Toon posts:

Maximale grootte tv voor deze beugel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 20:57
Mijn vraag:
Onze huidige 55 inch tv is kapot. Nu willen wij gelijk een iets grotere kopen maar op de doos van onze beugen staat dat hij maximaal voor 60 inch geschikt is.
We wouden kijken naar een 65 inch tv.

Is er een reden waarom deze beugel tot maximaal 60 inch kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- One For All WM4411 TV Muurbeugel
- Een tv die nog uitgezocht moet worden, bij voorkeur 65 inch

Wat meer informatie over de beugel:
Deze beugel heb ik jaren geleden gekocht, begonnen met 32 inch. Daarna overgestapt naar 42 inch om vervolgens de stap te maken naar 55 inch.

Dit zijn de specificaties van de beugel:
https://www.bol.com/nl/p/...t-32-60/9200000063280103/
- Maximaal belastbaar gewicht: 100 kg
- VESA-formaten van 100 x 100 tot 400 x 400. VESA 200mm x 200mm | VESA 300mm x 200mm | VESA 300mm x 300mm | VESA 400mm x 200mm | VESA 400mm x 300mm | VESA 400mm x 400mm
- 32 tot 60 inch

Het vreemde is dat op de site van one for all zelf (zie https://www.oneforall.com...xed-tv-wall-mount#/step-1) tot 65 inch staat, alleen komen alle plaatjes niet overeen. Maar op de doos die ik nog heb staat maximaal 60 inch.

Wat zou de reden kunnen zijn dat het niet meer dan 60 inch mag zijn, ik wil namelijk niet dat hij straks van de muur valt haha.

[Voor 4% gewijzigd door knorde op 22-02-2021 09:12]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Het is geen beweegbare beugel. Zolang in mijn ogen het gewicht onder die 100kg blijft, zou het geen probleem moeten zijn. Mits de vesa maat ook past etc.
Maar, het blijft eigen keuze.

Heb zelf op ene computermonitor beugel een grotere zitten. Simpelweg omdat het gewicht er ruim onder blijft.

Op onze muurbeugel voor de tv staat ook een maximale maat. Maar deze kan haaks op de muur. Daar is het ook logisch voor.

[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 22-02-2021 09:14]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens de manual staat maximaal 60 inch:
max 60
.

Ik zou de gok dus bij 65 inch niet nemen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:51

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Voornamelijk gewicht. Maar waarschijnlijk ook een stukje hefboomwerking; hoe verder het gewicht van de beugel af zit, hoe meer kans op falen van de beugel.

In de tijd van de beugel wogen 60 inch-tv's heel wat meer dan tegenwoordig. Schermen zijn dunner, electronica is kleiner. Mijn OLED 55 inch weegt 23-24 kg, een 65 inch exemplaar blijft nog onder de 30 kg. Misschien dat LED wat zwaarder is, maar veel zal het niet zijn.

Als de beugel met goede bouten vast zit aan de muur, zou ik het wel aandurven.

• knorde
Arunia schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:12:
Het is geen beweegbare beugel. Zolang in mijn ogen het gewicht onder die 100kg blijft, zou het geen probleem moeten zijn. Mits de vesa maat ook past etc.

Heb zelf op ene computermonitor beugel een grotere zitten. Simpelweg omdat het gewicht er ruim onder blijft.
Zo dacht ik dus ook maar het voelt ergens niet goed.
Outerspace schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:12:
Volgens de manual staat maximaal 60 inch:

[...]
.

Ik zou de gok dus bij 65 inch niet nemen.
En dat vind ik dus zo dubbel, op diezelfde site staat bij de specificaties maximaal 65 inch.
Icephase schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:14:
Voornamelijk gewicht. Maar waarschijnlijk ook een stukje hefboomwerking; hoe verder het gewicht van de beugel af zit, hoe meer kans op falen van de beugel.

In de tijd van de beugel wogen 60 inch-tv's heel wat meer dan tegenwoordig. Schermen zijn dunner, electronica is kleiner. Mijn OLED 55 inch weegt 23-24 kg, een 65 inch exemplaar blijft nog onder de 30 kg. Misschien dat LED wat zwaarder is, maar veel zal het niet zijn.

Als de beugel met goede bouten vast zit aan de muur, zou ik het wel aandurven.
Hij zit met 8 dikke bouten in de muur vast. Standaard zijn 5 bouten meegeleverd maar ik wou het toen gelijk goed doen :)

[Voor 33% gewijzigd door knorde op 22-02-2021 09:15]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 14:30

EMP

Krulloos!

Of een beugel een TV zal houden is niet magisch of onzichtbaar, maar gewoon een mechanische kwestie.

Beetje gezond verstand zoals wat @Icephase zegt, plus dingen als: hangt hij nu aan een gipswandje (waardoor je met een grotere beugel de kracht meer zou verdelen) of aan een stevige baksteen/beton wand, waardoor dat minder spannend is.

Komt de vesa-maat van de beugel wel overeen met de TV die je op het oog hebt?

Update: zie nu de laatste post van TS pas. Garanties heb je natuurlijk niet, maar als de TV die je op het oog hebt niet te zwaar is zou ik er zelf geen nieuwe beugel voor plaatsen.

[Voor 17% gewijzigd door EMP op 22-02-2021 09:20]

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik verwacht dat het door het gewicht kan. Wij hebben op de slaapkamer een hele oude vogels muurbeugel. Volgens mij nog net niet van staal. Daar heeft altijd een 26 inch tv aan gehangen (kan ook 32 zijn geweest) en hangt nu een 40 inch aan. Die laatste is ruim lichter dan die oude tv.

• knorde
EMP schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:19:
Of een beugel een TV zal houden is niet magisch of onzichtbaar, maar gewoon een mechanische kwestie.

Beetje gezond verstand zoals wat @Icephase zegt, plus dingen als: hangt hij nu aan een gipswandje (waardoor je met een grotere beugel de kracht meer zou verdelen) of aan een stevige baksteen/beton wand, waardoor dat minder spannend is.

Komt de vesa-maat van de beugel wel overeen met de TV die je op het oog hebt?

Als ik er een goed gevoel bij zou hebben zou ik de beugel niet preventief vervangen.
Hij hangt met 8 dikke bouten aan een betonnen muur. Standaard 5 bouten meegeleverd maar ik heb er 3 bijgekocht. Puur zekere van het onzekere. Ik heb nog niet specifiek een tv op het oog, maar ik ga er een beetje vanuit dat er wel een 65 inch tv bestaat die binnen deze VESA maat valt aangezien ik nu met de 55 inch nog ruim ruimte over heb. Mijn voorkeur ligt wel bij Samsung of Panasonic.
Arunia schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:19:
Ik verwacht dat het door het gewicht kan. Wij hebben op de slaapkamer een hele oude vogels muurbeugel. Volgens mij nog net niet van staal. Daar heeft altijd een 26 inch tv aan gehangen (kan ook 32 zijn geweest) en hangt nu een 40 inch aan. Die laatste is ruim lichter dan die oude tv.
Kwa gewicht gaat hij het makkelijk redden. Het klopt dat vroeger de tv's veel zwaarder waren. Daarom twijfel ik dus of het toen puur op gewicht is gebaseerd (gezien de leeftijd van de beugel) of dat er nog andere redenen kunnen zijn.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:41
TV's worden steeds lichter. Op aanraden van onze TV handelaar hebben wij zelfs een lichter model beugel genomen, omdat die platter was. Het is uiteindelijk de Vogels Thin 405 (max 55") die 25 kilo mag dragen geworden. Volgens de website en doos past die niet op een OLED 65" van 21 kilo, maar de TV hangt prachtig, en blijft zelfs binnen de door de fabrikant gestelde gewichtslimitaties van de beugel.

Lekker!

• knorde
@Napsju dat klinkt veelbelovend!

Ik heb voor de zekerheid nog even contact opgenomen met one for all. Hij denkt dat er later (omdat de tv's lichter zijn geworden) de specificaties zijn bijgesteld naar 65 inch. Op de website staat namelijk wel tot 65 inch maar in de handleiding weer niet. Hij gaat contact opnemen met de productmanager en belt mij later erover terug hoe het nou precies zit.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Mag echt geen probleem zijn, mits degelijk gemonteerd.
Ik heb jaaaren terug voor mijn toenmalige 37" lcdtv een vaste tvbeugel gekocht. (draagvermogen 80kg dacht ik). Later heeft daar achtereenvolgens een 47" lcdtv, daarna een 55" oledtv en sinds een klein jaar een 65" oledtv aan gehangen. Geen enkel probleem, ding is zeer stevig gebouwd en zit rotsvast gemonteerd aan de betonnen buitenmuur. Bij een vaste beugel hoef je enkel naar draagvermogen en vesamaat kijken en zolang het gewicht van de tv stukken lager is dan de beugel aangeeft, dan kan dit probleemloos. Anders is dit met draaibare beugels, dan zou er theoretisch meer risico zijn. Maar dan nog is 60 of 65" een verwaarloosbaar verschil.

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• OFA support
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
Hi Knorde,

We hebben dit inderdaad voor de zekerheid bij onze product manager nagevraagd en het is idd een update van screensize geweest die mogelijk was omdat TV's steeds lichter worden.
Sowieso in de meeste gevallen is de combi VESA en gewicht leidend. Zolang dat aanlsuit, dan zijn een enkele inches groter scherm geen probleem!

^CK ~ One For All support

• knorde
OFA support schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:12:
Hi Knorde,

We hebben dit inderdaad voor de zekerheid bij onze product manager nagevraagd en het is idd een update van screensize geweest die mogelijk was omdat TV's steeds lichter worden.
Sowieso in de meeste gevallen is de combi VESA en gewicht leidend. Zolang dat aanlsuit, dan zijn een enkele inches groter scherm geen probleem!

^CK ~ One For All support
Top! Fijn dat ik het nu zeker weet, en aan de rest van de reacties te lezen moet dit prima kunnen.
Nu kan ik opzoek gaan naar een tv :)

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 00:09
Koop een LG GX probleem opgelost....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee