Toon posts:

Bootloop ASROCK AB350M Pro4

Pagina: 1
Acties:

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
Dag allemaal,

ik heb een zeer vervelend probleem. Mijn PC zit in een bootloop. Wanneer ik opstart komt het BIOS scherm niet tevoorschijn. Na 15 seconden gaat hij uit en start weer automatisch op met hetzelfde resultaat.

Waar bestaat mijn systeem uit:
Moederbord: ASROCK AB350m Pro 4
Samsung SSD
AMD processor
Geheugen: 2x corsair vengeance LPX DDR 4 8 GB 30000 MHZ
Videokaart: ASUS EN210 silent (3 aansluitingen voor monitoren)

Wat heb is zelf geprobeerd?
- CMOS clearen dmv batterij eruit
- CMOS clearen dmv jumper kortsluiten
- SSD uitwisselen met andere PC: pc start op en configureert de windows
- Geheugen er 1 voor 1 uit gehaald en uitgewisseld in andere slots
- randapparatuur eruit gehaald (netwerk, monitoren, muis, toetsenboard etc) om te zien of hij doorstart: geen succes

Heeft iemand een idee hoe ik uit deze bootloop kan komen?

edit: ben met een schroevendraaier ergens tegenaangekomen wat niet de bedoeling was...
rook..... PC nu officieel overleden.

TOPIC kan dicht. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Boomster op 22-02-2021 10:14]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Boomster schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:17:
and een idee hoe ik uit deze bootloop kan komen?

edit: ben met een schroevendraaier ergens tegenaangekomen wat niet de bedoeling was...
rook..... PC nu officieel overleden.

TOPIC kan dicht. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Waarom ga je met een schroevendraaier in een draaiende PC roeren dan?
Altijd uitzetten en stroomkabel eruit ;)

Welke AMD processor had je trouwens? Uit de doos werken alleen 1000 serie Ryzen processoren. Voor 2000 en 3000 heb je BIOS updates nodig. 5000 werkt überhaupt niet.

I reject your reality and substitute my own

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
nelizmastr schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Waarom ga je met een schroevendraaier in een draaiende PC roeren dan?
Altijd uitzetten en stroomkabel eruit ;)

Welke AMD processor had je trouwens? Uit de doos werken alleen 1000 serie Ryzen processoren. Voor 2000 en 3000 heb je BIOS updates nodig. 5000 werkt überhaupt niet.
De pc is meerdere jaren draaiende geweest, ik had inderdaad een bios update nodig alvorens hij kon draaien.
Was idd stom, maar goed ik moet nu een oplossing zoeken......
Gaat weer geld kosten...
Vind het nu moeilijk om een systeem samen te stellen voor ca. 500 euro.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Boomster schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:23:
[...]

De pc is meerdere jaren draaiende geweest, ik had inderdaad een bios update nodig alvorens hij kon draaien.
Was idd stom, maar goed ik moet nu een oplossing zoeken......
Gaat weer geld kosten...
Vind het nu moeilijk om een systeem samen te stellen voor ca. 500 euro.
Kijk eens naar een upgradeset in de v&a. Nieuw voor €500 ga je niet veel voor krijgen.

https://tweakers.net/upgradesets/aanbod/

I reject your reality and substitute my own

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee