A92LfPcIoRyp.png?f=fotoalbum_large

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Blijkbaar gebeurt er nog wel wat bij KPN voor DSL klanten, want kwam dit bericht tegen reviews: Long Reach VDSL: laatste upgrade voor KPN's kopernetwerk?
Blijft alleen de vraag hoelang dit nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 15:12
Heb zelf de Ubiquiti Gigabeam (60Ghz, met 5GHz fallback) op een afstand van 50m en dat werkt perfect.

https://eu.store.ui.com/c...and-ltu/products/gigabeam

Grotere afstanden ook prima mogelijk met nagenoeg volle snelheid:

https://www.reddit.com/r/...ignal_strength_alignment/
https://community.ui.com/...61-425c-a685-f3a2d5833ed0

Heb hem zelf afgesteld met een laserlampje en de software en dat werkte goed.
Zijn ook vrij simpele apparaten om in te stellen dus redelijk toegankelijk, geen controller software nodig.

Palen met muurbevestiging aangeschaft en richten maar.
Qua snelheid gewoon volgas, dus met een 400/15 abbo 0% verlies.

Bovenstaande apparaten van dezonnebril zijn prima, maar ik wilde meer dan 300Mbps, zit met de gigabeams op 1600mbps. Weer en wind, sneeuw en regen, 0 uitval. Die gigabeams hebben zichzelf goed bewezen.

[ Voor 5% gewijzigd door radium6969 op 23-02-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
@radium6969 Dat is ook mooi spul :) . Echter als je de NanoBeam op 80MHz zet, heb je (theoretisch) dubbele throughput. De zenders geven dan ook 655+ Mbps aan. Dan even iets meer tijd steken in de uitrichting. Hieronder een foto direct na plaatsing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7ph6CQUaRsFTInklW-9QH74kpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGpWomu7o7RqJ8CLXO8eB62z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door dezonnebril op 23-02-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

dezonnebril schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:38:
@bbn_ldp ik heb zelf zeer goede ervaring met de Unifi Nanobeam AC Gen 2 antennes. Deze heb ik een aantal maanden geleden geïnstalleerd. De link wordt gebruikt om live camera beelden van een remote locatie te kunnen bekijken. Tot op heden echt rocksolid. Afstand is nagenoeg gelijk aan wat jij wilt overbruggen. Het installeren is echt verrassend simpel.

Achteraf heb ik de bandbreedte overigens op 40MHz gezet, aangezien het op 80MHz niet stabiel bleek wanneer er veel data over de lijn ging. Ik vermoed dat dit voornamelijk met strakker africhten te maken heeft, echter met 40MHz meer dan voldoende bandbreedte voor mijn doeleinde.

Zie hieronder een overzicht van het dashboard.

[Afbeelding]
Dat dashboard herken ik uit duizenden.. Wij gebruiken zakelijk Ubiquiti spullen voor point-to-point en dat dashboard is exact hetzelfde... Hebben deze merken onderhuids hetzelfde OS ofzo?

Ik zou als ik de TS was inderdaad ook ever verder kijken dan de verbinding an sich en zowel zijn eigen verbinding als de point-to-point verbinding afmonteren op een dual wan router... Hoeft niet eens heel duur te zijn:
pricewatch: TP-Link TL-R470T+

Deze kan ook gewoon load-balancen, dus heb je niet veel werk aan.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om de straalverbinding af te monteren op een apart VLAN en dat aparte VLAN als een aparte SSID in de lucht te trappen.. Maar dat vereist wel wat netwerkkennis...

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 23-02-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
@FreakNL Dat klinkt opzich logisch. De NanoBeams draaien op airOS8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
FreakNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Dat dashboard herken ik uit duizenden.. Wij gebruiken zakelijk Ubiquiti spullen voor point-to-point en dat dashboard is exact hetzelfde... Hebben deze merken onderhuids hetzelfde OS ofzo?

Ik zou als ik de TS was inderdaad ook ever verder kijken dan de verbinding an sich en zowel zijn eigen verbinding als de point-to-point verbinding afmonteren op een dual wan router... Hoeft niet eens heel duur te zijn:
pricewatch: TP-Link TL-R470T+
De TP Link heeft een max van 100Mbps is dat niet zonde bij een 250 of 500 Mbit/s verbinding of moet ik dan denken aan de factor 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Nee is idd zonde. Kun je beter een edgerouter x kopen (zelfde prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
FreakNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om de straalverbinding af te monteren op een apart VLAN en dat aparte VLAN als een aparte SSID in de lucht te trappen.. Maar dat vereist wel wat netwerkkennis...
SSID werkt toch alleen bij wifi gekoppelde apparaten of ook bij bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

bbn_ldp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
[...]

De TP Link heeft een max van 100Mbps is dat niet zonde bij een 250 of 500 Mbit/s verbinding of moet ik dan denken aan de factor 8?
Je hebt gelijk! Is een oud ding inderdaad.. Maar er zijn vast nieuwere/betere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

bbn_ldp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:43:
[...]

SSID werkt toch alleen bij wifi gekoppelde apparaten of ook bij bekabeld?
Alleen WiFi. Maar ik weet ook verder niet wat je vereisten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
FreakNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Alleen WiFi. Maar ik weet ook verder niet wat je vereisten zijn :)
2 jongeren die gamen/streamen en regelmatig grote bestanden voor werk up en downloaden. Verder soms 2x tv kijken. Enige wat er hier over wifi gaat is een gedeelte van domotica en en minimaal 4 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 16:11
Ik heb hier nog een ongebruikte Wifi Point-To-Point liggen, 2x een EnGenius AC867.
Mocht je die (gratis) willen uitproberen let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
JohnStaakke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:02:
Ik heb hier nog een ongebruikte Wifi Point-To-Point liggen, 2x een EnGenius AC867.
Mocht je die (gratis) willen uitproberen let me know!
Bedankt voor het aanbod _/-\o_ , maar ik ben nog niet zo ver met alles uitzoeken en lezen. Alle reactie's lezende ben ik niet zo bang dat het niet gaat werken, gelet ook op het vrije zicht.
Kan het zijn dat ik over de EnGenius niet zo veel kan vinden of zoek ik verkeerd?
Dual Wan moet ik mij ook nog in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 16:11
bbn_ldp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor het aanbod _/-\o_ , maar ik ben nog niet zo ver met alles uitzoeken en lezen. Alle reactie's lezende ben ik niet zo bang dat het niet gaat werken, gelet ook op het vrije zicht.
Kan het zijn dat ik over de EnGenius niet zo veel kan vinden of zoek ik verkeerd?
Dual Wan moet ik mij ook nog in verdiepen.
Het is iig deze:

https://www.engeniustech....eless-bridge-enstationac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
ben je al wat verder gekomen met dit project?
momenteel ben ik apparatuur aan het uitzoeken om een ptp verbinding op te zetten welke zich op 500m van elkaar bevinden. Ik kan wel met masten een hoogte van een meter of 15 bereiken. voorkeur heeft hier wel ubiquity. snelheid zou een kabel abo van 1gbit moeten kunnen transporteren :)

[ Voor 18% gewijzigd door DARKLORD op 16-04-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat is niet al te lastig toch? 60ghz antennes. Gigabeam 60LR of zo.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Lastig niet maar je geeft makkelijk honderden euro's uit. Als iemand er ervaring mee heeft dan is dat wel lekker voordat je op die bestel knop drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
DARKLORD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:49:
ben je al wat verder gekomen met dit project?
momenteel ben ik apparatuur aan het uitzoeken om een ptp verbinding op te zetten welke zich op 500m van elkaar bevinden. Ik kan wel met masten een hoogte van een meter of 15 bereiken. voorkeur heeft hier wel ubiquity. snelheid zou een kabel abo van 1gbit moeten kunnen transporteren :)
Nee momenteel heb ik het in de ijskast gezet, maar weet wel wat er mogelijk is. Ik wil nu kijken of ik een ziggo aansluiting vanuit de wijk naar de woning kan krijgen. Ook hoop ik dat het koper snel benieuwd wordt voor glasvezel, nu kpn en tmobile het gevecht aan gaan.

Pagina: 1