Hi!
Ik weet dat er andere topics zijn die +/- hetzelfde zijn. Deze gaan uit van in mijn ogen "mega-dikke" videokaarten. Waar ik in de build vooral rekening mee wil houden is een moederbord waar ik even mee vooruit kan. De build is dan ook ingesteld op; goed voor nu, niet erg om over 2 jaar bijvoorbeeld de videokaart e.d. te vervangen.
Vandaar ook dat het moederbord belangrijk is.
Na veel lezen in de forums hier en online-gezoek, hier waar ik nu op uitkomen ben;
Vragen
Tussen de €900 en €1200.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige wens is dus dat ik hiermee niet bij NASA hoef te werken. Het budget is daar ook niet naar. Ik wil iets wat voor de aankomende 2 jaar goed genoeg is om games op High/Ultra te kunnen draaien. Daarna een videokaart, CPU of whatever vervangen is geen probleem.
Ga je overklokken?
Als het niet hoeft liever niet.
Alvast erg bedankt!
Ik weet dat er andere topics zijn die +/- hetzelfde zijn. Deze gaan uit van in mijn ogen "mega-dikke" videokaarten. Waar ik in de build vooral rekening mee wil houden is een moederbord waar ik even mee vooruit kan. De build is dan ook ingesteld op; goed voor nu, niet erg om over 2 jaar bijvoorbeeld de videokaart e.d. te vervangen.
Vandaar ook dat het moederbord belangrijk is.
Na veel lezen in de forums hier en online-gezoek, hier waar ik nu op uitkomen ben;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 220,- | € 220,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z490 Tomahawk | € 189,97 | € 189,97 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X | € 209,- | € 209,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 84,10 | € 84,10 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,54 | € 31,54 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 85,99 | € 85,99 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 139,- | € 139,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.030,50 |
Vragen
- Is dit moederbord toekomst-bestendig?
- Is de Nvidia GTX 1660S (Super) het waard om meer uit te geven v.s. de 1650? Zijn er betere alternatieven?
- Is de AMD Ryzen 5 5600X Tray het waard? Snap dat er ook een ander moederbord nodig is. Zie dat het niet veel scheelt in prestaties. Verder geen voorkeur voor intel of AMD.
- Alle feedback of input is meer dan welkom!
- Hobby 3D bewerken
- Gaming (Cold War, GTAV, RDR2, MW)
Tussen de €900 en €1200.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige wens is dus dat ik hiermee niet bij NASA hoef te werken. Het budget is daar ook niet naar. Ik wil iets wat voor de aankomende 2 jaar goed genoeg is om games op High/Ultra te kunnen draaien. Daarna een videokaart, CPU of whatever vervangen is geen probleem.
Ga je overklokken?
Als het niet hoeft liever niet.
Alvast erg bedankt!