[TNET] Modsysteem: PwerModdereter

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Nav [topic=117344] Het laatste stukkie voornamelijk.

Het Modsysteem is toendertijd in gebruik genomen om crap-posts van nuttige posts te scheiden (dmv het toekennen van scores) en hiermee een 'kwaliteit-site' te waarborgen.
Dit systeem is een tijdje geleden aangepast zodat iedereen die regelmatig opT.net langskomt en/of daar (nuttig) reageert zijn of haar oordeel over deze reactie kan geven.

Helaas zijn (veel) mensen geneigt hun eigen normen en waarden hierin te hanteren, wat resulteert in reacties met 'onterechte' scores. Deze reacties zijn (helaas) ook redeljk vaak beoordeeld, wat in het huisige systeem inhoud dat de weging nogal laag is. Ook wordt er aan het feit voorbijgegaan dat de ene moderator meer 'gifted' is dan de ander (hetgeen imo een 'leerproces' is).

Het eerlijke aan het systeem (ieders stem weegt evenzwaar) is volgens mij een beetje de achilleshiel van het systeem aan het worden. Aangezien je niet continue bij wilt en kunt houden hoe 'gifted' iemand is, is het voorstel (lang geleden) opgekomen een zogenaamde 'powermod' in het leven te roepen.

Deze _kan_ (als daar de noodzaak toe is) iig een reactie direct 2 punten in meerdering, of in mindering brengen (uit een ander (beperkt) potje PM-punten)) en deze beoordelingen zijn ook onderhevig aan controle (je moet een PowerModeratie dus kunnen uitleggen en beargumenteren)

Andere (mogenlijke) privileges zijn het kunnen acherhalen wie een bepaalde moderatie heeft uitgevoerd, een reactie een Administratieve -2 score toe te kennen (onzichtbaar in de 'normale' draden) en evt. in overleg iemand zijn Modrechten (tijdelijk) te ontnemen.

Enige tijd geleden is door Femme aangegeven dat één en ander niet al te moeilijk voor elkaar te krijgen valt, maar dat er belanhgrijkere dingen voorang genoten. Aangezien een aantal van deze dingen in de afrondende fase (zullen) zitten, willen wij (de TMF-ers) jullie aandacht weer eens op de PowerMod kwestie vestigen

Als invoering toch moeilijker is dan gedacht: Waarom zou je een (_beperkt_) aantal mensen niet een reactie meerdere keren kunnen laten beoordelen (Lieve Adjes kunnen dat ook). Desnoods 1 iemand, die dit alleen op 'serieuze aanvraag' doet.

Ok, de knoop is bekend, het zwaard is uitgereikt. Wat ontbreekt er nog ?

[edit: layout verbetering]
[edit2: edit 1 verbeterd |:(]

Verwijderd

Als die-hard TMF'er kan ik maar 1 ding zeggen en dat is dat ik hier volledig achter sta!
Ok, de knoop is bekend, het zwaard is uitgereikt. Wat ontbreekt er nog ?
antwoord op die vraag imo:

1. een reactie
2. een actie, danwel een planning daarvoor

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben dan wel geen die-hard modder, maar ik vind dit wel een goed idee.. de grootste onzin staat tegenwoordig soms op +4 en dit is een mooi middel daartegen.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

euh gezien de troubles met de tnet server van de afgelopen dagen zal dit wel weer even moeten wachten ;(

* GiLeX is benieuwd naar de afloop hiervan en of er inderdaad een systeem komt waar bij de moderatie's toch nog wat beter gaan verlopen zodat de kwaliteit gewaarborgd kan blijven.

editje: typo

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Met de admin status op Tweakers.net kun je net zoveel moderaties doen voor 1 posting als je modpunten hebt (modpunten zijn er meestal in overvloed, maar met wat proggen kunnen ze ook wel gratis verstrekt worden :) ). Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat er geen andere mogelijkheid is, want zo gaat het niet langer, het niveau daalt erg hard als de meest stomme reacties naar +4 gaan. Een hoop mensen krijgen dan echt zo iets van "Laat dat hele moderatiegebeuren maar" wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:56 schreef Femme het volgende:
Met de admin status op Tweakers.net kun je net zoveel moderaties doen voor 1 posting als je modpunten hebt (modpunten zijn er meestal in overvloed, maar met wat proggen kunnen ze ook wel gratis verstrekt worden :) ). Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn.
Ik sluit me wat betreft mening geheel bij * Jaymz , /me en de rest aan. Eén vraag wil ik eigenlijk wel stellen:
Je geeft hier een tijdelijke oplossing (waar ik al heel blij mee ben) aan; de PM-bal is daarentegen al maanden aan het rollen. Wanneer kunnen we een definitieve oplossing verwachten en waar moet die definitieve oplossing volgens jou naartoe?

Never stop seeking what seems unobtainable...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Femme, is het niet mogelijk dan om een aparte (gestripte admin) status te maken zodat we als modders idd wel meer moderaties kunnen uitvoeren(ala admin) maar dan zonder "schrijf/edit rechten in de reactie's
en dat dan een Modstatus ofzo te noemen :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou gaerne gratis modpunten verkrijgen :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat gaat niet helemaal werken aangezien de weging na verloop van tijd bergafwaarts gaat en iedere extra aftrek alleen maar minder wordt.... een echt foute +4 krijg je hooguit als limietje naar +2.

Dit is overigens wel een mooie noodoplossing, maar zou het PM-plan niet een keer op tafel kunnen verschijnen? Plan is toch al 5 maanden rond+uitgewerkt.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Als er 'iets' gebeurd bennik (en anderen met mij) al blij.
Als het volledig plan wordt uitgevoerd zou dat natuurlijk helmaal perfect zijn :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Ten overvloede:
Gezien het toenemene aantal (powermod gerelateerde) meldingen op TMF lijkt mij enige actie wel gewenst.

Volgens mij gaat het anders niet lang duren totdat niemand het modsysteem serieus meer neemt :)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 09:55
ik sta hier achter...
sinds ik de 300 karma heb gehaald merk ik steeds vaker onterechte waarderingen waardoor het lijkt alsof ik express omlaag gemod wordt.

naast trollen en overbodig wordt er ook steeds vaker -1 overgewaardeerd gegeven voor niks.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade kan zich bij het voorgaande eigenlijk alleen maar aansluiten. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Gezien de aard en omvang van het idee :)
toch maar weer effe naar boven met deze...

Is er al overleg gaande hier over :?
Gezien de reactie van de laatste tijd over het modden wordt nu toch wel tijd voor actie :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

ik sta hier achter...
sinds ik de 300 karma heb gehaald merk ik steeds vaker onterechte waarderingen waardoor het lijkt alsof ik express omlaag gemod wordt.
[Zielige medelij wekende modus]
Dat heb ik nou ook :'(
[/Zielige medelij wekende modus]

Ik hehb zo het idee dat een paar mensen denken "oh, die heeft al genoeg Karma, laat die maar staan". Want ik kom super rare postings tegen die op +3 inzichtvol staan, terwijl mijn postings, die meestal wel van enige waarde zijn, tegen op +1 (dus niet eens gemod ofzo).

Gelukkig is na een dag of twee bijna alles in balans, maar irri blijft het.

(Dit kan natuurlijk ook complete bullshit zijn, dus voel je niet aangesproken :) )

edit:

Wat kleine aanpassingen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik las een voorzichtige reactie van Femme, maar daaruit bleek niet of hij zijn (tijdelijke) oplossing ook wilde implementeren.

Iedere oplossing (ook de tijdelijke) is er 1.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 09:28 schreef TgF het volgende:
Ik las een voorzichtige reactie van Femme, maar daaruit bleek niet of hij zijn (tijdelijke) oplossing ook wilde implementeren.

Iedere oplossing (ook de tijdelijke) is er 1.
Ik wil waarschuwen voor het feit, dat tijdelijke oplossingen vaak een blijvend karacter hebben.

Liever heb ik een volledige implementatie dan een tijdelijke 'workaround'

Als de workaround niet in de plaats komt van de volledige implementatie hoor je me niet :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

/me MoLiCesquad komt nog een keertje weer met de vraag of er al een plan klaar ligt dat op kort termijn kan worden uitgevoerd :?

Zeker gezien het aantal rare moderaties dat lijkt te groeien
zie bv deze:reactie op t.net
Rene is hier heel erg blij mee :(
deze staat/stond op +4 :(
en dat lijkt me niet de bedoeling :?

edit: Rene voor diegenen die het niet weten :) is o.a. nieuwsposter op t.net

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Misschien een idee om een 'cursus' te maken, geef een paar voorbeelden en laat mensen deze beoordelen. Achteraf wordt gekeken waarom voor deze keuzen gekozen is.

Concreet: Je geeft een stukje tekst. De cursist moet dan een waardering geven. Hierop wordt een reactie gegeven.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Ik vind inderdaad dat het aantal prutmoderaties schrikbarend toeneemt.

Is er al meer nieuws hierover?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:53 schreef ronaz het volgende:
Is er al meer nieuws hierover?
Mja, Jaymzpsiepeemsie is ook wel benieuwd eigenlijk :P

• Renegade
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:46 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Mja, Jaymzpsiepeemsie is ook wel benieuwd eigenlijk :P
Mag Renniewennie zich hierbij aansluiten :? ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• korenwolf
  • Niet online
Er was eens een jongen te Emmen,
die wilde de mod-wildgroei temmen.
Hij vroeg toen adrem
om een PM,
maar hij moet toch echt wachten op Femme...

;)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

/me laat ook even zijn steun blijken :)

En intussen ook erg nieuwsgierig naar een antwoord.

• Tha_Snail
  • Laatst online: 02-12 20:27
Op zaterdag 18 augustus 2001 23:06 schreef Mecallie het volgende:
* Tha_Snail laat ook even zijn steun blijken :)
* Tha_Snail too, *schop*, zit er al schot in? Ik zag gister/eergister op TMF weer wat reacties die te oud waren om omlaag te gooien, maar ze stonden zó hoog.. 'k Zat net te kijken naar een draadje over de PM, even vragen hoe het daar mee zit.. Blijkbaar is het wachten op Femme :)
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:21 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Er was eens een jongen te Emmen,
die wilde de mod-wildgroei temmen.
Hij vroeg toen adrem
om een PM,
maar hij moet toch echt wachten op Femme...
Eejz, dat klinkt bekend :) * Tha_Snail komt uit Emmen :P

Verwijderd

Het monitoren van het TMF-forum en uitvoeren van PM-taken door de T.Net Crew-leden lijkt me, totdat er een andere oplossing is, een haalbare optie.

Aangezien er 11 newsposters zijn, en er altijd wel één on-line is, moeten we de PM-request toch wel af kunnen handelen?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Lijkt me wel ja :)

Er moet gewoon iets gebeuren, als je in de sub TMF kijkt zie je de lijkt met vreemd gemodde reactie's groeien. en vaak zijn die niet meer met onze punten bij te schaven.....
Dat soort dingen s niet echt bevordelijk vor het modden op deze manier ;(

kortom enige aandacht aan dit punt moet geschonken worden ;)

* GiLeX kruipt nu weer naar de saus pot en gaat verder met sauzen :)
Modden komt er weinig van met een verhuizing ;(

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX schopt dit nog weer effe omhoog en een pot saus omver:P

/me MoLiCesquad zou graag willen vernemen hoe het er nu voor staat zijn er inmiddels al ontwikkelingen :?
info please :)

• Renegade
Op zondag 19 augustus 2001 12:34 schreef RenevdVeen het volgende:
Het monitoren van het TMF-forum en uitvoeren van PM-taken door de T.Net Crew-leden lijkt me, totdat er een andere oplossing is, een haalbare optie.

Aangezien er 11 newsposters zijn, en er altijd wel één on-line is, moeten we de PM-request toch wel af kunnen handelen?
Dat zou moeten kunnen, maar dan moeten we wel in contact kunnen treden met die posters, of zij moeten regelmatig /16 gaan controleren. Maar het is wel triest eigenlijk dat er _zichtbaar_ zo weinig mee gebeurt (en als er dan wel wat mee gebeurt dat er dan (blijkbaar?) zo weinig over verteld wordt).... ;(

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Dagelijkse Rotschop :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:53 schreef Renegade het volgende:

[..]

Dat zou moeten kunnen, maar dan moeten we wel in contact kunnen treden met die posters, of zij moeten regelmatig /16 gaan controleren. Maar het is wel triest eigenlijk dat er _zichtbaar_ zo weinig mee gebeurt (en als er dan wel wat mee gebeurt dat er dan (blijkbaar?) zo weinig over verteld wordt).... ;(
Of via /16 of via #TMF op IRC moet contact geen probleem zijn. Ik zal middels een draadje in het Crew-forum de aandacht trekken van de newsposters en kijken of zij enkele minuten van hun kostbare tijd willen besteden aan het PM-schap.

• Renegade
Op woensdag 22 augustus 2001 11:25 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Of via /16 of via #TMF op IRC moet contact geen probleem zijn. Ik zal middels een draadje in het Crew-forum de aandacht trekken van de newsposters en kijken of zij enkele minuten van hun kostbare tijd willen besteden aan het PM-schap.
* Renegade thanks Mr. vdVeen ;)

(en natuurlijk de rest van de nieuwsposters die hieraan mee zouden willen werken)
Alhoewel dit natuurlijk in principe een weg eromheen is, blijft nog steeds kernvraag overeind.

"Femme? Are you with us?" :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:56 schreef Femme het volgende:
[olie op vuur mode]
Eerste wet IT:
"Niets is zo blijvend als een tijdelijke oplossing"
[/olie op vuur mode]
:) kom maar op met die powermod! :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX gooit er nog wat houtskool bij :P
het moet wel blijven branden natuurlijk :)

/me MoLiCesquad wil een antwoord

Er ligt al werk zat klaar voor de * GiLeX
En zou het eerst een tijdelijke oplossing zijn bouw dan ondetussen door aan een defintitieve oplossing voor dit "probleem"
met een definitieve oplossing zullen de sub /16 bewoners "u" dankbaar zijn :)

Verwijderd

Inderdaad, het lijkt me niet meer dan logisch dat zowiezo elke T.Net Crew member de mogelijkheid heeft tot het uitvoeren van deze taken. Ik ben iig niet te beroerd om af en toe wat draadjes door te fietsen. (Welke al dan niet in het TMF forum worden vermeld.)

• Renegade
Op woensdag 22 augustus 2001 12:20 schreef RenevdVeen het volgende:
Inderdaad, het lijkt me niet meer dan logisch dat zowiezo elke T.Net Crew member de mogelijkheid heeft tot het uitvoeren van deze taken. Ik ben iig niet te beroerd om af en toe wat draadjes door te fietsen. (Welke al dan niet in het TMF forum worden vermeld.)
misschien is het interessant om even te gaan kijken in:

[topic=205500]

waarbij ik even een stukje van Thor-korenwolf wil quoten:
Over de PM die übermoderator zou zijn:
Ja, dat is (natuurlijk) niet de bedoeling. Het is juist de bedoeling alles zoveel mogelijk te handhaven als het nu is. Stel, noem eens een willekeurige naam, Jeroentje is PM. Jeroentje blij. Op een dag komt hij een reactie op +4 tegen, die eigenlijk op +1 hoort. Dan kan Jeroentje 2 dingen doen:
Hij mod die reactie terecht naar +1 en gaat vrolijk verder.
Hij geeft die reactie een -1 overgewaardeerd en kaart het in het TMF aan.

Het is dus de bedoeling dat hij voor optie twee kiest. Pas als het écht onmogelijk blijkt om de reactie op het goede niveau te krijgen, maakt Jeroentje gebruik van zijn PM-status. Voorzichtige schattingen voorzagen dan ook niet meer dan een stuk of 10 (?) powermoderaties per week.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat er een 'PM's wil is wet'-situatie ontstaat, want daar is helemaal niemand bij gebaat.
Volgens mij heeft Thor hier precies de essentie van het PM samengevat. Imo is de/het PM dan ook geen doel, maar een (laatste?) middel. Verder is het op zich niet verkeerd wat Rene zegt, maar moet er natuurlijk wel gekeken worden of "elk T.Net Crew member" over de benodigde capaciteiten daarvoor beschikt, daarover wil ik een stukje quoten uit een discussie die daarnet in #tmf gevoerd werd.
An sich niets mis mee, maar deze mensen zouden dan wel bewezen gekwalificeerd moeten zijn + op TMF gesignaleerd worden, want voor je het weet heb je nieuwsposters als PM die niet op TMF-niveau kunnen modden en ook niet kunnen kortsluiten
maar inderdaad is het PM uitsluitend voor de wan-dingen NIET voor iedere willekeurige moderatie. De T.net crewposters hebben waarschijnlijk weinig benul van de mechanismen en zijn nog onbewezen gekwalificeerd (een uitzondering hier en daar) Voor de rest geldt in principe over het powermodden dat: ze de essentie niet kennen, het concept niet kennen, ze de noodzaak niet kennen en als laatste: ze weten niet in 1 oogopslag het goede niveau te herkennen
Dit alles is niet bedoeld om de newscrew zwart te maken, maar om hun (eventuele) onwetendheid rondom TMF aan te tonen. Daarom zou er een strikt PM beleid gehandhaaft moeten worden imo.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Voorzichtige schattingen voorzagen dan ook niet meer dan een stuk of 10 (?) powermoderaties per week.
Wanneer dit het geval is kan er duidelijk een melding worden gemaakt welke reactie het betreft, waarop een Crew-lid actie kan ondernemen. Reactie.. naar -1.. a.u.b. en klaar is het. Toch? Zo kan ook een dom Crew-lid zonder enige TMF kennis soms een PM taak uitvoeren.. ;)

Maar goed het was een goed bedoelt voorstel van mijn kant, als jullie teveel problemen voorzien dan is het simpel: dan hoef je geen actie te verwachten van ons.

Nogmaals met 10 PM-taken in de week kan de Crew dit makkelijk af...

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 16:02 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Wanneer dit het geval is kan er duidelijk een melding worden gemaakt welke reactie het betreft, waarop een Crew-lid actie kan ondernemen. Reactie.. naar -1.. a.u.b. en klaar is het. Toch? Zo kan ook een dom Crew-lid zonder enige TMF kennis soms een PM taak uitvoeren.. ;)

Maar goed het was een goed bedoelt voorstel van mijn kant, als jullie teveel problemen voorzien dan is het simpel: dan hoef je geen actie te verwachten van ons.

Nogmaals met 10 PM-taken in de week kan de Crew dit makkelijk af...
Een deel van het PM schap is duidelijke controleerbaarheid. Een powermod of Lief Adje/nieuwsposter moet een 'meervoudige' moderatie cq. PowerMod kunnen beargumenteren, dit om de objectiviteit te waarborgen.

Het mag niet de bedoeling zijn dat iemand in zijn eentje de score van een reactie bepaalt. Daarom was het idee om een reactie die gepowermod is, een 'speciaal' icoontje mee te geven.

Wat ik me ga afvragen als lieve adjes en/of nieuwsposters deze taak gaan 'overnemen' is het volgende:

Waarom hebben aardig wat mensen redelijk wat tijd en moeite in deze materie gestoken, en waarom is niemand eerder met dit idee gekomen.

Het belangrijkste is dat er wat gebeurd. Het is wel jammer dat alle tijd en moeite die (oa. door mij) in dit idee gestoken is, een beetje weggegooide moeite geweest lijkt te zijn. (Omdat er nu een volledig andere insteek van 'boven' blijkt te komen, die om één of andere reden toendertijd niet is gekomen)
Ook vind ik het jammer dat het zolang op de plank is blijven liggen.

Meedenken is leuk, daar hoor je mij niet over, ik vraag me alleen af en toe af waar ik het voor doe :) (dit is geen verwijt ofzo, maar gewoon het menselijk zijn van mijn kant)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 16:25 schreef Jaymz o.a. het volgende:

Het belangrijkste is dat er wat gebeurd, maar het is wel jammer dat alle tijd en moeite die (oa. door mij) in dit idee gestoken is, een beetje weggegooide moeite geweest likt te zijn. (Omdat er nu een volledig andere insteek van 'boven' blijkt te komen, die om één of andere reden toendertijd niet is gekomen)
Ook vind ik het jammer dat het zolang op de plank is blijven liggen.

Meedenken is leuk, daar hoor je mij niet over, ik vraag me alleen af en toe af waar ik het voor doe :)
Ten eerste: Ik ben nog niet zo lang Crew-member zodat ik me sinds kort pas in deze zaak "verdiep", vandaar dat ik dit ideetje opperde. Niet om jou of de andere /16-members tegen te werken of hun werk/ideeën onderuit te halen. Niet dat ik vind dat je dat suggereert, maar ik zeg het toch even.

Aangezien er geen permanente oplossing inzit op korte tijd, toch Femme?, kwam ik met deze optie.

Iig dit kan ik dan ook herhalen:

Ik kan me nu dus ook afvragen waar ik het voor doe.

Aangezien ik niet echt een positief gevoel krijg uit jullie, TMF'ers, reacties, kom ik tot de conclusie dat jullie niets zien in een tijdelijke oplossing i.s.m. de T.Net Crew. De enige optie is dus wachten tot de definitieve er is, aangezien ik daar weinig aan kan doen, kan ik niets meer doen voor de /16ers.

Verwijderd

|:( verkeerde knopje..

• Renegade
Op woensdag 22 augustus 2001 16:39 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]
Ik kan me nu dus ook afvragen waar ik het voor doe.

Aangezien ik niet echt een positief gevoel krijg uit jullie, TMF'ers, reacties, kom ik tot de conclusie dat jullie niets zien in een tijdelijke oplossing i.s.m. de T.Net Crew. De enige optie is dus wachten tot de definitieve er is, aangezien ik daar weinig aan kan doen, kan ik niets meer doen voor de /16ers.
Ook wij proberen ons zo positief mogelijk op te stellen, alhoewel enkele mensen hier echt al _heel_ lang mee rondlopen. Diep respect voor die mensen hiervoor. :)
Maar zoals al eerder werdt verteld, is een tijdelijk oplossing vaak heel snel van permanente aart, omdat "het toch werkt?".
Dat is waarom we liever zsm een definitieve oplossing zien.
Ik hoop dat je hieruit niet concludeert dat jullie initiatie niet gewaardeerd wordt, dat is wel het geval, alleen om de hiervoor genoemde reden zullen een aantal * Renegade lieden wat minder enthousiast op dit voorstel reageren.

Maar nogmaals: Bedankt voor de moeite :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 16:39 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Aangezien ik niet echt een positief gevoel krijg uit jullie, TMF'ers, reacties, kom ik tot de conclusie dat jullie niets zien in een tijdelijke oplossing i.s.m. de T.Net Crew. De enige optie is dus wachten tot de definitieve er is, aangezien ik daar weinig aan kan doen kan ik niets meer doen.
Het wachten doen we al een tijdje (enige maandjes).

De reden dat we wat sceprisch op een tijdelijke oplossing zijn, komt omdat er eigenlijk al een kant en klare oplossing ligt, die alleen 'nog maar' geimplementeerd hoeft te worden.

Aangezien tijdelijke oplossing vrij vaak een blijvende aard hebben, zijn wij bang dat het bij deze tijdelijk oplossing blijft.

Eind juni 2 vragen aan Femme gesteld:
A: Komt de powermod nog.
B: Op welke termijn kunnen we deze verwachten.
Femme antwoorde als volgt :
a) Ja
b) Ik moet eerst wat dingen scripten die met de commerciële kant van de pricewatch te maken hebben (1-2 weken). Daarna hebben o.a. de shorts voor het nieuws een hoge prioriteit (verbouwen meuktracker). Als het alleen om de powermod gaat is het vrij snel door te voeren.
Uit antwoord B: leid ik af, dat er nog wat proiriteit zaakjes lagen, maar dat de powermod zelf niet echt veel tijd zou kosten.
Gezien het feit dat Juni al weer een tijdje geleden is, kan ik me voortellen dat de 'prioriteitzaakjes' ondarhand wel geregeld zijn, en het voor 'ons' weer eens tijd is deze 'zaak' onder de aandacht te brengen.

Snappu ? :)

Ter aanvulling: Het PowerMod idee is zo rond Maart/April opgekomen en 'uitgewerkt'

Verwijderd

Ok, ik begrijp uit de reactie dat jullie met niets minder dan met een volledige geintregeerde PM genoegen nemen. Geen problemen mee, Femme is dan de enige die je kan helpen/die je moet hebben.

/me hoopt dat het wachten snel voorbij is.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 17:18 schreef RenevdVeen het volgende:
Ok, ik begrijp uit de reactie dat jullie met niets minder dan met een volledige geintregeerde PM genoegen nemen. Geen problemen mee, Femme is dan de enige die je kan helpen/die je moet hebben.

* Jaymz hoopt dat het wachten snel voorbij is.
Persoonlijk heb ik geen moeite met een tijdelijke oplossing (omdat het anders de spuigaten uit gaat lopen)

Hou er dan wel rekening mee dat ik op de permanente blijf wachten, en dan nog actief ook >:) :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 22 augustus 2001 17:28 beloofde Jaymz plechtig het volgende:
[..]
Hou er dan wel rekening mee dat ik op de permanente blijf wachten, en dan nog actief ook >:) :)
en ik denk dat de andere sub /16 die-hards ook wel zullen blijven vragen naar een oplossing :P

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Mag ik allen nog even op het volgende wijzen
:?
Door Jaymz (Moderator TMF - 4162) - donderdag 23 augustus 2001 00:12

---------------------------------------------------------------------------
[dit is een ietwat oud topic]
Ik werd net op onderstaande draad gewezen, waar een één of ander helder licht met een goed idee kwam.

[topic=36549/1/25]

Let op de datum (ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen eerlijk gezegd)
En daarbij zeg ik verder weinig meer :X Dat draadje lijkt me wel duidelijk

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 22 augustus 2001 11:13 schopte Jaymz dit topic omhoog met de volgende woorden:
Ik kick em ook nog maar een keertje omhoog, we zijn weer een dag verder en de oplossing hebben we nog niet :?
Hoe lang moeten we nog wachten :? :?
Als het moderaite niveau zich zo door zet is het al te laat binnenkort......

• Renegade
Op vrijdag 24 augustus 2001 07:52 schreef gellie het volgende:

[..]

Ik kick em ook nog maar een keertje omhoog, we zijn weer een dag verder en de oplossing hebben we nog niet :?
Hoe lang moeten we nog wachten :? :?
Als het moderaite niveau zich zo door zet is het al te laat binnenkort......
* Renegade bleert: "Femme....??? Are you with us?" ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Renegade

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Hmm, nu ik het topic doorlees kom ik erachter dat de vraag die we eigenlijk beantwoord zouden willen zien niet stellen |:(

A: Komt de PowerModdereter (zoals deze voorgesteld is) nog ? (I assume Yes)

B: Heb je enige idee wanneer ?(dagen, weken, maanden) ? (The real question)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

A:) Zolang er geen pwermod is staat-ie nog op de todo
B:) hij staat hoog op de todo

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 04:47 schreef Femme het volgende:
A:) Zolang er geen pwermod is staat-ie nog op de todo
B:) hij staat hoog op de todo
Dank je (meer kan ik er niet van maken)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
:) Vraag 2. (mag ook via een andere weg (mail/icq) beantwoord worden overigens)

:? Wat gaat de Powermod kunnen ?

Er is namelijk genoeg geroepen, maar volgens mij is er nooit echt een lijstje opgesteld.

Desnoods kan daar, if needed, nog een 'overleg' op komen. IRC is een mogenlijkheid. Buiten #tmf is er vast een ander kanaal te openen :)

(Op #tmf ben je overigens ook welkom (je=Femme :))

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX als irc loze hoopt bij deze dat /me bij vorderingen op /16 wat meer info kan geven.

Eigenlijk een -1 overbodig dit, want tuuuuuuurlijk doet /me dat ;)

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 15:37 schreef KexDaFlex het volgende:
* KeX als irc loze hoopt bij deze dat /me bij vorderingen op /16 wat meer info kan geven.

Eigenlijk een -1 overbodig dit, want tuuuuuuurlijk doet /me dat ;)
/me sluit zich hier bij aan.
En een regeltje in #TMF zou ook wel leuk zijn dan :)

Hopen dat er snel iets gebeurd. Het warme weer is voorbij dus er kan weer gewerkt worden. ;)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium is het bumpschema glad vergeten :P

*bump*

Overigens, welke plannen liggen er nu op de to-do tafel? De PM, uitgekleedde PM of iets anders.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik geloof de complete PM, maar ik durf eigenlijk geen uitspraken te doen over Femme's .todo :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1