Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-03 20:30
Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een LG 38WN95C.Mooie monitor maar helaas last van een paar dode pixels. Deze gaat dus weer retour richting de winkel.
Ik was van plan een nieuwe te bestellen maar helaas is deze nergens op voorraad op dit moment.

Ik kwam de Dell U4021QW tegen en begin nu te twijfelen of ik niet beter deze kan aanschaffen.

Ik gebruik de monitor i.c.m. mijn MacBook Pro 2019 (Vega 20).

Een aantal vragen:

- Is de Dell qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de LG of is de LG door o.a. Nano IPS echt een 'mooier' scherm?
- Kan mijn Macbook goed overweg met de hoge resolutie van de Dell of krijg ik dan alles erg klein in beeld? De hoge resolutie lijkt mij juist mooi omdat teksten nu soms een tikkeltje blurry zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1146851

Ik gebruik zelf de U2720Q in combinatie met mijn Macbook pro 2018 en ja, klein beeld, dus DPI scaling aangezet. Ziet er nu rete scherp uit.

Mijn voorkeur zal altijd gaan naar Dell voor zakelijk gebruik vanwege de ergonomics. Ik gebruik al jaren enkel Dell schermen. Nano IPS verder niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik heb een lg nano ips scherm en ik vind het mooie kleuren hebben. Maar of het nu zo'n verschil maakt? Als beiden vergelijkbare kleurruimte weergeven zal het zo'n vaart niet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-03 20:30
Thanks. Ik twijfel nogal omdat ik eerder de Dell u3419w heb gehad maar uiteindelijk de LG 38wn95c veel beter vind qua kleurweergave en scherpte.

Is de u4021qw echt een forse stap beter dan de u3419w of vergelijkbaar?