Beste allemaal,
Ik heb nu al voor een langere tijd dat mijn pc frequent 'momenten' heeft. Hierbij daalt zonder enige reden mijn FPS en begint mijn audio te haperen. De lengte van de momenten varieert nogal, soms duurt het een paar seconde en soms kan het wel tot langer dan een uur doorgaan. Vaak is het zo dat het wel stopt als ik de pc enige tijd rust geef.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar het probleem precies ligt. Alleen vermoed ik dat het niet aan mijn specificaties ligt, gezien die nogal overkill zijn voor de spellen die ik speel (Ik speel voornamelijk Overwatch, League of Legends en Hearthstone).
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GPU: MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
CPU: AMD Ryzen 5 2600 6-Core
Moederbord: Gigabyte b450 aorus elite
Geheugen: 4x 4GB HyperX
Mocht je nog maar informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag
Wat ik al geprobeerd heb:
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- Alle drivers gecheckt op updates.
- Opnieuw installeren van grafische drivers.
- Frequent blijven monitoren wat het verschil is tussen een 'moment' vs een normale situatie. Ik merk hierbij niet echt een probleem op.
Ik heb nu al voor een langere tijd dat mijn pc frequent 'momenten' heeft. Hierbij daalt zonder enige reden mijn FPS en begint mijn audio te haperen. De lengte van de momenten varieert nogal, soms duurt het een paar seconde en soms kan het wel tot langer dan een uur doorgaan. Vaak is het zo dat het wel stopt als ik de pc enige tijd rust geef.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar het probleem precies ligt. Alleen vermoed ik dat het niet aan mijn specificaties ligt, gezien die nogal overkill zijn voor de spellen die ik speel (Ik speel voornamelijk Overwatch, League of Legends en Hearthstone).
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GPU: MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
CPU: AMD Ryzen 5 2600 6-Core
Moederbord: Gigabyte b450 aorus elite
Geheugen: 4x 4GB HyperX
Mocht je nog maar informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag
Wat ik al geprobeerd heb:
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- Alle drivers gecheckt op updates.
- Opnieuw installeren van grafische drivers.
- Frequent blijven monitoren wat het verschil is tussen een 'moment' vs een normale situatie. Ik merk hierbij niet echt een probleem op.