Toon posts:

Gamen op hotspot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vincentveenv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-10-2021
Hallo Allemaal,

Wij willen met 5 man een weekendje weggaan in een villa ergens in Nederland. We spelen allemaal cod warzone op de xbox en zijn bang dat de wifi van het vakantiehuisje niet goed is... Mocht dit het geval zijn, denken jullie dat een hotspot maken op je telefoon met onbeperkt internet een optie is? of hebben jullie nog andere tips?

Als we daar aankomen en het internet voldoet niet om op te kunnen gamen, dan is het weekend voor ons verpest :)

Alle reacties

• Vincentveenv
Is een mifi router een optie? zoals deze bijvoorbeeld.
https://www.coolblue.nl/product/813470/tp-link-m7450.html

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:27
Je zou kunnen kijken naar een 4g router, moet je wel een 4g kaartje hebben specifiek hiervoor.

gewoon 4g heeft vaak toch redelijk wta vertraging, zeker als je met 5 man wilt gamen.
vergeet niet naar de fair use policy te kijken.

*en hou 1.5 meter afstand :)

[Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 22-02-2021 15:12]

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-03 21:18
maar zo'n 4g router veranderd niets aan de latency.

• 99ruud99
oeps, lees dat ik de tekst inderdaad fout aangevuld heb :P

wilde ermee zeggen :
4g heeft meestal meer latency (ping), zeker als je met 5 mensen wilt gaan gamen merk je dit. Vaak helpt het WEL om een aparte router mee te nemen, die je dan aan de modem aansluit. Dan hoef je niet het brakke wifi van de gratis modem te gebruiken.

• Vincentveenv
oke, dus ik zou mijn eigen router mee kunnen nemen en die gewoon op het modem in het vakantiehuisje zetten?

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-03 21:18
Nee, dat hangt ook van andere factoren af.

• 99ruud99
het zal heel waarschijnlijk wel al wat helpen :)

waar ga je ergens heen (en waar woon je ) ?

• Vincentveenv
wij zijn er niet zo in thuis, dus dat zal dan wel lastig worden..... ik zal de verhuurder eens vragen wat voor wifi er aanwezig is hoeveel mbps

• 99ruud99
hoeveel mbps is niet zo belangrijk, alles boven 50 is genoeg. Uitvallend wifi is veel irritanter.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53

lier

MikroTik nerd

Wat zegt de locatie over hoe Internet geregeld is? Misschien kan je alles bekabeld aansluiten en volstaat een switch.

[Update: dat heb je zelf ook al bedacht ;) ]

[Voor 17% gewijzigd door lier op 22-02-2021 15:22]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 99ruud99
lier schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:21:
Wat zegt de locatie over hoe Internet geregeld is? Misschien kan je alles bekabeld aansluiten en volstaat een switch.
Blijft ts in NL / Be? scheelt gigantisch met wat er mogelijk is. In Be is 4g router veel minder normaal.

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 19:55
Ik gamede altijd thuis op de hotspot van mijn mobiel (zeer instabiele vaste lijn). werkte als een tierelier en had een ping van 26 ms op 4g maar dit is wel midden in de stad. Op het platteland heb je waarschijnlijk een iets hogere ping maar ik kon altijd met gemak CS:GO competitive spelen zonder het gevoel te hebben dat mijn latency te hoog was.

• 99ruud99
shejaidon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:25:
Ik gamede altijd thuis op de hotspot van mijn mobiel (zeer instabiele vaste lijn). werkte als een tierelier en had een ping van 26 ms op 4g maar dit is wel midden in de stad. Op het platteland heb je waarschijnlijk een iets hogere ping maar ik kon altijd met gemak CS:GO competitive spelen zonder het gevoel te hebben dat mijn latency te hoog was.
maar dan zit je in je uppie op 1 4g hotspot.
als je met 5 mensen op 1 hotspot zit kan je meer problemen krijgne.

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 19:55
99ruud99 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:28:
[...]

maar dan zit je in je uppie op 1 4g hotspot.
als je met 5 mensen op 1 hotspot zit kan je meer problemen krijgne.
Ik denk dat het wel meevalt. Gamen gebruikt amper data en normaal kun je op de wifi thuis ook met meerdere mensen gamen dus ik zou niet weten waarom met een 4g hotspot niet. mijn mobiel ondersteunt gewoon 8 apparaten tegelijk op de hotspot.

Garantie geef ik niet maar het lijkt mij zeker mogelijk.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 13:58
Ik heb tot vorig jaar, jaren op een telefoon 4G hotspot gegamed. Ook shooters, en dat ging eigenlijk altijd prima met 30 / 40ms. Zelfs een youtube stream ernaast was prima. Dit met vijf man doen lijkt mij ook geen enkel probleem, mits het 4G bereik goed is, en jullie niet alle vijf tegelijk youtube aanzetten tijdens het gamen.

• Vincentveenv
heb contact opgenomen met het park, ze geven zelf al aan geen goede wifi te hebben omdat ze geen glasvezel hebben.

@99ruud99 we willen in Nederland een weekendje weg. maar we hoeven niet per se met 5 personen op 1 hotspot hoor, we zouden ook 3 hotspots bijv. kunnen maken.

• Vincentveenv
Dat het park geen glasvezel/goede wifi heeft maakt niet uit als we op mobiele hotspots gaan gamen toch?

• 99ruud99
Nopes , zolang je niet op schiermonnikoog of in de mergelgroeves zit :)

je kan van te voren even een dekkingskaart van de provider opzoeken :)
tmobile kpn vodafone

even inzoomen op het park :)

[Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 22-02-2021 15:38]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Je kunt dit toch gewoon thuis testen? 😊. Check op de dekkingskaart of het bereik een beetje OK is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee