Toon posts:

AMD Radeon HD 5450 vervangen met welke videocard voor HoI IV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jirko Zatara
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
Beste Tweakers,

Ik beschik over een HP Elite 7500 met een Intel Core i5-3470 CPU @ 3.20GHz en AMD Radeon HD 5450.
Ik wil de videokaart vervangen zodat ik moeiteloos Hearts of Iron IV kan spelen.
Echter ben ik niet zeker hoe te werk te gaan.
- Welke betaalbare (2ehands) kaarten zijn compatibel?
- Zijn er verdere zaken waar ik rekening mee moet houden bij het omzetten?
- Mijn budget is ca. 100 euro.

Groet,

Jirko

Beste antwoord (via Jirko Zatara op 24-02-2021 14:10)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Jirko Zatara schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:53:
Zou je een tweedehands kaart die op tweakers staat kunnen aanraden rond de 100 euro met een PEG connector welke geen extra stroomaansluiting/voeding nodig heeft?
Dat spreekt elkaar tegen, een PEG connector is een extra stroomaansluiting.

Sinds een aantal jaren zijn de beste game kaarten zonder PEG connector de GTXxx50 serie van Nvidia.

Onder normale omstandigheden had ik GTX 1050 Ti gezegd, maar die gaan nu vaak voor een stuk meer dan 100 euro. Houd dan dit in de gaten en je zou er één voor net 100 euro of iets meer kunnen op de kop tikken:

https://tweakers.net/vide...WpkqxtbU6SiWVBanFILFEIB8A

Een GTX 750 Ti voldoet ook aan de recommended specificaties van HoI IV en zou je wel voor minder dan 100 euro moeten kunnen krijgen. Alleen is dat al een behoorlijk oudje en wordt die niet zo vaak meer verkocht. Er is er net één verkocht op V&A, maar af en toe zal er wel een nieuwe op komen: https://tweakers.net/vide...YGSrG1tTpKJZUFqcUgoUQgHwA

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

Je zult eerst moeten kijken welke videokaarten werken. Vendoren hebben soms zaken software matig gelockt zodat je een lijst moet pakken om wat zekerheid te hebben.

Daarnaast zijn dit de recommend specs:
HD 6950 or NVIDIA GeForce GTX570
alles wat hier in de buurt komt of sneller is EN op de whitelist staat zal werken.
Hier heb je al wat meer info wat er aan videokaarten ermee zou moeten werken
Ik zou zelf kijken richting een 1050ti.

https://www.userbenchmark...Elite-7500-Series-MT/2102

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Als ik de systeemvereisten bekijk, ben je minimaal een GTX470 nodig.

Als het een nieuwe kaart moet worden, kijk dan naar een GTX 1050 Ti. Deze heeft geen extra spanning nodig d.m.v. een PEG connector.

Als je een videokaart neemt die meer dan 75 Watt verbruikt, dan heb je extra stroomaansluiting(en) nodig. Jouw voeding heeft deze stekker niet, dan zul je ook een nieuwe voeding moeten kopen.

[Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 22-02-2021 15:15]

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Jirko Zatara
Zou je een tweedehands kaart die op tweakers staat kunnen aanraden rond de 100 euro met een PEG connector welke geen extra stroomaansluiting/voeding nodig heeft?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Jirko Zatara schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:53:
Dat spreekt elkaar tegen, een PEG connector is een extra stroomaansluiting.

Sinds een aantal jaren zijn de beste game kaarten zonder PEG connector de GTXxx50 serie van Nvidia.

Onder normale omstandigheden had ik GTX 1050 Ti gezegd, maar die gaan nu vaak voor een stuk meer dan 100 euro. Houd dan dit in de gaten en je zou er één voor net 100 euro of iets meer kunnen op de kop tikken:

https://tweakers.net/vide...WpkqxtbU6SiWVBanFILFEIB8A

Een GTX 750 Ti voldoet ook aan de recommended specificaties van HoI IV en zou je wel voor minder dan 100 euro moeten kunnen krijgen. Alleen is dat al een behoorlijk oudje en wordt die niet zo vaak meer verkocht. Er is er net één verkocht op V&A, maar af en toe zal er wel een nieuwe op komen: https://tweakers.net/vide...YGSrG1tTpKJZUFqcUgoUQgHwA

• Jirko Zatara
Bedankt voor de snelle reacties. Heb zojuist via tweakers een Asus Rog Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB voor 110 euro inclusief verzenden gekocht.

• Jirko Zatara
Vraag me echter af of deze zonder modificaties past in mijn HP Elite 7500 kast?
Volgens de verkoper is het enkel een kwestie van de oude kaart loschroeven, de nieuwe er voor in de plaats zetten en met twee schroeven vastzetten. Dien ik nog ergens anders rekening mee te houden?

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04:11
Oude videokaart drivers verwijderen met DDU en na plaatsen van nieuwe videokaart de nieuwe drivers installeren (GTX 1050 Ti) op de officiële website van nvidia.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee