Toon posts:

P3BF en HD van 80gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag maxtor 80gb gekocht, maar zag in bios dat dit MB geen hard disks ondersteund die groter zijn dan 32 gb.:'(

Ik heb net de bios geflahsed naar 1008 beta 2 maar nog steeds 32gb.:'(

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:33

SmidsY

hallo!?.............

op de site van maxtor hun utility halen, misschien dat je het daarmee aan de praat krijgt. veel suc6

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een 36 Gb zonder probs werkend gekregen op een P3B-F..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zonder problemen een Maxtor 40Gb in m'n Asus P3Bf hangen. Wat voor fouten/melding krijg je dan ??? BTW ik heb gewooon de laatste officele bios, uit m'n hoofd 1006.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg in de bios als je bij je hd kijkt 32gb te zien. Ook als ik fdisk ga gebruiken geeft ie aan dat de max. grootte 32gb is.

Doe ik dan iets verkeerd, of klopt er gewoon iets niet

Verwijderd

Topicstarter
voor degene die het nog interessant vinden, hier het antwoord van Asus Nederland:

Ik heb een E-mail gestuurd naar Taiwan en heb daar het volgende antwoord van terug gekregen: Het is mogelijk om er een schijf van 65gb erop aan te sluiten maar de 80gb hardeschijven worden nog getest namelijk daar is nog niks officieels van bekent dat het wordt ondersteund

das dus lekker :r

maar we gaan gewoon verder zoeken

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Bij mijn IBM van 40 gig kan je achterop de schijf dmv jumpers instellen of hij gezien moet worden als een schijf van 32GB of 40GB.
Kijk eens of jij die jumpers ook hebt en of je ze niet verkeerd hebt staan :)
(desnoods gewoon ff om te proberen omzetten)
gl!

Verwijderd

ik geloof dat de oude fdisk tot 60GB aankon... maar download voor de zekerheid de nieuwe fdisk mischien dat het dan op is gelost.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

kan je dan niet 2 partities aanmaken?
van 40 en 40?
Misschien doet ie het dan wel?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik dacht dat de fdisk die op de Windows ME startup disk stond wel meer als 60gb aan kon.

Zoiets las ik laatst in het blad C't (duitse) waar ze een 100gb disk hadden getest van maxtor dacht ik. Alleen daar klaagden ze ook al over dat maxtor tooltje, erug beta. Dus niet erug gebruikersvriendelijk

Verwijderd

op ME zal dan denk ik wel de nieuwe fdisk zijn

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:52 schreef Pinky298 het volgende:
heb vandaag maxtor 80gb gekocht, maar zag in bios dat dit MB geen hard disks ondersteund die groter zijn dan 32 gb.:'(

Ik heb net de bios geflahsed naar 1008 beta 2 maar nog steeds 32gb.:'(

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt
dat ligt niet aan je p3bf das een bugje in de maxtor 80 en 100 gig moet je inderdaad met die maxtor utils doen

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt vor de hulp.

Ik heb nog even zitten klooien met de jumpers op de hd en toen zag de bios opeens wel de 80gb:)

Zoals jullie als zeiden kan fdisk 60gb aan, dus heb ik, mede omdat win98 toch al niet meer zo lekker draaide, windows 2000 professional erop gezet en alles werkt weer perfect, dus nogmaals bedankt.
Pagina: 1