Toon posts:

Wegvallend internet + traag

Pagina: 1
Acties:

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-03 13:51
Goedemorgen!

Mijn vader heeft momenteel wat problemen met zijn internet. Hij zit bij Ziggo, heeft beneden in de meterkast zijn Ziggo modem staan.

Zijn werkkamer is gelegen op de eerste verdieping. In de meterkast zelf zit een powerline die verbonden is met de Ziggo modem. Op de werkkamer zit ook een powerline. De powerline op de werkkamer is weer verbonden met een router. Hij heeft een werklaptop die draadloos is verbonden met de router op zijn werkkamer. Deze heb ik al voor hem ingesteld. Voor zijn laptop heeft hij dus twee wifi kanalen waar hij uit kan kiezen, de modem en de router. Helaas heeft deze werklaptop geen ethernet poort.

Nu heeft hij er last van dat dan de router zeer traag is, waardoor hij dan genoodzaakt is weer het wifi signaal te pakken van de modem die in de meterkast staat. Vooral met beeldbellen is dat zeer vervelend. Hebben jullie advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Hij maakt gebruik van de volgende apparatuur:

pricewatch: Ziggo Connect Box
pricewatch: TP-Link TL-PA4010P KIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd s...
pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Router Archer A7

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom geen access-point/router bekabeld en daar WiFi op ?
Wat is het nut van de powerline in deze ?

edit: (zeker weten dat de WiFi van router wordt gepakt, ipv Ziggo modem)

[Voor 27% gewijzigd door Hackus op 22-02-2021 11:09]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MacCollac
Hackus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:06:
Waarom geen access-point/router bekabeld en daar WiFi op ?
Wat is het nut van de powerline in deze ?

edit: (zeker weten dat de WiFi van router wordt gepakt, ipv Ziggo modem)
Is geen kabel naar boven getrokken.

Edit: Zeker weten, ik heb ze namelijk beiden andere namen gegeven.

[Voor 9% gewijzigd door MacCollac op 22-02-2021 11:14]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:09
Je stapelt zaken op elkaar die fout kunnen gaan. Usual suspects:
- Ziggo verbinding instabiel
- Powerline (zou ik als eerste verdenken)
- 2de router in een netwerk (kan wel mits als AP geconfigureerd)

Ik zou starten met het trekken van een kabel vanaf de modem naar de werkplek en dan bedraad aansluiten. Eventueel trek je meteen een 2de kabel mee om boven een access point aan te sluiten.

Als je op deze manier door wilt gaan zou ik grondig analyseren; starten met een een kabel en een USB-Netwerkadapter en die direct aansluiten op het modem. Dan stap voor stap dingen toevoegen en testen. Het kan op deze manier werken maar er is ook een kans dat het nooit stabiel gaat worden.

[Voor 32% gewijzigd door Sethro op 22-02-2021 11:36]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
lijkt erop dat je vader problemen met wifi heeft. Waarom denk je dat er problemen met de Internetverbinding zijn? Heb je al eens een laptop bekabeld op het modem aangesloten? En zoals eerder gezegd, waarom heb je boven een router staan? Zo krijg je dubbele NAT, dat is ook een potentiele bron van problemen.

Tot slot, probeer eens een laptop bekabeld op de powerline adapter aan te sluiten, om uit te sluiten dat die verbinding roet in het eten gooit. Zitten de beide powerline adapters op dezelfde groep (of op zijn minst op dezelfde fase) aangesloten? Vermijd ook het gebruik van verlengsnoeren en stekkerdozen met powerline adapters!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MacCollac schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Is geen kabel naar boven getrokken.

Edit: Zeker weten, ik heb ze namelijk beiden andere namen gegeven.
Router/AP dus bekabeld aansluiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MacCollac
Hackus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Router/AP dus bekabeld aansluiten
Die is bekabeld aangesloten via de powerline.
Sethro schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:33:
Je stapelt zaken op elkaar die fout kunnen gaan. Usual suspects:
- Ziggo verbinding instabiel
- Powerline (zou ik als eerste verdenken)
- 2de router in een netwerk (kan wel mits als AP geconfigureerd)

Ik zou starten met het trekken van een kabel vanaf de modem naar de werkplek en dan bedraad aansluiten. Eventueel trek je meteen een 2de kabel mee om boven een access point aan te sluiten.

Als je op deze manier door wilt gaan zou ik grondig analyseren; starten met een een kabel en een USB-Netwerkadapter en die direct aansluiten op het modem. Dan stap voor stap dingen toevoegen en testen. Het kan op deze manier werken maar er is ook een kans dat het nooit stabiel gaat worden.
De 2de router omzetten naar een een AP is denk ik verstanding om mee te beginnen. Hoe doe ik dat precies?

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 14:07
Stomme vraag misschien, maar heeft het huis van je vader wel geaarde stopcontacten?
Ik heb zelf mijn woning gekocht en Ziggo kwam ook hier braaf met die adapters aanwandelen.
Echter doordat er op zolder en delen van het huis geen geaarde stopcontacten zitten komt het signaal niet tot nauwelijks door.

We hebben daarop toch besloten de kabels door het plafond te trekken en op een eigen router daar aan te sluiten.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:56
MacCollac schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Dat is niet de kabel die bedoelt wordt... Utp allthewayplz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

[...]

De 2de router omzetten naar een een AP is denk ik verstanding om mee te beginnen. Hoe doe ik dat precies?
Die zou ik aansluiten vanaf modem van Ziggo. powerline er tussen weg halen

• MacCollac
Hackus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Die zou ik aansluiten vanaf modem van Ziggo. powerline er tussen weg halen
Dat snap ik, maar er is geen kabelaansluiting boven helaas.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 09:47
MacCollac schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Dan moet je die trekken ;)

Zoals anderen al zeiden is het probleem meer dan waarschijnlijk aan de powerline adapters te wijten. Welke snelheid haal je als je een computer bekabeld op de bovenste powerline aansluit? Je kan ook deze tool gebruiken om de verbinding tussen de powerlines te checken: https://www.tp-link.com/us/support/faq/1086/

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 09:47

Zie https://www.tp-link.com/us/support/faq/2066/ Maar dat gaat je probleem niet oplossen. Het enige voordeel is dat je dan terug één netwerk krijgt, en dat toestellen die op de TP-Link zitten terug kunnen communiceren met toestellen die op de Ziggo verbonden zijn.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Over groepen heen verlies je veel snelheid met powerline.
De beste oplossing is echt een kabel trekken naar de eerste verdieping, zodat je de tp-link router rechtstreeks op de Ziggo modem kunt aansluiten.

I reject your reality and substitute my own

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Dan weet je dat er een klusje voor je ligt ;)

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Ik zou nu provisorisch een kabel naar boven leggen. En als dat verbetering brengt, dan kijken hoe je het (een beetje) mooi kan wegwerken.

Geen UTP, maar misschien wel telefoon (rj11)? Als die onderweg niet gesplitst hoeft, kan je er 100mbit over doen. Dat is meer dan genoeg om met drie personen te gelijk te video vergaderen en ook nog remote-/thuiswerken, webbrowsen en muziek. Enige is er rj45 op knijpen.

Alternatief: met verwarmingsbuizen door plafond/vloer en muur. Of langs de standpijp.

Ander alternatief: via de buitenkant, achter een regenpijp. Je kan zelfs een "buiten" AP overwegen die je onder de dakgoot in de luwte laat hangen. Zou wel eerst met een AP die je nog hebt een week of wat testen of het voldoende snelheid en stabiliteit geeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee