Toon posts:

Dell VS LG ultrawide

Pagina: 1
Acties:

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 16:19
Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een LG 38WN95C.Mooie monitor maar helaas last van een paar dode pixels. Deze gaat dus weer retour richting de winkel.
Ik was van plan een nieuwe te bestellen maar helaas is deze nergens op voorraad op dit moment.

Ik kwam de Dell U4021QW tegen en begin nu te twijfelen of ik niet beter deze kan aanschaffen.

Ik gebruik de monitor i.c.m. mijn MacBook Pro 2019 (Vega 20).

Een aantal vragen:

- Is de Dell qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de LG of is de LG door o.a. Nano IPS echt een 'mooier' scherm?
- Kan mijn Macbook goed overweg met de hoge resolutie van de Dell of krijg ik dan alles erg klein in beeld? De hoge resolutie lijkt mij juist mooi omdat teksten nu soms een tikkeltje blurry zijn.

Anoniem: 1146851

Ik gebruik zelf de U2720Q in combinatie met mijn Macbook pro 2018 en ja, klein beeld, dus DPI scaling aangezet. Ziet er nu rete scherp uit.

Mijn voorkeur zal altijd gaan naar Dell voor zakelijk gebruik vanwege de ergonomics. Ik gebruik al jaren enkel Dell schermen. Nano IPS verder niet bekend mee.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik heb een lg nano ips scherm en ik vind het mooie kleuren hebben. Maar of het nu zo'n verschil maakt? Als beiden vergelijkbare kleurruimte weergeven zal het zo'n vaart niet lopen

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 16:19
Thanks. Ik twijfel nogal omdat ik eerder de Dell u3419w heb gehad maar uiteindelijk de LG 38wn95c veel beter vind qua kleurweergave en scherpte.

Is de u4021qw echt een forse stap beter dan de u3419w of vergelijkbaar?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee