[Car] Kenwood KDC-414U radio blijft op stand-by staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr1rhg
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2023
Mijn vraag
Iemand een idee hoe ik een Kenwood Radio uit Standby mode krijg?

KDC-414U,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Volgende de handleiding moet ik src button gebruiken, maar die is fake( niet indrukbaar)
Reset helpt ook niet, reset wel de klok...

knoppen lang ingedrukt houden, zekering verwijderd en gecontroleerd.
Zoeken op internet (iedereen heeft dit probleem) maar de oplossingen gevonden helpen niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heeft de radio naast 'standby +12V', ook de 'normale +12V'?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr1rhg
Ja, heeft ie wel, maar de radio kan niet aan zonder comtact 12v.. er zit niet eens een uit/aan knop op...dummyknop.

Cd speler en usb aansluiting werken wel gewoon... RDS lijkt ook signaal te hebben als hij op cd staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan ook zijn dat de aanknop kapot is of scheef zit, het lijkt me namelijk sterk dat in de handleiding een knop wordt omschreven die er in werkelijkheid niet op zit.

Iemand op YouTube gebruikt deze knop ook gewoon: YouTube: How to fix a kenwood radio in protect mode ~ the easy way

Mocht het je lukken om de aanknop in te drukken en de radio blijft nog steeds op stand-by, kan je hem resetten zoals in het bovenstaande filmpje wordt uitgelegd.

[ Voor 149% gewijzigd door TBTL op 22-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr1rhg
heb frontje al opengemaakt, is echt dummy knop, en ook de band select knop is nep..