Toon posts:

OC-en, wat het beste te doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn comp. oc-en en wil hem hiervoor eerst goed gecoolt hebben.
Ik heb nu op mn videokaart een blueorb cooler te zitten dus dat moet goed genoeg zijn.
Dezelfde cooler ga ik ook kopen voor mn proc.
Ik wou hier dan ook nog een casefan bij hebben, maar heb echt geen bal verstand hiervan (het zal waarschijnlijk niet moeilijk zijn, maar je moet het even weten)
Weet iemand een site waar ik hier veel info over kan vinden ?
En heb ik een casefan nodig die lucht van buiten aantrekt en dan de kast inblaast of iets anders ? (zoiets had ik tenminste gelezen)
Ik zal mijn temp. morgen even meten met mbm om te kijken hoe heet hij ongeveer wordt.
Bij de serach kon ik hier niet echt antwoorden etc. vinden waar IK wat aan had.

Vr. gr.

-edit- Koelpasta is ook gewoon bij elke computerzaak te koop toch ? Ik zag het namelijk zo snel niet staan bij pricewatch) -edit-

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

SmidsY

hallo!?.............

case fan, tja heel veel uiteen lopende ideeen hier geloof ik, maar mijn visie is gewoon naar een hardware zaak gaan en een 8x8cm fan nemen en deze op 7v te laten draaien dan valt geluid wel mee, en wat zuigen en of blazen betreft, das gewoon een kwestie van plaatsing.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Chop2000

Vroem

Nou ik zou voor je cpu maar geen blueorb halen als ik jou was maar een dragonorbIII ofzow een blueorb is een chipset/videokaart cooler dus geen cpu cooler ik zou als ik gewoon een casefannetje erbij kopen desnoods gaan modden aan je cas.............

niks

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een kast heeft standaard de ruimte om extra fans bij te plaatsen.
Eerst die gaten maar opvullen lijkt mij.
Daarna maar ff zoeken naar een goede CPU-koeler.
Een podloodje erbij (mits nodig)
Als je dan ook nog je videokaart wilt behandelen, dan moet je powerstrip gebruiken ofzo.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Die dragonorb is dus wel een goeie stille cooler, want ik moet er s`nachts namelijk naast liggen dus wil wel een wat stil dingetje hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tjeez, heb net ff gekeken in mn bios hoe heet dat ding werd :(
mn proc. werd 67 graden !!!!
systeem werd maar 31 graden.
Ik heb 2x een standaard cooler op mn proc. gehad en beide xren begon hij eerst te brommen (is nog steeds zo, duurt 30sec ofzo)
daarna valt hij pas goed op te starten (anders gaat mn beeldscherm niet aan)
Er zit wel coolpasta tussen dus erug vreemd dat hij zo warm wordt.

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 20-08 17:11
whatever you do * Koop geen orb
ik had een orb gekocht plaatste hem en wilde hem er een paar dagen afhalen om koelprut tussen te doen ipv die kauwgum breekt er zo'n bevestigingspin van me mb nu moet ik dus een koeler zien te vinden met schroeven :(

:r orb :r

dus als iemand nog een koeler weet :?

Verwijderd

http://213.51.72.76/coolers.htm

deze hebben ze bij

www.oc-chop.nl

die zullen ze ook wel voor soket hebben

kosten wel wat knaken maar ja

Verwijderd

Je kunt ook dit amusante artikel lezen.

http://www.nvnews.net/envy/gibsbits/axia/axia.shtml

Met de ervaringen van iemand anders leren we vaak belangrijke lessen.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 12:08 schreef rick17 het volgende:
whatever you do * Koop geen orb
ik had een orb gekocht plaatste hem en wilde hem er een paar dagen afhalen om koelprut tussen te doen ipv die kauwgum breekt er zo'n bevestigingspin van me mb nu moet ik dus een koeler zien te vinden met schroeven :(

:r orb :r

dus als iemand nog een koeler weet :?
Er zijn ook van die "overclock" sockets, waar weer 3 van die mooie pinnetjes aanzitten =) misschien dat je der zo een kan kopen ? ze zijn wel 40 piek ofzo dacht ik =|

• Dr.Snuggles
Op woensdag 15 augustus 2001 13:08 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Er zijn ook van die "overclock" sockets, waar weer 3 van die mooie pinnetjes aanzitten =) misschien dat je der zo een kan kopen ? ze zijn wel 40 piek ofzo dacht ik =|
die heb ik
maar bij mijn orb zit aan een kant 3 gaatjes en aan de andere kant 1 en waar die ene aan vastmoet is het pinnetje afgebroken :'(

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
de meneer hier boven bedoelt een OVERCLOCKSOCKET die je los moet kopen en weer in je andere socket zet.... die hoeft namelijk niet vast net zoals een koeler... en kan je daar weer je orb opzetten...

• Dr.Snuggles
das ook handig maar dat wil ik niet ik wil nooit meer een blorb :(
Pagina: 1